کد خبر : 1612995 | 31 اردیبهشت 1398 ساعت 11:27 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

نمایش خوب بعد از برداشته شدن فشار؛

جشن خداحافظی ژاوی چگونه خراب شد؟

سرخپوشان در یک بازی تشریفاتی و در شب خداحافظی ژاوی، السد را با دو گل شکست دادند.

جشن خداحافظی ژاوی چگونه خراب شد؟

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو با دو گل زیبا السد را شکست دادند تا ژاوی آخرین بازی دوران فوتبالی خود را با باخت پشت سر بگذارد.

 

نمایش خیره کننده !

 

شاگردان برانکو آخرین بازی خود را در لیگ قهرمانان آسیا ، با آرایش ۲-۴-۴ خطی آغاز کردند. بیرانوند مرد شماره یک سرخ‌ها و خلیل‌زاده و ربیع خواه دو مدافع میانی تیم برانکو بودند. در جناح راست شیری و در جناح چپ هم مصلح قرار گرفتند. در خط میانی، کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی به‌عنوان هافبک‌های دفاعی و رفیعی و ترابی در دو جناح راست و چپ خط میانی بودند؛ در خط حمله هم برانکو از حضور عالیشاه به‌عنوان زوج علیپور سود می‌برد. آنچه که از دیدار شب گذشته مشخص بود ، شاگردان فریرا برای صدرنشین شدن به تهران آمده بودند و به همین سبب از همان دقایق ابتدایی ، بر روی خط دفاعی سرخ ها فشار آوردند . شاگردان فریرا ،  با استفاده از توپ های بلند و پاس های در عمق ، مهاجم گلزنشان یعنی بونجاح را صاحب توپ می کردند که در یکی از این صحنه ها ، توپ این بازیکن توسط بیرانوند به خوبی مهار شد. بر خلاف جریان بازی ، پسران برانکو ، با شوت فوق‌العاده ترابی به گل رسیدند . پس از این گل حملات السدی ها  بیشتر شد اما باز هم عملکرد خوب بیرانوند و خط دفاعی پرسپولیس جلوی به گل رسیدن ، السدی ها را گرفت . در نیمه دوم هم مطابق نیمه اول این شاگردان فریرا بودند که برای گلزنی و این بار جبران گل خورده پا به زمین گذاشتند و با استفاده از دو جناح بر روی دروازه سرخ ها فشار می آوردند و توپ میدان را در دست داشتند . ولی باز هم پسران برانکو به گل رسیدند  . علیپور روی پاس مهدی ترابی توپ را از بین پاهای الشیب عبور داد. در ادامه ژاوی و دیگر بازیکنان السد موقعیت های خوب گلزنی داشتند اما در نهایت موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس نشدند.

 

 

شلیک بی نقص !

 

بازی با برتری سرخ ها آغاز شد ولی این شاگردان فریرا بودند که نخستین موقعیت خطرناک را ایجاد کردند .در دقیقه 5 ، نماینده قطر موقعیت خطرناکی را بر روی دروازه بیرانوند خلق کرد که ضربه بونجاح در هنگام عبور از بالای سر بیرانوند توسط این دروازه‌بان منحرف شد و توسط پرسپولیسی‌ها راهی اوت شد تا خطر از روی دروازه این تیم دور شود. پسران برانکو نخستین موقعیتشان را در دقیقه ۱۷ خلق کردند که ترابی با شوتی زیبا و پر قدرت از فاصله حدوداً ۲۵ متری دروازه السد  را گشود تا سرخ ها جلو بیفتند. پس از این گل حملات السدی ها بیشتر شد . در دقیقه ۲۵، ژاوی با پاسی بسیار زیبا به پشت سر مدافعان پرسپولیس، موقعیت مساعدی را برای بونجاح مهیا کرد که بیرانوند سریع‌تر به توپ رسید و بعد از کنترل توپ، به بونجاح برخورد کرد ولی اتفاق خاصی نیفتاد. دقایقی بعد فرصت به دست شاگردان برانکو رسید که بازیکنان السد پاس علیپور را به کرنر فرستادند. ضربه کرنر در رفت و برگشت به ربیع خواه رسید که ضربه محکم او از روی خط محوطه هجده قدم توسط مدافع السد از روی خط دروازه دفع شد و نهایتاً راهی به دروازه پیدا نکرد.در دقیقه ۴۴، ارسال حسن با برخورد به پای مهدی شیری منحرف شد و بیرانوند را دچار مشکل کرد اما این دروازه‌بان توپ را دفع کرد که داور اعتقاد به اوت داشت اما با اعتراض بازیکنان السد و درگیری با کمال کامیابی‌نیا، کمک داور دوم اعلام کرنر کرد. دو دقیقه بعد ، بونجاج بعد از جا گذاشتن شجاع خلیل‌زاده با بیرانوند تک به تک شد و این دروازه‌بان را هم دریبل کرد ولی در ادامه توپ از پای او فاصله گرفت و بازیکنان پرسپولیس خودشان را به صحنه رساندند و مانع از گل خوردن تیمشان شدند تا بازی در نیمه اول با برتری پرسپولیس به پایان برسد

 

 

درخشش ، این بار در آسیا !


سرخ ها همانند نیمه نخست ، نیمه دوم را نیز هجومی آغاز کردند و نخستین موقعیت در این نیمه ، توسط عالیشاه خلق شد که شوت او با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت. دقایقی بعد نوبت به السد رسید که سانتر حسن در دهانه دروازه از مقابل بغداد بونجاح عبور کرد تا همچنان دروازه بیرانوند بسته بماند.در دقیقه ۵۲، وو یونگ در داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت او را بیرانوند در دو مرحله کنترل کرد.در حالی که پرسپولیس فرصت زدن گل دوم را داشت، بازیکنان السد ضد حمله سریعی را تدارک دیدند که بونجاح به همبازی خود پاس نداد و شوت او با اختلاف از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت. سپس در دقیقه ۶۴، شوت محکم حسن از سمت راست زمین پرسپولیس بعد از پیمودن حدوداً ۳۰ متری به دیرک دروازه بیرانوند برخورد کرد و دور شد.در دقیقه ۶۷، پسران برانکو به گل دوم رسیدند. حرکت انفرادی ترابی و پاس در عمق این بازیکن برای علیپور که با پشت پای بازیکن السد تعادلش را از دست داده بود، نهایتاً با باز شدن دروازه سعد الشیب توسط علیپور تکمیل شد.در دقیقه ۷۰، ضربه قیچی برگردان احمد نوراللهی در داخل محوطه جریمه السد با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت. مجدداً در دقیقه ۷۵ پرسپولیس فرصت زدن گل سوم را داشت که شوت ترابی از مقابل محوطه جریمه در آغوش سعد الشیب جای گرفت.در دقیقه ۸۰، ضربه ایستگاهی ژاوی بعد از برخورد به دیوار دفاعی پرسپولیسی‌ها، در آستانه ورود به دروازه توسط بیرانوند به کرنر هدایت شد که نتیجه‌ای برای السد نداشت. سپس در دقیقه ۸۲، علیرضا بیرانوند باز هم دروازه تیمش را نجات داد. او در موقعیت تک به تک با خوخی دروازه تیمش را با واکنش به موقع و مناسب بسته نگه داشت و بعد از دقایقی مصدومیت، به بازی ادامه داد.این دیدار زیبا و پربرخورد در نهایت با پیروزی دو بر صفر شاگردان برانکو ایوانکوویچ خاتمه یافت.

 

 

سربلند در آسیا !

 

برانکو و شاگردانش که به تازگى سومین قهرمانى لیگ برتر را جشن گرفته بودند به مصاف السد رفتند که صعود خود را به مرحله بعدى لیگ قهرمانان قطعى کرده بود . آن ها در سخت ترین سال فوتبالى باشگاه ، به دلیل برنامه ریزى بسیار فشرده و ضربات ناشی از سوت های اشتباه، با پشت سر گذاشتن السد و کسب ٧ امتیاز ، آبرومندانه از لیگ قهرمانان کنار رفتند تا حسرت بزرگی برای موفقیت در دل هواداران باشد. سرخ ها، دیشب  هرچقدر هم به السد گل می زدند فرقی به حالشان نمی کرد اما آن ها در آخرین بازی خود ، تا آخرین لحظه جنگیدند تا سربلند شوند .

 

 

آرتین چراغی

دیدگاه‌ها