کد خبر : 1614620 | 08 خرداد 1398 ساعت 22:59 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

پلاستیک های نقش جهان و کاغذهای مونومنتال

بازی سپاهان و پرسپولیس در حالی در ورزشگاه نقش جهان در حال برگزاری است که در زمین مسابقه به طور متراکم کیسه های نایلونی به چشم می خورد و صحنه ای از نظر ظاهری به بازی های باشگاهی آرژانتین به وجود آورده است.

پلاستیک های نقش جهان و کاغذهای مونومنتال

به گزارش"ورزش سه"، بعد از جام جهانی 1978 آرژانتین حتی در فوتبال ایران نیز این مد شده بوده که هواداران با خود رول های نوار کاغذی و خرده کاغذهای رنگی می آوردند و در زمان ورود تیم ها و گل زدن آن ها را به زمین می ریختند. در جام جهانی 1978 آرژانتین و در فینال که در ورزشگاه مونومنتال بوینس آیرس بین آرژانتین و هلند برگزار شد زمین پر از کاغذهای سفیدی بود که هواداران آلبیسلسته به زمین ریخته بودند.


البته این سنتی است که هنوز در فوتبال آرژانتین و بخصوص دربی های بوکا و ریورپلاته دیده می شود و همانطور که گفته شد حتی در دهه شصت فوتبال ایران نیز در ورزشگاه ها مشاهده می شد. اما امروز و در ورزشگاه نقش جهان زمین مسابقه به جای خرده کاغذها و نوارهای کاغذی رنگی ، کیسه های نایلونی در زمین چمن به وفور مشاهده می شود و این بازی را از نظر ظاهری به بازی های باشگاهی آرژانتین بدل کرده است هرچند همانطور که گفته شد این ها کیسه های نایلونی هستند که بشدت برای طبیعت و محیط زیست مضر هستند و این فقط ظاهر قضیه است.

 

 

دیدگاه‌ها