کد خبر : 1614942 | 10 خرداد 1398 ساعت 18:59 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

معروف باثبات ترین، فیاضی کلیدی ترین و غفور امتیاز آورترین

نفر به نفر با ستاره‌های والیبال ایران برابر ایتالیا(گزارش)

تیم ملی والیبال ایران توانست اولین بازی خود در لیگ ملت های ٢٠١٩ را با پیروزی برابر ایتالیا پشت سر بگذارد.

نفر به نفر با ستاره‌های والیبال ایران برابر ایتالیا(گزارش)

 

به گزارش ورزش سه، در روزی که به اعتقاد کاپیتان معروف بازیکنان ایران روز چندان خوبی نداشتند، ایران توانست به طلسم ٧ ساله نبردن در گام اول پایان دهد.
در ادامه به بررسی عملکرد نفر به نفر شاگردان کولاکوویچ در این بازی پرداختیم.

 

سعید معروف:


کاپیتان تیم ایران در این دیدار عملکرد با ثباتی داشت و در طول 4 ست کمتر دچار نوسان شد، سعید معروف در پخش پاس‌ها و ایجاد توازن در بیشتر لحظات بازی خوب عملکرد. بر خلاف گذشته بیشتر در اختیار بازی تیمی بود و کمتر با بازی فردی وارد کری خوانی با تیم حریف می‌شد و در تمامی اقدام‌های فردی برای تیم ایران تاثیر گذار بود و همچنین مدیریت و رهبری بهتری از وی نسبت به گذشته شاهد بودیم دوری یکساله از ایران و دور ماندن از حواشی لیگ شاید در آرام‌تر شدن سعید معروف نقش داشنه باشد. اما در زدن سرویس و دفاع روی تور چندان موفق ظاهر نشد و می‌توان گفت یکی از ضعیف‌ترین‌های ایران در بخش سرویس بود.


میلاد عبادی‌پور:


عبادی‌پور را می‌توان یکی از کامل‌ترین بازیکنان ایران در بین بازیکنان کنونی تیم ملی دانست و شاید کاملترین بین آنها، در بازی با ایتالیا در دریافت‌های اول عملکرد نسبتا مناسبی داشت، در روی تور نیز موفق ظاهر شد، در زدن سرویس‌‌های پرشی مانند گذشته خوب بود و شاید بعد از فیاضی بهترین بازیکن ایران بود. بطور کلی عبادی‌پور نمایش قابل قبولی از خود نشان داد و بازی در لیگ لهستان باعث پخته‌تر شدن این بازیکن نسبت به قبل شده است اما این بازی بهترین بازی که از او سراغ داریم نبود.


پوریا فیاضی:


این بازیکن از اواسط ست دوم جای معنوی‌نژاد را پر کرد اگر چه میتوانستیم زودتر دست به این تعویض بزنیم. فیاضی بعد از دوری چند ساله مجددا به تیم ملی بازگشت و نشان داد که عملکردش در تیم شهرداری ورامین اتفاقی نبوده است. در زدن سرویس بسیار عالی عمل کرد و همچنین دریاف‌های اول او نیز در این بازی به ایران کمک کرد. در زدن اسپک موفق ظاهر شد و حتی در مواقعی از پشت خط (پایپ) نیز به حمله اضافه می‌شد و در لحظاتی که نیاز بود با درک مناسب از شرایط از جای خالی استفاده می‌کرد. بطور کلی فیاضی امروز بازیکن کلیدی ایران محسوب می‌شد که پس از ورود او به زمین تیم ایران کنترل بازی را در دست گرفت و توانست 3 ست پیاپی به پیروزی برسد.

 

1409750


محمد موسوی:


همانگونه که از موسوی شناخت داشتیم عملکردش در دفاع روی تور خوب بود، در زدن اسپک فروغی که از او بیاد داشتیم را دیگر شاهد نیستیم اما نکته قابل توجه او استفاده مداوم از سرویس‌‌های پرشی بود. موسوی در مقطعی دچار سردرگمی در زدن سرویس شده بود و گاهی از سرویس پرشی و گاهی از سرویس ساده استفاده می‌کرد که در اجرای هیچکدام از آنها موفق نبود ولی امروز با استفاده با ثبات از سرویس های پرشی حتی در ست 4 توانست پوئن مستقیم از اجرای این نوع سرویس کسب کند. با اینکه هنوز سرویس‌های موسوی دارای آن ثبات کافی نیست اما همین روند رو به رشد نسبت به سالیان گذشته باعث امیدواری است. موسوی با تیم خود در لیگ برتر ایران موفقیت خاصی بدست نیاورد اما همچنان از بازیکنان با تجربه و موثر تیم ملی در پست خود می‌باشد.

 

1409752


علی شفیعی:


عملکرد این بازیکن روز به روز بهتر می‌شود، امروز در حمله روی تور خوب بود و در سرویس که همیشه یکی از نقاط قوت او می‌باشد نیز خوب ظاهر شد شفیعی و معروف دو بازیکن ایران بودند که از سرویس جهشی موجی استفاده می‌کردند اما شفیعی در این فاکتور بسیار موفق‌تر ظاهر شد. در دفاع روی تور شفیعی عملکردی به خوبی مثل موسوی نداشت که با توجه به قامت او نسبت به دفاع میانی نیز قابل تصور است، البته فقط فاکتور قد باعث موفقیت روی دفاع تور نمی‌باشد اما برای بازیکنان سرعتی این فاکتور بسیار مهم به نظر می‌رسد. شفیعی در لیگ ایران هم با سایپا بسیار موفق ظاهر شد و با همین عملکرد خوب توانست به عنوان لژیونر با یک تیم فرانسوی قرارداد ببندد و از سال دیگر بازی او را در لیگ فرانسه شاهد خواهیم بود.

 

1409751


امیر غفور:


غفور سال نسبتا خوبی را در ایتالیا پشت سر گذاشت امروز در حمله بسیار به تیم ایران کمک کرد و با 20 امتیاز امتیاز آورترین بازیکن تیم ایران نیز بود. غفور نیز از سرویس پرشی در این بازی استفاده می‌کرد اما سرویس‌های او خطای زیادی داشت. بطور کلی تجربه غفور نسبت به سالیان گذشته بیشتر شده است و شاهد بودیم این تجربه در کسب امتیاز از دستان دفاع‌های ایتالیا نیز تاثیر گذار بود. عملکرد یکنواخت و ثبات هیجانی بیشتر او نسبت به گذشته قابل مشاهده بود.

 

1409749


محمد جواد معنوی نژاد:



در بیش از یک ستی که معنوی‌نزاد در بازی بود عملکرد او را پر نوسان مشاهده کردیم در حمله نسبتا خوب بود اما همچنان دریافت‌های اول از نقاط ضعف او به حساب میاید، در زدن سرویس پرشی مانند گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت. گرچه امروز عملکرد پر فروغی از معنوی‌نژاد شاهد نبودیم ولی قطعا یکی از بازیکنان جوانی است که در آینده به کمک تیم ملی خواهد آمد.

 

1409753


محمدرضا حضرت پور:


تنها بازیکن از بین جوانان که در ترکیب ثابت حضور داشت لیبرو تیم بود، حضرت‌پور با سایپا سال نسبتا موفقی را در لیگ پشت سر گذاشت. امروز در دریافت‌های اول انتظاری که از یک لیبرو را داشتیم را برآورده نکرد اما در توپگیری موفق تر ظاهر شد. این بازیکن ارومیه‌ای که تجربه حضور در رده‌های پایه والیبال ساحلی را نیز دارد روز به روز بهتر شده و در غیاب مرندی می‌توان از عملکرد مثبت او آسوده خاطر بود اما نباید غافل شویم که ممکن است حضور طولانی مدت در تمرینات و مسابقات سطح بالا برای بازیکنی با این سن آسیب‌زننده باشد.

 

1409748


سایر بازیکنان تیم ملی که اکثرا شامل بازیکنان جوان تیم بودند یا بازی نکردند مثل شریفی و موذن یا خیلی کم بازی کردند مثل قائمی، مجرد و یلی به همین دلیل نمی‌شود در مورد آنها اظهار نظر کرد.


امروز در تیم ایران شاهد بودیم از سرویس‌های با ریسک بالا بیشتر نسبت به گذشته استفاده می‌شد که در والیبال امروز ضروری به نظر می‌رسد. فراموش نکنیم که فیاضی با همین سرویس‌ها در جریان بازی نقش زیادی داشت.


همچنین تیم جوان شده ایتالیا که جیانلی 23 ساله کاپیتان آنها بود، تیم خوب ایتالیا محسوب نمی‌شد و در مواقعی که دریافت به درستی در اختیار جیانلی قرار نمی‌گرفت بیشتر نلی پشت خط زن جوان این تیم به کار گرفته می‌شد و سایر اسپکرهای تیم مانند آنتونوف کیفیت لازم را برای کسب امتیاز نداشتند.


با این حال امروز شاهد بازی پایاپای دو تیم ایتالیای جوان در مقابل ایران که هر چه از بازی می‌گذشت هماهنگ‌تر میشد و جریان بازی را در اختیار می‌گرفت بودیم.

دیدگاه‌ها