کد خبر : 1611019 | 22 اردیبهشت 1398 ساعت 10:49 | 108.4K بازدید | 0 دیدگاه

شهرستانی‌ها مانع بزرگ در قهرمانی زودهنگام

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

تکلیف قهرمانی این فصل از لیگ برتر به روز پایانی کشیده شد چون تمام تیم های مدعی با تساوی مقابل رقبا کار را به روز پایانی کشیدند.

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، پرونده روز بیست و نهم لیگ برتر در حالی بسته شد که خیلی از طرفداران در انتظار روشن شدن تکلیف قهرمان این فصل بودند به خصوص پرسپولیسی ها که در خانه مقابل تیم نیمه پایینی ماشین سازی به میدان رفته بودند. برانکو و شاگردانش بعد از وداع با آسیا امیدوار به هت تریک در قهرمانی به مصاف حریف تبریزی رفتند اما هر چه زدند به در بسته خورد و در نهایت با پنالتی از شکست گریختند تا با حفظ فاصله سه امتیازی تنها یک امتیاز از بازی هفته پایانی برای قهرمانی نیاز داشته باشند.


مهم ترین بازی هفته در مشهد با تساوی به پایان رسید گرچه در این بازی یحیی و شاگردانش بدشانس هم بودند چون پیام نیازمند به عنوان ستاره زمین بیشتر از یک بار اجازه باز شدن دروازه اش را نداد. سپاهان هم بهترین فرصت برای کم کردن اختلاف با پرسپولیس را از دست داد تا سرنوشت دو تیم در کسب جام و سهمیه به هفته پایانی بکشد.


استقلال در آبادان اسیر اشتباهات داوری شد تا با مردود شدن گلی که به نظر سالم می رسید از قهرمانی در لیگ ناامید شود. ناکامی در سه جام آن هم با تمام فراز و نشیب هایی که در طول فصل گریبانگیر استقلال شد در نهایت تنها می تواند با کسب یک سهمیه لیگ قهرمانان التیام پیدا کند، اتفاقی که چندان انتظارات طرفداران این تیم را برآورده نخواهد کرد.


با درخششی که تیم های شهرستانی در این هفته داشتند بیشتر بازیکنان تیم منتخب هفته از دید ورزش سه را بازیکنانی تشکیل دادند که در تیم های خود مقابل رقبایی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ... درخشیدند تا تنها دو نفر از سرخابی ها طعم حضور در تیم منتخب هفته ماقبل پایانی را بچشد.

 

دروازه بان

 

پیام نیازمند(سپاهان)


همانطور که بعد از پایان مسابقه پدیده و سپاهان یحیی گل محمدی اعلام کرد، پیام نیازمند چهره تاثیرگذار این مسابقه بود. این دروازه بان جوان با درخشش فوق العاده به تنهایی یک امتیاز بسیار مهم برای سپاهان بدست آورد تا علاوه بر اینکه شاگردان قلعه نویی در هفته آخر همچنان شانس قهرمانی داشته باشند، مانع به خطر افتادن جایگاه دومی تیمش توسط پدیده شود. او در مواجهه با موقعیت های گل بسیار خوب تیم پدیده به طرز شگفت انگیزی موفق عمل کرد و واکنش هایی استثنایی داشت. اوج کار نیازمند جایی بود که در ثانیه های پایانی مسابقه توپی غیر قابل مهار را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید. همچنین موقعیت های دیگری که از سوی مهاجمان پدیده به سمت دروازه شلیک شدند اما گلر ملی پوش سپاهانی ها مانع از گل شدن این موقعیت شد.

 

1405361

 

مدافعان

 

محمد دانشگر(استقلال تهران)


در آبادان بازیکنان استقلال نمایش خوبی داشتند اما از جمع آنها می توان از محمد دانشگر به عنوان یکی از پرتلاش ترین بازیکنان در سازمان دفاعی نام برد. دانشگر در روزی که خط حمله آبادانی ها تشنه گلزنی درست مثل هفته های قبل بود به خوبی از عهده مهار مهره های تهاجمی صنعت نفت از جمله جاناتان بالوتلی و غبیشاوی برآمد. دانشگر در بسیاری از صحنه های بازی با پوشش خوب سایر هم تیمی هایش همین طور حضور فعال در برنامه های تهاجمی به خصوص روی ضربات ایستگاهی و کرنرها عملکرد خوبی از خود برجا گذاشت. با وجود این تلاش ها اما اشتباه داور و کمک داور در مردود اعلام کردن گل استقلال حسابی کام دانشگر و استقلالی ها را تلخ کرد؛ چون رویای قهرمانی آنها به کابوسی بزرگ تبدیل شد.

 

1363834

 

 

حامد شیری (نساجی مازندران)


سپیدرود در آخرین میزبانی فصل سراسر انگیزه بود تا در حضور هواداران‌اش دربی شمال را از نساجی ببرد و به بقا در لیگ برتر امیدوار شود، اما حملات رشتی‌ها در طول 90 دقیقه تنها یک بار در لحظات پایانی و آن هم روی یک شوتی که بر زمین برخورد کرد و تغییر جهت داد، به ثمر نشست؛ شاگردان دست‌نشان از سوت آغاز مسابقه حملات خطرناکی روی دروازه نساجی به وجود آوردند که با واکنش‌های خوب حامد لک همراه بود، اما در ادامه دو بار حامد شیری نیز منجی دروازه تیمش شد و توپ‌هایی که درآستانه ورود به دروازه بود را دفع کرد؛ استفاده از ارسال‌های خطرناک مهدوی و فردوسی یکی دیگر از برنامه‌های سپیدرود برای رسیدن به گل بود که حامد شیری با تجربه بالا و قامت بلند خود در نبردهای هوایی هم برتری داشت و همچنین از نفوذ به عمق دفاع نساجی هم جلوگیری کرد تا بازی خوبی در رشت پشت سر بگذارد.

 

1405362

 

 


محمد حسین کنعانی زادگان(ماشین سازی تبریز)


در روزی که پرسپولیسی ها با امید به سومین قهرمانی متوالی گام به زمین گذاشته بودند تا با برد ماشین جشن و پایکوبی به راه بیاندازند، درخشش خوب حسین کنعانی زادگان ملی پوش مانعی بزرگ برای مهاجمان پرسپولیس محسوب می شد چون این مدافع ملی پوش سر بزنگاه توپ را از جلوی پای بازیکنانی همچون علیپور و بودیمیر می دزدید. از آن مهم تر کنعانی زادگان چه روی زمین چه روی هوا درتمامی نبردهای مهم برنده شد تا درخشش این بازیکن در یکی از مهم ترین بازی ها بیش از پیش به چشم بیاید. اوج درخشش کنعانی زادگان به دقایق پایانی بازی برمی گشت که با تکلی دیدنی توپ را از زیر پای پرسپولیسی ها قاپید تا موقعیتی طلایی از میزبان گرفته شود.

 

 

هافبک ها

 

سعید واسعی(پیکان تهران)


تیم فوتبال پیکان درهفته های اخیر بر خلاف  شروع ضعیفش روزهای خوبی را به سرمربی گری حسین فرکی تجربه می کند. در دیداری که افت و خیز چندانی نداشت و بازی  بیشتر درمیانه میدان در جریان بود سعید واسعی هافبک جوان پیکان بازی شاخص تری را  نسبت به دیگر بازیکنان زمین از خود به نمایش گذاشت. او یکی از بازیکنانی است که خصوصا در نیم فصل دوم جزو مهره های موثر حسین فرکی به شمار می رود.این جوان 24 ساله مشهدی تیم فوتبال پیکان روز گذشته با دوندگی های بی امانش در میانه میدان نقش موثری در برتری نسبی پیکان در برابر نفت مسجد سلیمان در هر دو نیمه ایفا کرد. علاوه بر این او در چند نوبت مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی نیز  قرار داد .واسعی که پیش از این ثابت کرده از قدرت شوتزنی خوبی برخوردار است دردقیقه پایانی از پشت محوطه جریمه  با پای چپ اقدام به شوتزنی کرد و توانست به زیبایی دروازه مهرداد طهماسبی را باز کند تا تک گل سه امتیازی این دیدار به حساب پیکان واریز شود.در و اقع  می توان سعید واسعی را  یکی از پدیده های لیگ هجدهم به شمار بیاوریم.

 

 

 

محمد نوری(پارس جنوبی جم)


کاپیتان پارس جنوبی جم حتی اگر در آستانه 37 سالگی هم باشد، این قدرت را دارد که در زمین با استفاده از تجربه بالایش همه کار برای موفقیت تیم خود انجام دهد. نوری دیروز 90 دقیقه در ترکیب پارس جنوبی به عنوان یک هافبک بازیساز خوش درخشید و با دوندگی و جنگندگی بالا موفق شد موقعیت های زیادی را به خصوص در نیمه دوم برای تیمش ایجاد کند. او در صحنه پنالتی پارس هم تاثیرگذار بود و طوری به توپ ضربه زد تا اکبر ایمانی مجبور به انجام خطای هند شود. او در طول مسابقه دیروز نشان داد که همچنان یک ستاره در فوتبال ایران محسوب می شود و هر زمان که بخواهد می تواند تیمش را راه بیندازد. او حتی اگر خوش شانس بود در دقایق پایانی دیدار با تراکتور گل برتری تیمش را هم به ثمر می رساند اما همین حالا نیز بهترین گلزن پارس جنوبی در فصل جاری محسوب می شود و از نظر پاس گل هم یکی از تاثیرگذارترین ها است.

 

1405366

 

چوچو(پدیده مشهد)


کارلوس آلبرتو چاوریا معروف به چوچو ستاره نیکاراگوئه ای پدیده که مدت زیادی نیست در این تیم حضور دارد،روز گذشته توانست عملکرد خوبی ارائه دهد. چوچو که به عنوان یار تعویضی از دقیقه 66 با نظر یحیی گل محمدی وارد ترکیب پدیده شد، با سرعت و تکنیک خوبش توانست خط دفاع سپاهان را بارها مورد آزار قرار دهد. او که قدرت حمل توپ خیلی خوبی هم دارد، از زمانی که به زمین رفت باعث شد تا حملات پدیده دامنه دار تر شود و توپ های زیادی به سمت دروازه سپاهان برده شود. چوچو به نوعی نقش محمدرضا خلعتبری که نیم فصل از پدیده به ذوب آهن را در ترکیب تیم مشهدی بازی کرد و با سبک خاص فوتبالش نشان داد در آینده نیز می تواند وینگری تاثیرگذار برای یحیی گل محمدی باشد.

 

1405545

 

مهدی ترابی (پرسپولیس)


خیلی تلاش کرد تا زمینه سومین قهرمانی متوالی پرسپولیس و اولین قهرمانی خودش در لیگ برتر را فراهم کند اما مهدی ترابی هم اسیر بازی خوب حریف تبریزی شد. ملی پوش کلیدی سرخپوشان در طول 90 دقیقه چه در پست بال چپ چه در پست بال راست نمایشی دیدنی ارائه داد. حتی در برخی دقایق ترابی به عقب برمی گشت تا با دریافت توپ از شم بالای خود در بازیسازی و موقعیت سازی بهره ببرد. در نیمه دوم وقتی برانکو متوجه شد یار مستقیم ترابی عملکرد خوبی دارد آزادی عمل بیشتری به خرید زمستانی خود داد، تصمیمی که بیشتر از همیشه به چشم آمد و باعث شد تا پرسپولیس فشار زیادی روی دروازه حریف تبریزی وارد کند.

 

 


حسین مهربان(پدیده مشهد)


در روزی که پدیده برای کسب سهمیه آسیایی و شکست دادن سپاهان به زمین آمده بود، حسین مهربان به عنوان مهاجم مشهدی ها از سوی یحیی گل محمدی وارد زمین شد. در همان دقایق ابتدایی فرار این مهاجم باعث شد تا داور خطای پورقاز را روی او پنالتی اعلام کند؛ اگرچه سپاهانی ها اعتراض شدیدی به تصمیم داور داشتند. تک گل پدیده نیز روی همین پنالتی به دست آمد. مهربان که ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت، در نیمه دوم هم بارها روی دروازه سپاهان خطرساز شد، اما بدشانسی او و دیگر بازیکنان پدیده مانع از رسیدن آنها به گل دوم شد.

 

1351722

 

مهاجمان

 

ارسلان مطهری(ذوب آهن)


موتور گلزنی مهاجم ذوب آهن این روزها حسابی روشن شده و او امید اول منصوریان در خط حمله به شمار می رود. ارسلان مطهری که در بازی قبلی لیگ برتر با تصمیم منصوریان مقابل پارس جنوبی استراحت کرده بود، دیشب با ۲ گل و یک پاس گل به بازیگر نقش اول پیروزی ۳ بر یک ذوب آهن برابر فولاد تبدیل شد. در روزی که ذوب آهن روی ارسال ها از جناحین به هر ۳ گل خود رسید، ارسلان مرد اول محوطه جریمه بود. او ۲ بار روی ضربه سر دروازه فولاد را باز کرد و یک بار هم با یک پاس دیدنی رضا حبیب زاده را در موقعیت گلزنی قرار داد. شاید اگر مطهری از ابتدای فصل در ذوب آهن و زیر نظر منصوریان حضور داشت، می توانست هم اکنون در جدول گلزنان لیگ برتر هم جایی داشته باشد؛ اما به هر حال هفته ۲۹ لیگ برتر اوج درخشش این مهاجم بود.

 

1405365

 

رحمان جعفری (نساجی مازندران)


مجید جلالی در سه هفته اخیر، دو بار رحمان جعفری را به‌عنوان یار جانشین و در دقایق رو به پایان مسابقه وارد زمین کرد که این مهاجم جوان فرصت چندانی برای خودنمایی به دست نیاورد، اما شب گذشته جعفری از دقیقه 64 به‌عنوان نخستین تعویضی نساجی به میدان آمد که حضورش در ترکیب قائم‌شهری‌ها، روند بازی را به سود این تیم تغییر داد و بلای جان سپیدرود شد؛ هفت دقیقه پس از اضافه شدن جعفری به ترکیب نساجی، این تیم گل اول را زد، اما در حالی که سپیدرود برای جبران نتیجه و برتری تلاش می‌کرد، شاگردان جلالی به بهترین شکل از ضد حملات استفاده کردند و با توجه به سرعت بالای جعفری، توپ را دراختیار او قرار دادند تا این بازیکن در دقایق 74 و 86 با دو ضربه بغل پا شکست سپیدرود را قطعی کند و ستاره نساجی در این بازی لقب بگیرد.

 

 

1405363

دیدگاه‌ها