کد خبر : 1614477 | 08 خرداد 1398 ساعت 12:16 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

پیمان اکبری: ایتالیا همیشه ایتالیا است

مربی تیم ملی والیبال ایران در حاشیه تمرین والیبالیست ها پیش از آغاز لیگ ملت های والیبال گفت: شرایط تیم خوب است و حالا باید از نظر روانی آماده یک شروع خوب در مسابقات شویم.

پیمان اکبری: ایتالیا همیشه ایتالیا است

به گزارش ورزش سه و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون والیبال، پیمان اکبری مربی تیم ملی والیبال ایران در حاشیه تمرینات تیم ملی در جیانگمن چین اظهار کرد: خدارا شکر در طول این چند سال اولین سفر راحت را پشت سر گذاشتیم و بدون معطلی به محل برگزاری مسابقات رسیدیم. سفر خوبی داشتیم و خسته نشدیم. تا اینجا چینی ها میزبانی خوبی داشتند و امکانات خوبی در اختیار تیم های میهمان قرار دادند و شرایط برای برگزاری مسابقات خوب است.


وی افزود: طبیعی بود که در روز اول بلافاصله بعد از سفر به چین تمرین سبک کششی داشته باشیم تا بازیکنان از نظر بدنی به شرایط ایده آل برگردند. در روز دوم تمرین خیلی خوبی در سالن اصلی داشتیم. امروز هم در دو نوبت صبح و عصر تمرینات را دنبال می کنیم. در نوبت عصر بیشتر روی دریافت سرویس کار می کنیم. اینجا هوای شرجی دارد و در این شرایط نیاز داریم در سرویس و دریافت تمرین بیشتری داشته باشیم.


مربی تیم ملی والیبال تاکید کرد: از ابتدا که استارت زدیم، بازیکنان با شرایط خوب و با انگیزه بالا کار کردند. تنها مشکل ما نداشتن بازی تدارکاتی است و اگر بازی های دوستانه مناسبی داشتیم، شاید بازیکنان به شرایط بهتری می رسیدند. شرایط تمرین با مسابقه متفاوت است و اگر بازیکنان شرایط بازی را قبل از تورنمنت تجربه کنند، بهتر خواهد بود. حالا آماده مسابقات هستیم و از نظر روانی و جسمی در وضعیت مطلوبی قرار داریم. با توجه به اینکه شروع هر تورنمتنی برای همه تیم ها سخت است، ما باید تلاش کنیم شروع خوبی داشته باشیم.


اکبری درباره رویارویی با حریفان به ویژه ایتالیا در گام نخست گفت: قبل از هرچیز باید روی تیم خودمان کار کنیم و از نظر روانی آماده همه مسابقات شویم. ایتالیا به هر حال ایتالیا است، ممکن است چند بازیکن را هم در اختیار نداشته باشد اما نمی توان این تیم را دست کم گرفت. ایتالیا یکی از بهترین تیم های دنیا است. در طول مسابقات تیم ها شرایط متفاوتی دارند و ما نباید به این فکر کنیم که فلان تیم ممکن است یکی دو بازیکن اصلی را در اختیار نداشته باشد. بازیکنان با تجربه ما می دانند که باید دیدگاه حرفه ای برای هر بازی داشته باشند و جوان تر ها هم باید بدانند جلوی هر تیمی باید صد در صد بجنگند تا بهترین عملکرد را ارائه دهند.


وی پایان خاظر نشان کرد: در واقع ما باید توقعات معقولی از تیم ملی داشته باشیم. امسال هدف اکثر تیم ها مثل خود ما بیشتر روی حضور در المپیک است. اکثر تیم ها دنبال بیشترین بهره برداری از این مسابقات برای محک زدن خود هستند. تمام تلاش خود را می کنیم که در لیگ ملت ها بهترین عملکرد را داشته باشیم. هیچ کس از برد بدش نمی آید اما باید جمیع شرایط را در نظر بگیریم و سطح انتظارات متناسبی را از تیم داشته باشیم.

دیدگاه‌ها