کد خبر : 1615609 | 13 خرداد 1398 ساعت 18:11 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

سیدجلال بهترین بازیکن فصل بود؛

پیوس: برانکو بماند حالاحالا قهرمانیم

فرشاد پیوس می گوید اگر هیئت مدیره و مدیرعامل بتوانند برانکو را نگه دارند، پرسپولیس حالاحالاها قهرمان می ماند.

پیوس: برانکو بماند حالاحالا قهرمانیم

به گزارش "ورزش سه"، فرشاد پیوس بهترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس شب گذشته به عنوان کارشناس در برنامه فوتبال برتر حضور داشت و در یکی از طولانی ترین شب های تاریخ این برنامه، به بررسی بازی فینال جام حذفی پرداخت. او در گفتگو با خبرنگار ورزش سه به سوالات ما پاسخ داد و نکات مختلفی را بیان کرد.

 

* آقای پیوس پرسپولیس داماش را شکست داد، نظر شما درباره دبل قهرمانی چیست؟

باید به کادرفنی و بازیکنان باغیرت تبریک بگوییم، خیلی از آن ها هنوز پولشان را نگرفتند اما این درس عبرتی شد برای آن هایی که دست پرسپولیس را خالی گذاشتند و بلند شدند از ایران رفتند! اما باید به این بازیکنان دست مریزاد بگوییم که به این خوبی با این توان بالا بازی کردند و عشق به پیراهن پرسپولیس را نشان دادند و توانستند دبل کنند و دل هواداران را خوشحال کنند. ما شاهد یک همدلی خوب بین کادرفنی و بازیکنان بودیم، سال 97 تیم هیچ چیز نداشت و توانست قهرمان شود، امسال هم چند بازیکن اضافه شدند و بازهم قهرمانی را کسب کردند.

 

* اما شایعه جدایی برانکو هواداران را نگران کرده است.

برانکو این همه زحمت می کشد و این همه کار می کند و حق و حقوقش را وزارت ورزش و اعضای هیئت مدیره که باید بیشتر کار کنند باید بپردازند. آن ها باید فعالیت بیشتری داشته باشند و اینطور نباشد که فقط دور یک میز بنشینند و حرف بزنند، بلکه باید به دنبال آدم های قوی باشند و بتوانند اسپانسرها را جذب کنند تا حقوق برانکو را بدهند. اگر برانکو بماند حالا حالاها قهرمانیم.

 

* فکر می کنید با جدایی برانکو روند موفقیت آمیز پرسپولیس ادامه داشته باشد؟

الان برانکو با پرسپولیس خیلی هماهنگ شده و فکر نمی کنم برانکو از پرسپولیس برود. او کاملا عاطفی است و دوست دارد در ایران هم بماند. حق و حقوقش هم دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. به نظر من جای دیگر نمی تواند موفق شود، پرسپولیس هم ممکن است بعد از او مثل منچستر بعد از فرگوسن شود. مدیران پرسپولیس باید هرچه زودتر قرارداد او را ببندند تا خیال هواداران و بازیکنان و پیشکسوتان راحت شود.

 

* بهترین بازیکن این فصل پرسپولیس از نظر شما کیست؟

به نظر من سیدجلال حسینی چون هم کاپیتان خوبی بود و هم نقش رهبری را به خوبی ایفا کرد، بهترین است. او در لیگ و آسیا عملکرد خوبی داشت و واقعا به سیدجلال تبریک می گویم.

 

* بهترین بازی این فصل تیم از نظر شما کدام بود؟

بازی ها همه خوب بودند و هر کدام شرایط خاص خود را داشت اما فکر می کنم استقلال را که بردیم خودمان را جدا کردیم. با این برد هم به استقلال امتیاز ندادیم و هم سکوی پرتابی شد تا به سوی قهرمانی حرکت کنیم.

 

* درباره برنامه شب گذشته صحبت کنید، واقعا خیلی عجیب بود.

این یک رکورد بود! واقعا سخت بود، هرچه سوال بود را پرسیدند و جواب دادیم! دیگر چیزی برای گفتن نداشتیم. 8:30 من آن جا بودم و 5 ساعت برنامه داشتیم و فکر می کنم طولانی ترین برنامه بود! اما خداراشکر بازیکنان پرسپولیس و داماش مصدوم نشدند چون 2-3 بار آمدند و گرم کردند و این خیلی برای فوتبالیست فرق می کند. داماش هم خیلی با جان و دل بازی کرد و حق هم با آن ها بود که 1000 هزار کیلومتر هم آمدند و باید بازی را می دیدند.

 

* هواداران پرسپولیس هم خیلی معطل شدند.

این خیلی سخت است، هواداران 10-12 ساعت آن جا بودند و از خانه راه افتادند آمدند و این خیلی شرایط سختی بود. امیدوارم هیچ وقت برای فوتبال ایران چنین چیزهایی پیش نیاید و فکر می کنم اگر بازهم چنین اتفاقاتی رخ بدهد، فیفا هم ورود و با فدراسیون برخورد کند. چون واقعا اگر ما هواداران را نداشته باشیم فوتبال زیبایی ندارد و باید به آن ها اهمیت بیشتری بدهیم تا آن ها جذب بازی شوند. در این داستان همه مسئولان مقصر بودند.

 

* شما رابطه نزدیکی با علی علیپور دارد، فکر میکنید در پرسپولیس بماند؟

فکر میکنم علیپور بماند. علی باید بماند و یک فصل هم آقای گل شود، آن وقت تیم های بهتر از این هم می آیند دنبالش. دیشب وقتی خوشحالی اش را دیدم همانجا به محمدحسین میثاقی گفتم که به تیم ملی دعوت شده اما قبول نکرد. چند دقیقه بعد خبرش آمد و دیدیم بله دعوت شده. واقعا شادی اش خیلی زیاد و از ته دل بود و من خوشحالی اینطوری ندیده بودم.

 

* خیلی ها می گویند این تیم بهترین پرسپولیس تاریخ است، قبول دارید؟

نه پرسپولیس آن موقع خیلی قدرتمند بود و به این تیم سه تا می زدیم (با خنده). تیم ما دهه 60 بهترین پرسپولیس تاریخ بود و این را از هواداران قدیمی بپرسید. تیم آن موقع ما رفاقت، بی پولی، بی امکاناتی و... را داشت و به نظرم همه این را می دانند که دهه 60 بهترین تیم تاریخ پرسپولیس بود.

دیدگاه‌ها