کد خبر : 1616226 | 17 خرداد 1398 ساعت 18:07 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

ویلموتس: بازی با کارت مشورت (عکس)

مارک ویلموتس مسئولیت بزرگی را به دوش گرفته است. نشستن روی صندلی کارلوس کی روش که مربی شناخته شده ای در فوتبال جهان بشمار می رود.

ویلموتس: بازی با کارت مشورت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی دو بار متوالی با هدایت کارلوس کی روش به جام جهانی صعود کرده است و در برابر تیم هایی بزرگی چون آرژانتین، پرتغال و اسپانیا تحسین برانگیز بازی کرده است اما شروع خوب مارک ویلموتس در ایران، نوید روزهای بهتری را برای تیم ملی می دهد. تیم ملی در اولین گام با هدایت مربی بلژیکی با سیستم 1-3-2-4 خداحافظی کرد و با دو مهاجم ثابت ارایه گر بازی تهاجمی در برابر سوریه بود و 5 گل زد. 

 

مارک ویلموتس اما در کنار خط مربی متفاوتی به نسبت کارلوس کی روش بود. هر چند بازی سوریه ملاک قضاوت نیست اما مارک در بازی با سوریه و در کنار خط به دقت بازی را زیر نظر گرفته بود تا بازی‌خوانی کند و هر از گاهی به روی نیمکت می آمد و با دستیار خود صحبت می کرد. آرامش او در جریان بازی منجر به تصمیمات خوبی شد که یکی از این ها بازی دادن به الهیار صیادمنش بود که موجب شد این بازیکن 18 ساله در اولین بازی ملی گل بزند. 

 

 

مارک بازی مالکانه و تهاجمی را دوست دارد و در این باره حرف های جالبی به شاگردانش زده است. علیرضا بیرانوند می گوید مارک به ما گفته اگر گل می خورید اشکالی ندارد باید گل بزنید. البته مارک به صراحت گفته هدف اصلی اش در تیم ملی تعادل بین خط دفاع و خط حمله است و به این نکته اشاره کرده که در بازی های بزرگ نظیر برزیل تیم ملی نمی تواند به دنبال بازی مالکانه باشد. 

 

مشورت ویلموتس در جریان بازی با فریرا نشان می دهد مربی بلژیکی در آرامش به دنبال پیاده کردن ایده های خود در تیم ملی است. او همه جوانب را بررسی می کند تا بهترین تصمیم را بگیرد. کما اینکه در بازی با سوریه در چینش و تعویض ها خوب عمل کرد و همه این ها به خاطر مطالعاتی است که پیش از بازی داشته و همان طور که می بینید در جریان بازی هم با دستیار خود مشورت می کند تا بهترین تصمیم را بگیرد. 

 

تیم ملی با مارک شروع خوبی داشته. شروعی که با استقبال بازیکنان تیم ملی همراه بوده است. ملی پوشان هم از تغییر سبک تیم ملی استقبال کرده اند و به صراحت گفته اند بازی تهاجمی را دوست دارند.

 

دیدگاه‌ها