کد خبر : 1612587 | 29 اردیبهشت 1398 ساعت 16:17 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

با قلعه‌نویی باید 5 ساله تمدید شود

بصیرت: فکری برای بازی سپاهان پرسپولیس کنید

مجید بصیرت معتقد است باید تنش هایی که هنگام برگزاری بازی های پرسپولیس و سپاهان ایجاد می شود، با جلساتی که مدیران فوتبالی برگزار می کنند به حداقل برسد.

بصیرت: فکری برای بازی سپاهان پرسپولیس کنید

مجید بصیرت پیشکسوت نام آشنای باشگاه سپاهان در گفتگو با "ورزش سه" در مورد دیدار تیم سابقش برابر استقلال خوزستان که با برتری تمام شد ولی منجر به قهرمانی نشد، گفت: بازی خیلی خوبی بود. من زمان بازی در شبکه ورزش بودم و آقای پیروانی هم از پرسپولیسی ها در برنامه بود. می دانستم سپاهان می برد ولی شرایط دست خودش نبود. وقتی بازی را می دیدم، یاد بازی آخرمان با سایپا افتادم که تراکتورسازی و نفت همزمان در تبریز بازی می کردند. نکته ای که برایم جالب بود اینکه هواداران سپاهان در آن بازی امید زیادی به قهرمانی داشتند. ورزشگاه که می رفتیم به دکتر خلیلیان (مدیر عامل وقت باشگاه) گفتم که من با خودم چتر هم آورده ام (مجید بصیرت در این قسمت به داستان معروفی اشاره می کند که وقتی فردی به باران ایمان دارد، بیرون  که می رود با خودش چتر می برد ). این را به دکتر خیلیلیان گفتم و ما قهرمان شدیم؛ واقعا بازی عجیبی بود.

 

بصیرت حرف هایش در مورد دیدار سپاهان برابر استقلال خوزستان را ادامه داد و گفت: در این بازی تماشاگر کم رفته بود و فکر می کردند بازی را پرسپولیس می برد. یک بازی دیگر اما هست و امیدواریم سپاهان در جام حذفی قهرمان شود.

 

از بصیرت در مورد سه سالی پرسیدیم که سپاهان شرایط خوبی نداشت و از او خواستیم تا به دلایل ضعف تیم اشاره کند. او توضیح داد: در سالی که آقای فرکی در تیم حضور داشتند،  مدیر برنامه های شیمبا و پادوانی باعث شدند این دو بازیکن نیم فصل برای تیم بازی نکنند. احسان حاج صفی هم از تیم جدا شد و در ادامه هم آقای فرکی مشکلاتی در باشگاه پیدا کرد که می دانید. در واقع مشکلات سپاهان از آنجا شروع شد که آقای فرکی کمبود بازیکن پیدا کرد و آقای استیماچ جایگزین او شد. به هر حال هر تیم بزرگی افت می کند. رئال مادرید و بارسلونا هم افت می کنند. این افت می تواند دلایل مختلف داشته باشد ولی الان خدا را شکر شرایط تیم خوب شده و برگشته به روزهای اوج.

 

از بصیرت در مورد قلعه نویی پرسیدیم و اینکه آینده این مربی هنوز مشخص نیست. مدافع سابق سپاهان در این مورد تاکید کرد: حتما باید با آقای قلعه نویی تمدید شود و اصلا باید با ایشان 5 ساله بسته شود تا با برنامه برای موفقیت در آسیا هم فکر شود.


 
بصیرت در رابطه با دیدار بعدی طلایی پوشان که در اصفهان و مقابل پرسپولیس خواهد بود، با توجه به نگرانی هایی که در مورد برگزاری این بازی وجود دارد، اینگونه حرف هایش را ادامه داد: این بازی گذشته از مسائل فنی، از نظر مسائل جوی خیلی مهم است. مدیران باید تنش را کم کنند. یک زمانی بازی استقلال و پرسپولیس را داور خارجی می آوردند و بعد ایرانی آوردند و دیدند خبری نشد. به نظرم مدیران باشگاه ها و فدراسیون باید برنامه ای بریزند تا تنش ها در بازی سپاهان و پرسپولیس کم شود. تنش ها به اوج رسیده و برای فوتبال ما ضرر دارد و اگر AFC حوادثی که در این بازی اتفاق می افتد را بررسی کند و شاهد تکرار اتفاقات گذشته باشیم، ضرر می کنیم.

 

سرپرست سابق باشگاه سپاهان در رابطه با لیگ هجدهم که فشرده و حساس بود، بیان کرد: امسال یکی از لیگ های قشنگ کشور بود. قبلا که امیرقلعه نویی مربی سپاهان بود، سه هفته چهار هفته پیش از اتمام رقابت ها، قهرمان مشخص می شد؛ در دو سال گذشته هم همین اتفاق رخ داده ولی لیگ امسال مثل لیگ چهاردهم که ما قهرمان شدیم خیلی حساس و فشرده بود.

 

از بصیرت در مورد اعتراض سپاهانی ها به عملکرد داوری پرسیدیم و اینکه آیا او هم اعتقاد دارد که داوری ها در قهرمانی لیگ تاثیرگذار بوده که او گفت: من هم نظرم مثبت است. یک سری از داوری ها نمی گویم از عمد بوده است ولی به هر حال به ضرر سپاهان بوده و همینطور ذوب آهن. داوری های امسال اصلا برای تیم های اصفهانی خوب نبوده است.


 
پرسپولیس با قهرمانی در لیگ هجدهم علاوه بر اینکه در ثبت رکورد هت تریک قهرمانی با سپاهان برابر شد، در تعداد قهرمانی های لیگ برتر هم به بیشترین رکورد که سپاهان با 5 قهرمانی بود، رسید. از بازیکن سابق سپاهان در مورد این اتفاق پرسیدیم. او توضیح داد: خب ببینید این داستان مثل رقابت بارسلونا و رئال مادرید است. یک بار رئال سه گانه می برد یک بار بارسلونا. احترام گذاشتن به رقیب خیلی مهم است. ما باید تنش ها را کم کنیم. باید سپاهانی ها و پرسپولیسی ها تنش ها را کمتر کنند. به پرسپولیس تبریک می گویم. این قهرمانی ها هست و جریان فوتبال همیشه ادامه دارد. من سپاهانی هستم و خواهم بود. باید احترام بگذاریم به رقیب و حریفمان.

 

دیدگاه‌ها