کد خبر : 1613732 | 04 خرداد 1398 ساعت 12:45 | 598 بازدید | 0 دیدگاه

ملی پوشان حرفه ای نیستند و با اضافه وزن به اردو می آیند!

پاسخ کمرانی به شایعه صغر سنی پدیده تکواندو

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان گفت: قبول دارم که نتایج درخشانی نگرفتیم و درصدد بهترشدن هستیم.

پاسخ کمرانی به شایعه صغر سنی پدیده تکواندو

به گزارش "ورزش سه"، مهرو کمرانی، سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان بعد از حضور در مسابقات جهانی 2019 منچستر در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار داشت: این تیم را با حضور تعدادی از نوجوانان و جوانان ساختیم. در نهایت هم یکی از آنها یعنی مهلا مومن زاده با 17 سال سن درخشید و به مدال نقره رسید. این نفرات از رده نونهالان با من بودند و نیاز به زمان دارند تا بهتر از این شوند.


وی افزود: قبول دارم که نتایج درخشانی نگرفتیم و درصدد بهترشدن هستیم. البته خیلی از مدال آوران دنیا هم باختند و حذف شدند.


سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان عنوان کرد: من احساس می کنم یکی از مسائلی هم که باعث مدال نگرفتن بازیکنان ما شد، کم تجربگی بود. فقط ناهید کیانی در تیم ما در رنکینگ حضور داشت که او در همان دورهای اول به رقیب اصلی خود خورد و شکست خورد. اگر اینطورنبود، شاید ناهید روی سکو می رفت.


کمرانی در ادامه بیان داشت: دوستان در رقابت های جهانی دیدند که انگلیسی ها چه کارهایی انجام دادند تا روی سکو بروند. به هر حال من به این تیم اعتقاد دارم و مطمئنم با حمایت می توانیم در آینده موفق شویم.


وی ادامه داد: شاید اگر ما چند تورنمنت می رفتیم و بازیکنان جوان ما تجربه بیشتری کسب می کردند، می توانستیم بهتر عمل کنیم. برای کسب سهمیه هم باید بگویم ما قطعا نمی توانیم در گرندپری ها سهمیه به دست آوریم و روی سهمیه قاره ای برنامه ریزی می کنیم. البته باید برای کسب تجربه به گرندپری ها هم برویم.


سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای دارد تا مهلا مومن زاده مثل کیمیا علیزاده بعد از شگفتی سازی دچار مصدومیت نشود، خاطرنشان کرد: مطمئنا مهلا مومن زاده مثل کیمیا علیزاده نخواهد شد و شرایطش متفاوت است. کیمیا مصدومیتش یک مشکل مادرزادی است. حتی مادرش هم 2 بار زانویش را عمل کرده است. پزشکان به او هم گفته اند بعد از پایان ورزش باید دوباره انحراف زانویش را جراحی کند و شاید دیگر نتواند به صورت عادی هم ورزش کند.


وی ادامه داد: مهلا مومن زاده اگر به مسباقات آسیایی برود، 20 امتیاز هم آنجا کسب می کند و سپس می تواند به گرندپری ها برود. از رسانه ها می خواهم به بازیکنان کمک کنند، اما آنقدر هم نباشد که بازیکن را از آن حالت طبیعی خارج کند. در ایران مشکل اصلی اینستاگرام است که یا بازیکنان را بی جهت بالا می برند یا آنها را وارد فضای منفی می کنند.


کمرانی در واکنش به ادعای صغر سنی مهلا مومن زاده بیان داشت: مهلا مومن زاده از رده نونهالان با من است و خیالتان راحت باشد که چنین بحثی وجود ندارد. او متولد سال 81 است و تمام مدارکش هم موجود است.


وی درباره تغییرات زیاد در ترکیب تیم ملی بانوان گفت: به نظر من مشکل اصلی ما این است که حرفه ای نیستند. در واقع وقتی از اردو خارج می شوند، تمرین نمی کنند و درصد چربی آنها بالا می رود. تمرکز و وقت ما روی کاهش وزن رفته است چون بازیکن با 46 درصد آمادگی به اردو برمی گردد. بحث دیگر هم درباره بانوان این است که وقتی ازدواج می کنند، از مسیر خودشان خارج می شوند.

 

 

دیدگاه‌ها