کد خبر : 1614451 | 08 خرداد 1398 ساعت 11:10 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

گفت‌وگو با اولین لژیونر ایرانی والیبال در فرانسه؛

پارسال جام‌جهانی بود؛ امسال نوبت والیبال است

ملی پوش والیبال ایران گفت: من خوش‌بین هستم که امسال طلسم سال‌های قبل را بشکنیم و از هفته اول روی دور برد بیفتیم.

پارسال جام‌جهانی بود؛ امسال نوبت والیبال است

به گزارش "ورزش سه"، از روز جمعه در شرایطی لیگ ملت های والیبال استارت می خورد که ایران در بازی افتتاحیه این رقابت ها در چین به مصاف ایتالیا خواهد رفت. علی شفیعی که یکی از ۱۵ بازیکن اعزامی کولاکوویچ به هفته اول لیگ ملت ها به حساب می آید، چند روز قبل از سفر به چین قرارداد خود را با تیم پویتیرز فرانسه نهایی کرد تا از فصل آینده والیبال ایران در فرانسه هم لژیونر داشته باشد.


در آستانه شروع لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹ با علی شفیعی پیرامون وضعیت تیم ملی و البته چگونگی پیوستنش به تیم فرانسوی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های سرعتی زن والیبال ایران با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


با کولاکوویچ برای رفتن به فرانسه مشورت کردم


پیشنهاداتی از چند هفته قبل به دست من رسید که در نهایت چند روز قبل تصمیم گرفتم به پیشنهاد تیم پویتیرز فرانسه پاسخ مثبت دهم و قراردادم را نهایی کنم. من با ایگور کولاکوویچ که قبلا سابقه مربیگری در فرانسه را دارد و همچنین دراگان، دستیار او که سابقه بازی کردن در این کشور را دارد، مشورت کردم که هر ۲ نفر گفتند پویتیرز باشگاه ریشه داری است و امکانات حرفه ای دارد.


هر چه باشد از لیگ ایران بهتر است!


با توجه به سطح قراردادها در لیگ ایران و همچنین امکاناتی که اینجا داریم، قطعا لیگ فرانسه هر چه باشد، از لیگ ایران بهتر است. در ضمن من در سنی هستم که اگر امسال لژیونر نمی شدم، شاید دیگر نمی توانست چنین اتفاقی در زندگی حرفه ای من بیفتد. البته لیگ فرانسه از کشورهای روسیه، لهستان و ایتالیا سطح پایین تری دارد، اما در نوع خودش هم خوب است و بازیکنان سطح بالایی آنجا بازی می کنند.
بازیکنان شاخصی در فرانسه بازی می کنند


تیم اول لیگ والیبال فرانسه تولوز است. جدول را که نگاه می کردم، دیدم همیشه بین تیم های دوم و سوم تا هشتم و نهم فرانسه اختلاف کمی وجود دارد. تیم ما هم یک سرمربی فرانسوی دارد. در کل در لیگ فرانسه بازیکنان خوبی بازی می کنند که از شاخص ترین آنها می توانم به عبدالعزیز، بازیکن تیم ملی هلند یا اسمیت والیبالیست آمریکایی اشاره کرد. اینطور که من می دانم خیلی از بازیکنان سطح بالای والیبال جهان سابقه بازی در لیگ فرانسه را داشتند و از اینجا به لیگ های معتبرتر رفتند.

 

1409098


سخت بود مستقیم به ایتالیا و لهستان بروم


در کل برای یک بازیکن سرعتی زن سخت است که به یک باره از ایران مستقیم به ایتالیا و لهستان برود و بازی کند. در تاریخ والیبال ایران هم کمتر بازیکنی در این پست توانسته لژیونر شود. من هم ترجیح دادم فعلا در فرانسه بازی کنم، با اینکه پیشنهادات دیگری هم داشتم. امیدوارم بتوانم در سال های بعدی به لیگ های بهتر و سطح بالاتر بروم. به هر حال حضور در فرانسه هم برای من یک چالش جدی و یک ریسک است.


امسال طلسم شکنی می‌کنیم


ما کاملا آماده شروع لیگ ملت ها هستیم. حدود ۲ ماه است که تمرینات خود را منظم پیگیری کردیم و چند هفته ای هم هست که تیم کامل شده و به هماهنگی رسیدیم. انشاالله از همین هفته اول شاهد برد تیم ملی باشیم. من خوش بین هستم که امسال طلسم سال های قبل را بشکنیم و از هفته اول روی دور برد بیفتیم. به هر حال تمام بازی ها برای ما سخت است و هر ۱۶ تیم آماده وارد مسابقات می شوند. فعلا به اولین بازی با ایتالیا فکر می کنیم و هدفمان پیروزی است.

 

1409100


فوتبال تمام شد، حالا نوبت والیبال است


سال قبل لیگ ملت ها تقریبا با جام جهانی فوتبال همزمان شده بود و بیشتر توجه مردم به فوتبال بود. امسال فکر می کنم تقریبا همه مسابقات فوتبال تمام شده و خیلی از نگاهها به والیبال باشد. امیدوارم مردم از ما حمایت کنند و در ۲ هفته ای که میزبان هستیم، سالن را پر کنند. امسال نوبت والیبال است که بدرخشد. ما سعی می کنیم نتایجی بگیریم که در خور شان تیم ملی باشد.

دیدگاه‌ها