کد خبر : 1614740 | 09 خرداد 1398 ساعت 12:58 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی نفر به نفر لیست تیم ملی در آستانه لیگ ملت ها

والیبال ایران آماده جنگ با این 14 نفر

14 بازیکن مورد اعتماد کولاکوویچ آماده یک تورنمنت بزرگ هستند؛ مسابقاتی که از فردا برای والیبال ایران استارت می خورد.

والیبال ایران آماده جنگ با این 14 نفر

به گزارش "ورزش سه"، لیگ ملت های والیبال 2019 از فردا با برگزاری دیدار ایران و ایتالیا در جیانگمن چین استارت می خورد؛ جایی که همه امیدوار به شکستن طلسم 7 ساله یعنی پیروزی در گام اول هستند.


کولاکوویچ که سومین تجربه خود در لیگ ملت‌ها را با ایران پشت سر می گذارد، با توجه به تضمین شدن حضور ۷ ساله ایران در سطح اول این مسابقات از سال قبل دست به جوانگرایی زد و تعدادی از بازیکنان جوان را به بدنه تیم ملی اضافه کرد.


امسال هم تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه در لیست ۲۵ نفره کولاکوویچ برای حضور در لیگ ملت ها قرار گرفتند تا از روز جمعه کار خود را از بازی با ایتالیا استارت بزنند.


شهر جیانگمن چین میزبان هفته اول لیگ ملت ها برای تیم های ایران، ایتالیا، چین و آلمان است. اولین بازی این رقابت ها نیز روز جمعه از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران میان ایران و ایتالیا برگزار خواهد شد.


امروز کولاکوویچ از میان 15 بازیکنی که برای هفته های اول و دوم لیگ ملت ها همراه با خود به چین برده بود، نام 14 نفر را اعلام کرد. در این میان برخلاف پیش بینی ها یک بازیکن سرعتی زن از لیست خط خورد. مسعود غلامی درهفته اول شانس بازی نخواهد داشت؛ با اینکه تعداد دریافت کننده های قدرتی در تیم ملی بیش از حد معمول به نظر می رسد.


در آستانه شروع لیگ ملت های 2019 برای ایران، به بررسی لیست 14 نفره کولاکوویچ پرداختیم. جالب است بدانید بعد از اعلام لیست 25 نفره برای حضور در لیگ ملت ها، ایران یکی از 3 تیم جوان این رقابت ها شناخته شد.


سعید معروف؛ مغز متفکر و کاپیتان


مثل همیشه سعید معروف انتخاب اول در پست پاسور بوده و به عنوان کاپیتان جلوتر از بقیه وارد زمین می شود. این پاسور باتجربه بعد از یک فصل حضور در تیم سیه نا ایتالیا، حالا در اولین گام باید هم تیمی هایش را برابر لاجوردی پوشان هدایت کند.

 

1409520

 


جواد کریمی؛ جانشین جوان معروف


دومین پاسور تیم ملی جواد کریمی است که تا یکی، 2 سال قبل در ترکیب تیم جوانان قرار گرفته بود. این پاسور جوان که در انتظار فرصت برای بازی کردن پشت سر معروف قرار دارد، یک فصل موفق را در ترکیب پیکان پشت سر گذاشت.

 

1409523

 


سیدمحمد موسوی؛ آماده تر از پارسال


یکی دیگر از بازیکنان باتجربه تیم ملی سیدمحمد موسوی است که در سال های اخیر پای ثابت بازی های ملی بوده است. این مدافع روی تور ایران که سال قبل با مصدومیت هایی دست و پنجه نرم می کرد، امسال آماده تر به اردوها آمده و در کنار معروف وظیفه هدایت کردن جوان ها را هم دارد.

 

1409514

 


علی شفیعی؛ باتجربه تر از قبل


دیگر سرعتی زن تیم ملی علی شفیعی است که حالا یکی از بازیکنان باتجربه ایران به حساب می آید. او که چند روز قبل انتقالش به یک تیم فرانسوی را قطعی کرد، حالا توقعات زیادی را روی دوش خود احساس می کند.

 

1409521

 


اصغر مجرد؛ مزد یک فصل خوب


علی اصغر مجرد بعد از گذراندن یک فصل خوب و موفق در ترکیب شهرداری ورامین که با قهرمانی همراه بود، مزد نمایش جذابش را گرفت و در لیست نهایی کولاکوویچ قرار دارد. او هم در کنار موسوی و شفیعی می تواند کمک زیادی به تیم ملی در دفاع روی تور کند.

 

1409522

 


میلاد عبادی پور؛ باتجربه اما کمی خسته


آخرین بازیکنی که به اردوی تیم ملی والیبال اضافه شد، میلاد عبادی پور بود. این بازیکن که حالا یک جوان باتجربه در ترکیب ایران به شمار می رود، در 2 سال اخیر در لهستان بازی کرده و یکی از ارکان اصلی تیم ملی به حساب می آید. تنها مشکل درباره این بازیکن خستگی بدنی اوست که به خاطر بازی های فشرده در سال های اخیر بوده، اما کولاکوویچ سعی کرده این دریافت کننده باتجربه خود را با استراحت بیشتری راهی چین کند.

 

1409518

 


فرهاد قائمی؛ پسر گنبدی با انگیزه


نحوه سرویس زدن فرهاد قائمی او را به یک بازیکن متفاوت در لیست تیم ملی تبدیل کرده است. این پسر گنبدی که برای اولین بار لژیونر شد و یک فصل را در ترکیه سپری کرد، همیشه با روحیه و انگیزه خود به سایر بازیکنان نیز کمک کرده تا از نظر روحی آماده رویدادهای سخت باشند.

 

1409517

 


جواد معنوی نژاد؛ در انتظار درخشش


با اینکه جواد معنوی نژاد سن و سال زیادی ندارد، اما انتظارات از این بازیکن بالاست. بازیکنی که در 2 سال اخیر در ایتالیا و ترکیب ورونا بازی کرده، قطعا مقابل ایتالیا از خیلی از بازیکنان این تیم شناخت دارد و همه منتظر درخشش او در پست دریافت کننده قدرتی هستند.

 

1409519

 


پوریا فیاضی؛ بازگشت بعد از مدتی دوری


یکی از سورپرایزهای لیست امسال کولاکوویچ پوریا فیاضی بود که چند سالی به خاطر مصدومیت و دور بودن از آمادگی از تیم ملی دور شده بود. این دریافت کننده تیم ملی که فصل موفقی را در شهرداری ورامین سپری کرد، حالا یکی از مهره های اصلی کولاکوویچ درلیگ ملت هاست.

 

1409524

 


مرتضی شریفی؛ جوان پرانگیزه


از سال گذشته تعدادی از بازیکنان جوان به ترکیب تیم ملی اضافه شدند که یکی از آنها مرتضی شریفی بود. این بازیکن جوان که به واسطه اعتماد کولاکوویچ توانست لژیونرشود و در سری آ بازی کند، بعد از یک فصل حضور در ورونا حالا بار دیگر با انگیزه فراوان در لیست تیم ملی قرار گرفته و انگیزه های زیادی برای بازی در پست دریافت کننده دارد.

 

1409516

 


امیر غفور؛ مهره قابل اعتماد


با اینکه کولاکوویچ سعی کرده شهرام محمودی را بعد از 2 سال دوری برای بازی در پست قطر پاسور به تیم ملی بازگرداند، اما قطعا امیر غفور هم مهره قابل اعتمادی برای تیم ملی است. در غیاب شهرام که هنوز با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند، غفور می تواند گزینه اول معروف در خط حمله باشد. این بازیکن که یک فصل موفق را در ترکیب تیم مونزای ایتالیا سپری کند، با آمادگی بالا در ترکیب تیم ملی حضور خواهد داشت.

 

1409515

 


پوریا یلی؛ جوان قدبلند


یکی دیگر از جوانان مورد اعتماد کولاکوویچ پوریا یلی است. این بازیکن که سال قبل هم در لیگ ملت ها حاضر بود، به برخی از رقبای خود مثل صابر کاظمی ترجیح داده شده تا پشت سر امیر غفور در پست قطر پاسور حضور داشته باشد. یلی که فصل گذشته را در ترکیب پیکان سپری کرد، با استفاده از قد بلند خود می تواند در لیگ ملت ها بدرخشد.

 

1409531

 


محمدرضا حضرت پور؛ لیبروی پرانرژی


در غیاب مهدی مرندی که به عنوان لیبروی اول تیم ملی درسال های اخیر حضور داشت، محمدرضا حضرت پور در این پست شاید انتخاب اول کولاکوویچ باشد. حضرت پور که جزو جوانان تیم کولاکوویچ به حساب می آید، سال گذشته را در ترکیب تیم سایپا سپری کرد.

 

1409526

 


محمدرضا موذن؛ انگیزه برای فیکس شدن


دیگر لیبروی تیم ملی هم چندان باتجربه نیست. محمدرضا موذن که فصل گذشته در پیکان بازی می کرد، سابقه چندانی در تیم ملی ندارد و در رقابت با حضرت پور امیدوار است در ترکیب ثابت قرار بگیرد.

 

1409525

دیدگاه‌ها