کد خبر : 1613919 | 05 خرداد 1398 ساعت 10:20 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

مالک قطری PSG به دنبال حضور در فوتبال انگلیس

به گزارش فایننشل تایمز، قطر در تلاش برای ورود به فوتبال انگلیس قصد دارد از طریق مالک پاری سن‌ژرمن برای خرید سهام باشگاه لیدز اقدام کند.

مالک قطری PSG به دنبال حضور در فوتبال انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، فایننشل تایمز گزارش داد در ادامه تلاشهای قطر برای ورود به فوتبال انگلیس، شرکت سرمایه‌گذاری ورزشی قطر QSI که مالک باشگاه پاری سن ژرمن است با باشگاه انگلیسی لیدز وارد مذاکره شده تا بخشی از سهام این باشگاه را خریداری کند. اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، اولین حضور قطر در فوتبال انگلیس رقم خواهد خورد.

 

بر اساس این گزارش، QSI در ماه‌های اخیر با آندره‌آ رادریزانی مالک باشگاه لیدز و دیگر مسئولین این باشگاه انگلیسی در حال مذاکره بوده است. یک منبع نزدیک به مذاکرات به فایننشل تایمز گفته که لیدز، که از صعود به لیگ برتر بازمانده دست‌کم با شش سرمایه‌گذار احتمالی در حال مذاکره است که QSI یکی از آنها است.

 

1408542

 

شرکت سرمایه‌گذاری قطر که از سوی دولت این کشور حمایت می‌شود توسط ناصر الخلیفی اداره می‌شود و مالکیت باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن را در اختیار دارد. قطر از نظر درآمد سرانه ثروتمندترین کشور دنیا است و اخیراً حضور پررنگی در دنیای ورزش داشته است.

 

یکی از سخنگویان QSI به فایننشل تایمز گفته که بازار انگلیس برای این شرکت یکی از اولویت‌های اصلی است چرا که سرمایه‌گذاران قطری به دنبال فرصتهای جدید می‌گردند و فوتبال انگلیس را فرصت ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاری جدید می‌دانند.

 

اما فایننشل تایمز می‌گوید در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات، پولی صرف خرید بازیکنان جدید برای لیدز نخواهد شد چرا که در این صورت، قوانین بازی جوانمردانه مالی FFP توسط این باشگاه نقض خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها