کد خبر : 1609753 | 16 اردیبهشت 1398 ساعت 19:28 | 141.8K بازدید | 0 دیدگاه

بازی مقابل السد تشریفاتی شد

پاختاکور 1- پرسپولیس صفر؛ حذف تلخ از آسیا

تیم پرسپولیس در آخرین دقایق مغلوب پاختاکور شد تا در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

پاختاکور 1- پرسپولیس صفر؛ حذف تلخ از آسیا

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم پرسپولیس و پاختاکور ازبکستان در دیداری حساس در ورزشگاه مرکزی شهر تاشکند به مصاف هم رفتند. این بازی با حملات تیم میزبان آغاز شد اما این پایان کار نبود و شاگردان برانکو ایوانکوویچ در 15 دقیقه انتهایی نیمه اول موقعیت هایی داشتند که هیچ یک گل نشدند. سرانجام پاختاکور در نیمه دوم و روی اشتباه بازیکنان پرسپولیس به گل رسید تا سرخ ها از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند.

 

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، گروه چهارم
تیم داوری: کریستفر جیمز بث/  آنتوان اسکتنین و اشلی بیجام
ورزشگاه تاشکند،

 

ترکیب پاختاکور:

 

سنجر کواتوف، فرخ سیفیف، شرزود اعظمف، ایگور کریمتس، سردار صبریخاچیف، علیجونوف، سیدیکوف (26- سوبیت سیندارف)، خامروبکوف، جلا‌ل‌الدین ماشاریپوف، مرات بیکمائف (77- سرگییف) و دراگان چران

 

ترکیب پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، محسن ربیع‌خواه، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی (70- ترابی)، امید عالیشاه(63 - ماریو بودیمیر)، سیامک نعمتی( 89 - شایان مصلح) و علی علیپور

 

کارت زرد:


ماشاریپوف دقیقه 64 از پاختاکور

 

شرح بازی:

 

بازی با حملات تیم پاختاکور آغاز شد. نکته جالب تغییر در آرایش تیم پرسپولیس بود که با دو هافبک دفاعی همراه بود. پاختاکوری ها چند موقعیت خوب را هم خلق کردند و تلاش داشتند تا بیشتر از سمت چپ دفاع پرسپولیس به این تیم ضربه بزنند. می توان گفت که دو سوم بازی در اختیار تیم میزبان بود و پرسپولیسی ها نمی توانستند موقعیت سازی کنند اما پس از آن تلاش هافبک های پرسپولیسی نتیجه داد و شاگردان برانکو 4 موقعیت خلق کردند. موقعیت هایی که هر یک به شکلی از دست رفتند تا پرسپولیس و پاختاکور در نیمه اول به تساوی بدون گل برسند.

در نیمه دوم نیز پاختاکور بازی را بهتر آغاز کرد اما خبری از موقعیت های نیمه اول نبود. آن ها اغلب تلاش می کردند با سانتر از جناحین به دروازه پرسپولیس برسند ولی نادری و سیدجلال به خوبی توپ ها را دفع می کردند. حضور ماریو بودیمیر به هیچ عنوان روند بازی را تغییر نداد اما تعویض ترابی باعث شد تا پرسپولیسی ها چند موقعیت داشته باشند. با این حال حضور سرگییف و درخشش ماشاریپوف باعث شد تا تیم میزبان به گل برسد. پرسپولیس در 10 دقیقه پس از گل تلاش زیادی انجام داد اما شاگردان برانکو بعد از گل هم کم دقت بودند و پراشتباه.

 

شرح گل:

 

پاختاکور 1 پرسپولیس 0 (ایگور سرگییف- 86): ایگور سرگییف بازیکن تعویضی پاختاکور از گوشه محوطه جریمه شوتزنی کرد و توپ پس از برخورد به سیدجلال وارد دروازه شد.

 

بهترین بازیکن: ماشاریپوف (سرگییف)

 

ماشاریپوف هافبک چپ شماره 9 تیم پاختاکور بهترین بازیکن میدان بود. او که پیش تر شایعه حضورش در استقلال نیز شنیده می شد، در طول 90 دقیقه نمایش شادابی را ارائه کرد و با انرژی زیاد به مهدی شیری و دیگر مدافعان پرسپولیس فشار آورد. او با تکنیک فوق العاده اش بارها از مدافعان پرسپولیس گذر کرد و شاید اگر سیدجلال نبود، چند بار پایه گذار گل تیم می شد. علاوه بر او سرگییف مهاجم تعویضی پاختاکور هم نمایش درخشانی داشت و به تعویض طلایی بدل شد.

 

دقایق حساس:

 

  • دقیقه 8: شوت دراگان چران از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه به بیرون رفت.
  • دقیقه 13: ماشاریپوف از روی ضربه ایستگاهی دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما ضربه او به تیر عمودی خورد و تبدیل به گل نشد.
  • دقیقه 19: حرکت بازیکنان پاختاکور از سمت چپ و سانتر به تیر مقابل به سیدیکوف رسید اما ضربه او با واکنش بیرانوند به کرنر رفت.
  • دقیقه 40: سانتر محمد نادری و کنترل علی علیپور پس از فعل و انفعالاتی به سیامک نعمتی رسید و او با شوت رو پا، توپ را به سمت دروازه پاختاکور فرستاد اما از کنار دروازه به بیرون رفت.
  • دقیقه 42: سانتر بسیار خوب سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهی با شوت سر ضرب علیپور همراه شد اما دروازه بان پاختاکور با واکنش به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

  • دقیقه 42: سانتر از روی نقطه کرنر باعث شد تا بازیکنان پاختاکور توپ را دفع کنند. توپ سوم به سیدجلال رسید ولی شوت او را هم سنجر مهار کرد.

  • دقیقه 45+1: پرسپولیسی ها ضربه ایستگاهی را با برنامه ریزی ارسال کردند. عالیشاه توپ را به تیر دوم فرستاد، کمال با ضربه سر توپ را کاشت اما در نهایت قرمزها موفق به گلزنی نشدند.

  • دقیقه 55: امید عالیشاه کرنر را سریع آغاز کرد و به سروش رفیعی پاس داد اما او نتوانست توپ را به خوبی سانتر کند.

  • دقیقه 62: سانتر ماشاریپوف با دفع ناقص بازیکنان پرسپولیس همراه و باعث شد پاختاکوری ها دو بار در موقعیت شوتزنی قرار بگیرند اما هر دو ضربه با برخورد به پرسپولیسی ها همراه شد.

  • دقیقه 63: شوت ماشاریپوف را بیرانوند مشت کرد.

  • دقیقه 66: سیامک نعمتی در زمین پاختاکور حرکت کرد و با ضربه شوت دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه اش تبدیل به گل نشد.

  • دقیقه 74: سانتر ماشاریپوف در محوطه جریمه به چران رسید ولی ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

  • دقیقه 76: پاس استثنایی احمد نوراللهی به علی علیپور رسید و او وارد محوطه جریمه شد و توپ را به بودیمیر سپرد اما ضربه مهاجم کروات بسیار آرام بود و گل نشد.

  • دقیقه 79: علی جانوف از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که ضربه اش با اختلاف به بیرون رفت.

  • دقیقه 85: ترابی با چرخشی زیبا به سمت دروازه پاختاکور شوت زنی کرد اما این توپ هم تبدیل به گل نشد.

 

حواشی:

 

* پیش از شروع بازی بازیکنان کروات پرسپولیس به همراه کادرفنی از چمن بازدید کردند.

* برخلاف پیش بینی ها هواداران کم تعدادی در ورزشگاه حضور دارند.

* سیدیکوف بازیکن تیم پاختاکور در نیمه اول با محمد نادری برخوردی نه چندان خطرناک داشت و مصدوم شد و از زمین بیرون رفت.

دیدگاه‌ها