کد خبر : 1614357 | 07 خرداد 1398 ساعت 17:55 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

اگر برنامه‌ من عملی نشود، طرفدار سپاهان خواهم شد

قلعه نویی: به من فحش دهید اما سنگ نزنید!

امیر قلعه نویی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار با پرسپولیس طی اظهار نظری جالب گفت: خواهش می‌کنم سنگ به یکدیگر نزنید و اگر خواستید به من فحش بدهید.

قلعه نویی: به من فحش دهید اما سنگ نزنید!

به گزارش "ورزش‌سه"،  امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار با پرسپولیس شرکت کرد و به خبرنگاران گفت: بازی فردا یک جشن فوتبالی است و باید به یکدیگر احترام بگذاریم و از خود فوتبال لذت ببریم. البته دوستان هر چقدر خواستند به من توهین کنند و اصلا مهم نیست ولی خدایی نکرده جوری رفتار نکنیم که آسیبی به کسی برسد. همه کسانی که می‌آیند جزو فرزندان ما هستند. که باید یک فوتبالی را ببینند و لذت ببرند. من خواهش می‌کنم که افراد تحت تاثیر جو برخی قرار نگیرند و به هم دیگر سنگ نزنند. ولی اگر خواستید به من توهین کنید.

 

*هدفشان نابودی امیر قلعه نویی است و هر کاری می‌کنند


وی در ادامه گفت: آقایان برنامه ریزی کردند نه تنها در بازی خودشان در جاهای دیگر هم این کار می‌کنند. اما آسیب به یکدیگر نرسانید تا لذت ببریم. در رابطه با مسابقه هم که باید بگویم من بعد از بازی آخر به خانه رفتم و چیزی را ندیدم. اما خوشحالم که مردم جشن گرفتند. با رفتارهایی که در طول سال شد سپاهان و امیر قلعه نویی مظلوم بودند. مثلا یک نمونه اولین بازی که من آمدم تیم را محروم کردند و برای سال قبل بوده است. گذاشتند تا امیر قلعه نویی آمد تیم را محروم کردند. فکر می‌کنم گران ترین گوجه دنیا هم برای امیر قلعه نویی بود که 20 میلیون تومان جریمه شد. اگر بخواهم همه را بگویم  زیاد است. اما آن بالایی اگر بخواهد به آدم عزت بدهد، می‌دهد و این رفتارها جز خواری خودشان چیزی ندارد. هدف آن‌ها امیر قلعه نویی است و کسی دیگر نیست. اگر هر کسی دیگر جز من سرمربی سپاهان بود رفتارها عدالت محور می‌شد. خوشحالم که مردم خوشحال هستند و جشن گرفتند. امیدوارم سال دیگر تیمی بهتر از امسال درست کنیم. ما به پرسپولیس بابت قهرمانی تبریک می‌گوییم. آقای برانکو دوست خوب من است. اما یک سری مسائل به وجود آمده که هواداران این دو تیم با یکدیگر رفتار درستی نداشته باشند. امیدوارم فردا نقطه شروع خوبی باشد که هر دو تیم احترام بگذارند. بازی حساسی وجود دارد اما توقع این است که بهترین نمایش را هر دو تیم داشته باشند.

 

*پرسپولیس تیم عالی دارد اما حق ما حضور در فینال است


واقعا حق ما است در فینال باشیم. تیم پرسپولیس واقعا خوب است و مهره‌های عالی دارد اما ما از لحاظ تیمی  بعد از لیگ تمرین شادابی را انجام دادیم و بچه‌ها به مرز خودباوری رسیدند که می‌توانستند به قهرمانی برسند. شاید بعضی از مواقع اشتباه امیر قلعه نویی و یا بدشانسی بوده که به این مهم نرسیدیم. چند جلسه تمرینی خوب انجام دادیم و با تیم ملی دانشجویان بازی کردیم که به همین خاطر باید از سعید آذری و فرشاد کرمی تشکر کنم که این بازی را انجام دادیم. پرسپولیس خط هافبک خوبی دارد و ما در تهران هم آن‌ها را بستیم و به جز یک کاشته هیچ موقعیتی نداشتند.  فردا ما به مراتب با کیفیت تر نسبت به بازی قبلمان بازی خواهیم داشت و هم در زمین خودمان هستیم و هم تماشاگران بسیار خوب و با فرهنگ اصفهان علی الخصوص سپاهان  که به ورزشگاه  می آیند. در ادامه تشکر می‌کنم از خبرنگارانی که بدون ادعا بودند و قلم خود را نفروختند. بعضی ها متاسفانه قلم خود را می‌فروشند. فردا  هم امیدواریم یار دوازدهم ما یعنی هواداران و خبرنگارانی که نسبت به قلم خود حرمت و تشرف دارند دعا کنند که انشاءالله با یک بازی خوب و منطقی به فینال جام حذفی برویم.

 

1401522

 

قلیچ خانی مدیر رسانه ای  سپاهان در پاسخ به تصمیم نهایی مبنی بر 70-  30 شدن تماشاگران نیز گفت : ما تا آخرین لحظه بنا به قانون فیفا به دنبال 90 -10 بودیم اما به دلیل شرایطی که حاکم شد پذیرفتیم که 70 -30 باشد. تاکید می کنم که صرفا به دلیل شرایط میهمان نوازی  این شرط را پذیرفتیم .

وی در ادامه گفت: تصویب هیئت رئیسه را نداشته است و ما هم نمی‌خواهیم به قبل بازگردیم. خود سازمان لیگ اول فصل گفتند که 50-50 است اما هیچ مصوب نامه‌ای امضا نشده است. اما الان جای این حرف‌ها نیست و ما به رسم مهمان نوازی 70-30 را قبول می‌کنیم. در این بین امیر قلعه نویی به خبرنگاران گفت خاطره‌ای برای شما دارم که آن را در فضای دوستانه مطرح می‌کنم. (با خنده)

 

*اگر برنامه‌ من عملی نشود، طرفدار سپاهان خواهم شد!


خدمت دوستان عرض کنم که گزینه اول، دوم و سوم بنده سپاهان است. چون واقعا اصفهان و مردمش را دوست دارم. علی الخصوص سپاهان و هوادارانش. ذوب‌آهن و تماشاگرانش نیز مثل عزیزانم هستند و آن‌ها را نیز دوست دارم. اما من آدمی هستم که حرف‌های خودم را رک می‌زنم و هزینه هم پای آن داده‌ام. روزی که تیم را تحویل گرفتم شرایط خوبی نداشت. به لطف خدا، اهل بیت و بازیکنان و هم‌چنین حمایت دکتر عظیمیان عزیز نتایج خوبی گرفتیم. ما یک بودجه‌ای مصوب کردیم و بعد از آن دلار و ارز خیلی تغییر پیدا کرد و تقریبا بودجه باشگاه یک سوم شد. بودجه متمم گرفتن کار بسیار سختی بود که آقای دکتر عظیمیان این کار را انجام داد و همین باعث شد باشگاه به راه خود ادامه دهد. ما نزدیک دو هزار ورزشکار قهرمان داریم. حالا اینجا رسیدیم و دوم هستیم و طرفداران سال دیگر از ما قهرمانی می‌خواهند. رقیبان ما هم تیم‌هایی هستند مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پدیده که با تمام قوا می‌آیند. بازیکنی که ما می‌گیریم باید بتواند با بازیکنان با کیفیت  الدحیل و الهلال برابری کند ، به همین خاطر من یک برنامه ای به باشگاه دادم و باشگاه هم دارد نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد. امیدوارم این امر انجام شود تا ما بتوانیم سپاهانی درست کنیم که در شان و شخصیت این شهرو طرفداران باشد.  حالا  اگر روی این برنامه توافق حاصل شد که ما در خدمتیم و اگر هم نشد کما فی السابق طرفدار این تیم هستم و هم دوستشان دارند و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

 

*آقایان بدانند ظلم پایدار نیست


من واقعا خودم هم  تعجب می کنم که چرا باید این ناعدالتی ها در باره امیر قلعه نوعی اتفاق بیفتد. مسئولین حراست  چون از ما خواهش کردند من هم  به دلیل وجود التهاب در سکوها مهدی کیانی و رسول نوید کیا را به سکو ها فرستادم . آقایان کمیته انضباطی چرا این ها را نمی‌بینید. آنها رفتند و از طرفدارانمان خواهش کردند که آرامش خود را حفظ کنند که آنها نیز آرام شدند تا آن اتفاقات از بالا اتفاق افتاد. نود دقیقه به من فحاشی کردند نه آقای تورک و نه آقای حسن زاده هیچ واکنشی نشان ندادند .  جالب است که بعد از این ماجرا ما را احضار کردند. اصل قضیه را رها کردند  به من گیر دادند که چرا آقا کنفرانس نرفتید . من تعجب می کنم و تعجب من هم بیشتر از آقای تورک است که چرا ایشان که مسئول کمیته اخلاق است و باید ورود کند به این گونه مسائل کاری انجام نمی دهد .ما پیش خود گفتیم که شاید ما را به خاطر اینکه نود دقیقه  توهین شدیم و عکس العملی از خود نشان ندادیم یک تقدیر نامه بدهند. آخر که هیچ بهانه ای نداشتند من را به دلیل نرفتن به کنفرانس بازخواست  کردند. الان هم آقای برانکو نیامده است .  ولی آقای حسن زاده این را بدانید که  مردم همه چیز را می فهمند و من به آنها می گویم که ظلم پایدار نیست .

 

 

*شغل برخی ایرانی‌ها حسادت است


جوری رفتار کنید که مردم از فوتبال لذت ببرند. حالا به من توهین شد اشکالی ندارد. بالاخره جوان هستند و مشکلات اقتصادی دارند و شرایط خوبی در جامعه نیست. حالا یکی دو تا فحش بدهند مشکلی نیست. بهتر از این است که جای دیگر بروند و آسیب پذیر بشوند. باشگاه سپاهان کار بزرگی کرد که همین 30 درصد را در اختیار پرسپولیس قرار داد چون اصلا قانونی وجود ندارد.  در فینال فقط 50-50 است. یک روز یک بنده خدایی تعریف می‌کرد که پای تخته رفته و می‌خواسته کار انگلیسی کند. معلم گفته که ترجمه کن و شاگرد بلد نبود. از او پرسید که چرا ترجمه نمی‌کنی گفت در دلم ترجمه می‌کنم. این قانون هم مثل این مورد است. در  دلشان بوده و یادشان رفته تصویب کنند. من به بازیکنان تاکید کردم که مصاحبه نکنند و احترام را حفظ کنند. آقای علی کریمی، علی دایی و سیدجلال حسینی آمدند اینجا و کلی از آن‌ها تقدیر شد و بروید ببینید که با ما چه رفتاری کردند. فرق را اینجا می‌توانید احساس کنید.  همه چیز سپاهان جام نیست و آن‌ها به دنبال اخلاق مداری و پهلوانی هستند. کاری که باشگاه سپاهان برای ایران می‌کند  کجا انجام می‌شد و باید به ما  و ذوب‌آهن نشان لیاقت داد. خدا بیامرزد آقای عزت الله انتظامی را اما می‌گوید شغل برخی مردم ایران حسادت شده است. هر کسی که دارد پیشرفت می‌کند او را به پایین می‌کشند. شاید به خاطر امیر قلعه نویی است که این کار را برای سپاهان انجام می‌دهند. این را من حس کردم و امیدوارم رفاقت من و آقای برانکو آرامش را بر روی سکوها ببرد.

 

*سپاهان اگر من را خواست، آن موقع لیست ارائه می‌دهم


ما لیست خروجی و ورودی نداده‌ایم. باید بگذاریم جام حذفی تمام شود و بعد از آن تصمیم گیری کنیم. اول باید دید که آن‌ها ما را می‌خواهند یا خیر و بعد از بستن قرارداد خودمان لیست را به باشگاه می‌دهیم.

 

*کی‌روش و ویلموتس می‌روند و فقط مردم ایران می‌مانند


در وهله اول ورود ایشان را تبریک می‌گوییم امیدوارم که منشا خیر شود حتما چون از خارج از کشور آمده است احترام بیشتری خواهد داشت . کارنامه او هم کارنامه بدی نیست ولی من زیاد هم تحقیق نکردم . فدراسیون ما واقعا  فدراسیون زحمت کشی است و انصافا آقای تاج و ساکت و دوستانشان در حال زحمت  کشیدن هستند. ولی در سال های گذشته چهارچوب‌ها مشخص نبود. شما ببینید که در این چند ساله چند دبیر کل تغییر یافت ،  چند سرپرست و چند دستیار تیم ملی عوض شد  که امیدوارم این اتفاق دیگر رخ ندهد و هر دو طرف انرژی های خود را صرف وظایفشان کنند . مثلا آقای سرمربی یک تیم خوب و فنی را درست کند و فدراسیون هم به  امور ستادی برسد. منتها در سال های گذشته همه چی بر عکس شده بود . از مطبوعات و باشگاه ها هم می خواهم همکاری کنند چون اولویت ما ایران و مردم ایران است . یک روز آقای کی روش است  و روز دیگر آقای ویلموتس اینها همه می آیند و می روند اما مردم می مانند. ما باید ایرانی را قبول کنیم و من فقط ده سال است که در حال مبارزه با خیلی ها هستم که ایرانی را قبول داشته باشید . و خدا را شکر با توجه به اتفاقاتی که در این مدت افتاد دست خیلی ها رو شد. مطمئن باشید که اگر بستر آماده باشد ما می توانیم در تمام رشته های دنیا جزو بیست نفر اول باشیم.


قلعه نوعی در خصوص مصدومان تیمش هم گفت: تنها جلال علی محمدی به علت مصدومیت به این بازی نخواهد رسید.

 

دیدگاه‌ها