کد خبر : 1615372 | 12 خرداد 1398 ساعت 19:29 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

چگونه نتیجه تاریخی در جیانگمن رقم خورد؟

والیبال و بازگشت همان تیم دوست‌داشتنی

تیم ملی والیبال ایران لیگ ملت‌های 2019 را با نتایجی بی سابقه آغاز کرده؛ اتفاقی که کولاکوویچ را هم شگفت زده کرده است.

والیبال و بازگشت همان تیم دوست‌داشتنی

به گزارش "ورزش سه"، پایان هفته اول لیگ ملت های والیبال 2019 برای ایران در چین با 3 برد؛ یک نتیجه تاریخی و بی سابقه برای شاگردان کولاکوویچ به حساب می آید. حتی در سال 2014 که ایران توانست بهترین نتیجه خود یعنی چهارمی در لیگ جهانی را کسب کند، چنین نتایجی در بازی های نخست ثبت نشده بود. 


البته ایگور کولاکوویچ از زمان شروع تمرینات گفته بود که امسال بازیکنان با آمادگی بالاتری نسبت به گذشته وارد اردو شدند و نداشتن حتی یک مصدوم هم خبر خوبی برای والیبال ایران بود. 


تاثیر 11 بازیکن در هت‌تریک


از میان 14 بازیکنی که برای هفته اول لیگ ملت ها در چین حضور داشتند، فقط 3 بازیکن یعنی مرتضی شریفی، جواد کریمی و محمدرضا موذن حتی یک دقیقه هم در ترکیب تیم ملی قرار نگرفتند. 11 بازیکن دیگر یعنی سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، محمد جواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور حداقل چند دقیقه‌ای در یکی از 3 بازی وارد زمین شدند. البته مسعود غلامی هم که همراه با تیم به چین رفته بود، از لیست کنار رفت و احتمالا در ژاپن به ترکیب تیم ملی اضافه می شود. 

 

1410356


سرویس‌های ریسکی و موفق


یکی از تفاوت های بزرگ ایران با تیم های بزرگ والیبال جهان همواره در زدن سرویس های ریسکی و با سرعت بالا بود. در 3 بازی اخیر یک اتفاق ویژه در تیم ملی ایران زدن سرویس های موفق بود که کمک زیادی به بردهای تیم کولاکوویچ کرد. طبق آمار بازیکنان ایرانی مقابل ایتالیا 7، مقابل چین 5 و مقابل آلمان 6 امتیاز از سرویس مستقیم گرفتند. اتفاق جالب تر اینجاست که سیدمحمد موسوی 5 امتیاز سرویس به دست آورده؛ بازیکنی که تا سال گذشته اکثر سرویس های ریسکی اش به تور برخورد می کرد یا به بیرون می رفت. فیاضی، شفیعی، عبادی پور و غفور دیگر بازیکنان موفق در این زمینه بودند. 

 

1410358


7 برد تا امضای حکم صعود


اگر به سوابق برگزاری لیگ ملت ها با برگزاری 16 تیم در سطح یک نگاه کنیم، متوجه می شویم 6 تیمی که به مرحله نهایی پای گذاشتند، به صورت میانگین باید 10 برد در کارنامه خود کسب کنند. ایران با ثبت هت تریک در چین گام بلندی به سوی فینال برداشته، اما هنوز راه زیادی مانده است. شاگردان کولاکوویچ با 7 یا 8 برد دیگر از 12 بازی آینده صعود خود را به مرحله نهایی به میزبانی آمریکا قطعی می کنند. این در حالی است که ایران 2 هفته هم در ارومیه و اردبیل با حمایت تماشاگران خودی مقابل حریفان قرار می گیرد. سابقه نشان داده والیبال ایران در خانه به کمتر تیمی باج می دهد و به همین خاطر شاید بتوانیم از حالا حداقل روی 4، 5 برد در هفته های سوم و چهارم حساب باز کنیم. شاید با کسب 2 برد در هفته دوم که با حضور تیم های برزیل، آرژانتین و ژاپن در توکیو برگزار می شود، خیال کولاکوویچ تا حدودی از صعود تیمش راحت باشد. 

 

1410357


بازگشت به دوران اوج


بعد از چند سال والیبال ایران به دوران اوج خود بازگشته و نمایش دلچسبی از بازیکنان داخل زمین شاهد هستیم. جنگندگی و انگیزه ملی‌پوشان حسابی به بینندگان تلویزیونی می‌چسبد. در همه زمینه‌ها از جمله زدن سرویس، دریافت و زدن اسپک شاگردان کولاکوویچ پیشرفت داشتند؛ اگرچه آمار دفاعی ایران چندان جالب نیست. تیم ملی والیبال که سال شلوغی را در پیش دارد، می‌تواند با ادامه این روند بازهم جای خودش را در دل ایرانی‌ها باز کند. دست کولاکوویچ هم برای میدان دادن به دیگر بازیکنان بازتر خواهد بود؛ بازیکنانی که تشنه نشان دادن توانایی‌هایشان هستند.

دیدگاه‌ها