کد خبر : 1612377 | 28 اردیبهشت 1398 ساعت 17:46 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

عصبانیت مارکوپولوی ژاپنی از عدم پرداخت مطالباتش

آکاهوشی: در ایران هر روز یک باشگاه اعتصاب می‌کند

بازیکن ژاپنی فولاد خوزستان با انتقاد از نحوه پرداخت قراردادش گفت چرا ایران با وجود اینکه چنین کشور ثروتمندی است باید درگیر چنین مشکلاتی باشد.

آکاهوشی: در ایران هر روز یک باشگاه اعتصاب می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، افشین قطبی پس از ورود به تیم فولاد تصمیم به اضافه کردن چند بازیکن گرفت. او با توجه به شناختی که از فوتبال ژاپن داشت تاکافومی آکاهوشی را از یکی از تیم های حاضر در لیگ دو ژاپن به خدمت گرفت. این بازیکن 32 ساله که به علت بازی در نقاط مختلف جهان به مارکوپولوی ژاپنی معروف است در گفتگویی به مشکلاتش در فولاد اشاره کرده است.


آکاهوشی ابتدا با تعریف و تمجید از جو حاکم در شهر اهواز گفت:« کار کردن در ایران خیلی برایم جالب بوده است به خصوص در اهواز که طرفداران و در عین حال فضا و جو فوتبالی حاکم در اهواز برایم بسیار عجیب و دوست داشتی است. من تا به حال چنین جوی را لمس نکرده بودم و تجربه نداشتم .»


وی در ادامه با انتقاد از نوع پرداخت ها در ایران گفت:« متاسفانه علی رغم وجود جو زیبای اهواز، نوع پرداخت ها در ایران بسیار ضعیف است و این درحالی است که  این مشکل در تمام باشگاه ها هم دیده می شود و هر روز خبر اعتصاب یک باشگاه را در رسانه ها می شنویم. برای من جای سوال است چطور کشور ثروتمندی مثل ایران باید دچار چنین مشکلاتی باشد و چرا در فوتبال ایران شاهد این همه بد قولی هستیم. 


البته در کشورهای حرفه ای و صاحب فوتبال هم چنین مسائلی پیش می آید اما این اندازه و حجم بد قولی ها در فوتبال ایران تا حدی نگران کننده است. مثلا اگر در فوتبال ژاپن چنین اتفاقی می افتاد که همه تیم ها درگیر مسائل مالی باشند مسئولان قطعا یک دستی به ساختار فوتبال خودشان می کشیدند و یک تصمیم جدی اتخاذ می کردند. بر فرض مثال کمتر هزینه می کردند یا حتی درآمدزایی خود را بیشتر می کردند که یکدفعه با چنین حجمی از مشکلات مواجه نشوند.»


وی در خصوص فولاد نیز گفت:« من نیم فصل یا به قولی 6 ماه در تیم فولاد بودم و افشین قطبی را از ژاپن می شناختم اما تا به حال قبل از پیوستن به فولاد ارتباطی با قطبی نداشتم و در فولاد برای اولین بار با هم آشنا شدیم. او آدم جنتلمن و بسیار خوبی است که از کارکردن با او بسیار خوشحالم. اما حیف شد که در بعضی از بازی ها ما نتوانستیم به پیروزی برسیم و در نهایت موفق به کسب سهمیه آسیا نشدیم. من مطمئنم که فولاد در فصل بعد با افشین قطبی این توانایی و لیاقت را دارد که یکی از مدعیان جدی، نه برای کسب سهمیه بلکه برای فتح عنوان قهرمانی باشد .»


وی درباره خودش هم تصریح کرد:« من با وجود اینکه تنها یک نیم فصل در اهواز و فولاد بازی کرده ام، هم گل زدم و هم پاس گل دادم و هم درپست هافبک دفاعی بازی کردم و در کار های تهاجمی نیز شرکت کردم. در کل فکر می کنم عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتم. در حال حاضر پیشنهاداتی از تایلند و چند جای دیگر که قبلا برایشان بازی کرده بودم در دست دارم. ضمن اینکه خانواده ام بدشان نمی آید که به تایلند بروم که به ژاپن نزدیک تر است. اما هنوز هیچ تصمیم قاطعی برای فصل بعد نگرفته ام و اول منتظر هستم تا باشگاه مطالباتم را بدهد و بعد از آن در مورد شرایط فصل بعد مذاکره کنم. اما از نظر اخلاقی من اولویتم با فولاد است و در صورت عدم توافق به پیشنهاد های بعدی خود فکر می کنم.»

دیدگاه‌ها