کد خبر : 1615649 | 13 خرداد 1398 ساعت 21:14 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

حیف نیست خوزستانی ها زا یک غیرخوزستانی اینطور هواداری کنند؟

مدیر داماش:صدهیچ هم می‌کردند بازی نمی‌کردیم

مدیرعامل داماش می‌گوید اگر شورای تأمین امنیت نسبت به حفظ جایگاه هواداران تیم داماش جدی‌ترعمل می‌کرد این اتفاقات نمی افتاد.

مدیر داماش:صدهیچ هم می‌کردند بازی نمی‌کردیم

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم داماش و پرسپولیس در دیدار نهایی جام حذفی فوتبال ایران، شب گذشته حوادث و اتفاقات عجیبی را در برداشت که باعث شد تا این دیدار تا ساعت 2 بامداد به طول بینجامد. در خصوص این اتفاقات و مسائلی که در پشت‌صحنه این دیدار رخ داد با مهدی الطافی مدیرعامل تیم فوتبال داماش گفتگویی را انجام دادیم تا از کم و کیف این جریانات بیشتر باخبر شویم.


 مهدی الطافی در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه " با اشاره اینکه حدود دو شب است که حتی دو ساعت هم نخوابیده است اظهار داشت: «جریان از ابتدا ازاین‌قرار بود که مسئول این تیم با هواپیما به سمت اهواز رفتند. اما هواداران داماش را از شب قبل از بازی با هماهنگی‌هایی که به عمل آوردیم در قالب ۵ دستگاه اتوبوس به سمت اهواز روانه کردیم. این در حالی است که اگر بحث ارتحال و عید فطر در پیش نبود ما می‌توانستیم حتی تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس را برای این بازی در نظر بگیریم. به‌هرحال وقتی‌که روز مسابقه درب ورودی ورزشگاه را از ساعت ۱۲ ظهر باز می‌کنند ((البته قرار بود از ساعت 5 به بعد باز شود)) آن تعداد از تماشاگرانی که خود را به اهواز رسانده بودند به ورزشگاه می‌روند و در جایگاه مور نظر تماشاگران داماش مستقر می‌شوند. اما به‌محض نشستن این تعداد از هواداران ما به‌وسیله تعدادی از طرفداران پرسپولیس تهدید و درنهایت مجبور به ترک ورزشگاه می‌شوند و استادیوم را ترک می‌کنند.»


وی در ادامه افزود: «این را در نظر داشته باشید که در کل جمعیت ما به ۳۰۰ نفر می‌رسید. وقتی‌که وارد ورزشگاه شدیم تیم در حال گرم کردن خودش بود ما هم به همراه تیم به داخل زمین رفتیم و ازآنجا به سکوها نگاهی انداختیم تا وضعیت استقرار تماشاگران داماشی را ببینیم که هر چه چشم انداختیم به خداوندی خدا حتی یک نفر را هم نیافتیم. دقایقی بعد متوجه شدیم تماشاگران ما پشت فنس ایستاده‌اند و بنابراین به نزد هواداران می‌رویم. آن‌ها می‌گویند که به ما اجازه ورود نمی‌دهند. از پیر و جوان و بچه، با اصرار و گریه از ما خواستند ترتیب حضور آن‌ها را در استادیوم بدهیم چراکه این تعداد اندک به عشق داماش این فاصله را طی کرده بودند. وقتی این صحنه‌ها را دیدیم تصمیم گرفتیم تا وقتی‌که شرایط استقرار تماشاگران مطلوب نشود حاضر به حضور در زمین نباشیم.»


 الطافی همچنین در ادامه با اعلام اینکه سعی می‌کردند تا با ارعاب بازی را برگزار کند تأکید کرد: «با توجه به اینکه در قرعه‌کشی روز قبل از این دیدار داماش به‌عنوان میزبان انتخاب‌شده بود، ولی چون تعداد هوادارانمان به حدی نبود که بتوانیم نصف ورزشگاه را پرکنیم از مسئولین برگزاری دیدار درخواست کردیم تنها ۱۰ درصد ورزشگاه را به ما اختصاص بدهند کافی است که جالب است وقتی این حاشیه‌های دیشب به وجود آمد به همه گفتیم اگر تنها ۱ درصد از کل این استادیوم یا همان 400 نفر را به ما اختصاص می‌دادید برای ما کفایت می‌کرد اما مسئولان از این 1 درصد هم کوتاهی کردند.»

 

1410621


وی در ادامه می‌گوید: «از مسئولین امر سؤال کردیم که چرا چنین مشکلی پیش آمد؟ در جواب به ما گفتند ما برای شما جا را در نظر گرفتیم اما هواداران تیم حریف آمدند و محل استقرار شمارا به‌زور گرفتند. ما هم جواب دادیم شما وقتی نمی‌توانید 400 سکو را برای ما حفظ کنید چطور می‌توانید حافظ جان و امنیت هوادارانمان باشید. اگر ما برفرض محال یک‌بر صفر جلو می‌افتادیم و گل می‌زدیم، داماشی‌ها را به چه شکل وی خواستیم کنترل کنیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم که بازی نکنیم.»


الطافی در ادامه افزود: در طول تاریخ این فقط گلادیاتورها بودند که تماشاچی نداشتند. در همه ادوار تیم دو طرف دارد و هر دو تیم به نسبت کم‌وزیاد طرفداران خودشان رادارند. به ما گفتند در صورت عدم حضور در بازی نتیجه بازی را 3-0 اعلام می‌کنیم که ما هم گفتیم اگر 100 -0 صفر هم اعلام کنید برای ما فرقی نمی‌کند. حتی به ما این انگ را هم زدند که شما اصلاً قصد بازی ندارید که در جواب این آقایان گفتیم مگر ما دیوانه‌ایم که بخواهیم این‌همه مسافت را طی کنیم و هزینه‌ای بالغ‌بر 100 میلیون تومان متقبل شویم که بخواهیم درنهایت بازی نکنیم و این چه‌حرف‌هایی است که به ما نسبت می‌دهید.»


وی در ادامه با دفاع از آقای فتاحی رئیس برگزاری مسابقات فوتبال گفت: «اینکه از شب گذشته آقای فتاحی را زیر سؤال می‌برند تا حدی نامنصفانه است زیرا فتاحی تمام تلاش خود را انجام داد اما به‌واقع مشکل از عدم کار آیی شورای تأمین استان بود که جای خالی را برای هواداران گروه داماش خالی نگذاشتند. نیروی انتظامی به کمک سید جلال و بیرانوند هم 10 ها بار از مردم درخواست کردند که جا را خالی کنند. بعداً به ما پیشنهاد دادند که پشت شیشه تماشاگران را مستقر کنیم که گفتیم اگر قرار بود تماشاگران از پشت شیشه بخواهند بازی را دنبال کنند که می‌رفتند در منزلشان بازی را تماشا می‌کردند. آن‌ها عاشقان تیمشان هستند و برای تشویق داماش رنج سفر را تحمل کردند. خلاصه این کشمکش‌ها به طول انجامید و ده‌ها بار تهدید و ارعاب انجام شد ولی ما جوابمان مشخص بود و به همه اعلام کردیم که هر تصمیمی که علیه ما اتخاذ کنید می‌پذیریم اما به بازیکنانمان اجازه نخواهیم داد وارد بازی شوند. همه‌کسانی که در آنجا حضور داشتند حق را به ما می‌دادند و هیچ‌کسی منکر این موضوع نشد. یکی دیگر از دلایلی که اجازه نمی دادهواداران پرسپولیس جایی را خالی کنند یک راهکار از پیش تعیین‌شده بود اظهار داشت: «هیچ‌کسی بازی را لغو نکرد اگر هم‌چنین مسئله‌ای باشد آن‌ها در بین خودشان انجام دادند و من گناه کسی رو نمی‌توانم. مثل‌اینکه به مردم گفتند بازی لغو شد تا مردم از ورزشگاه جا را خالی کنند، اما عرض کردم نمی‌خواهم گناه کسی را ندیده بشورم.»


مدیرعامل داماش همچنین در ادامه افزود: «به‌محض اینکه ورزشگاه را خالی کردند و ما هم تماشاگران خود را در جایگاه مستقر کردیم و گفتیم که حالا بازی می‌کنیم. اما به خدا تا آخر بازی هرچه بطری آب و سنگ و حتی نمکدون سمت ما پرت کردند. من خیلی برایم جالب است که درست است که دوست داشتن تیم پایتخت بسیار خوب است و ماهم برای پرسپولیس نایب‌قهرمان آسیا و قهرمان سه دوره لیگ برتر ارزش زیادی قائل می‌شویم اما واقعاً حیف نیست خوزستان باوجوداینکه چهار تیم را در لیگ برتر دارد به این شکل از یک تیم غیر خوزستانی چنین با تعصب طرفداری بکند که حاضر نباشد که یک جالی خالی برای هوادار تیم دیگری قائل شود. ما بازهم خدا را شاکرم باوجوداینکه ورزشکاران سه بار خودشان را گرم و سرد کردند هیچ مشکلی برای هیچ‌کسی به وجود نیامد.»


وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا پیش از برگزاری در این بازی به شما ورزشگاه الغدیر را پیشنهاد داده بدند گفت: «نه به‌هیچ‌وجه چنین پیشنهادی نبود. ما تنها فقط گفتیم که بازی در مشهد برگزار نشود و با توجه به اینکه پرسپولیس در هر جای ایران طرفدار داردم حتی حاضر به بازی در ورزشگاه آزادی نیز بودیم.»


در ادامه می‌خواهم از همه‌کسانی که زحمات فراوانی را متحمل شدند از آقای مبینی، استاندار، شورای تأمین، نیروی انتظامی تشکر و قدردانی بکنم و از همین‌جا اعلام کنم ما هیچ‌گونه گله و شکایتی از هیچ احد وناسی نداریم. »

دیدگاه‌ها