کد خبر : 1616569 | 19 خرداد 1398 ساعت 12:27 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

داورزنی ادعا کرد:

از خدایمان است سرخ و آبی خصوصی شوند

معاون وزیر ورزش گفت: اگر باشگاه‌ها بازیکن می‌گیرند یا مربی جابه‌جا می‌کنند، هواداران دولت را دخیل می‌دانند؛ در حالی که باشگاه‌ها الان هیئت مدیره دارند و آنها تصمیم می گیرند.

از خدایمان است سرخ و آبی خصوصی شوند

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا داورزنی، معاون بخش قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه انتخابات فدراسیون چوگان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به برخی از سوالات پیرامون استقلال و پرسپولیس هم پاسخ داد.


او درباره رقم دقیق بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس و فدراسیون‌ها عنوان کرد: ارقام متفاوت است. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم همین شرایط را دارند اما مجموعه پرونده مالیاتی در حال رسیدگی است و نیاز به توجه دولت دارد تا هم اجرای قانون شود و هم اظهار نامه مالیاتی ارائه شود.


داورزنی در ادامه صحبت‌هایش درباره روند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس نیز گفت: از نظر ما هر کاری لازم بوده، انجام شده است و پرونده این دو باشگاه در سازمان خصوصی سازی است. از خدای مان است همین امروز این دو باشگاه خصوصی شوند. مدارک و اسناد از طریق باشگاه‌ها به سازمان خصوصی‌سازی داده شده الان مجلس در شیوه واگذاری بحثی را مطرح کرده به همین دلیل نقطه نظراتی از سوی وزارت ورزش و سازمان خصوصی مطرح شده که این مصوبه قابل اجرا است یا نه؟ ما به دنبال واگذاری صد درصد سهام استقلال و پرسپولیس هستیم. حتی نمی‌خواهیم یک درصد از سهام این دو باشگاه دولتی باشد چرا که اگر یک گوشه این دو باشگاه به دولت وصل باشند، وزارت ورزش باید پاسخگو باشد.


 وی افزود: ما در فرآیند تصمیم‌گیری باشگاه‌ها دخالتی نمی‌کنیم. اگر باشگاه‌ها بازیکن می‌گیرند یا مربی جابه‌جا می‌کنند، هواداران دولت را دخیل می‌دانند در حالی که باشگاه‌ها الان هیئت مدیره دارند و آنها تصمیم می گیرند. هر اتفاقی در ورزش کشور می افتد از وزیر سوال می کنند یا او را استیضاح می کنند، اما ساختار وزارت و وزیر این نیست. مسئولیت و اختیارات تعریف شده است.


معاون وزیر ورزش بیان داشت: اگر مسابقه در یک فدراسیون برگزار می شود تعریف خاص خود را دارد و فدراسیون باید پاسخگو باشد. از طرفی حفظ امنیت و نظم توسط ارگان دیگری است. تلاش ما این بوده نظارت کلی خودمان را داشته باشیم، اما مسئولیت پاسخگویی داخل فدراسیون با خود آن‌هاست. نقش وزارت ورزش نظارتی، حمایتی و پشتیبانی است اینکه در یک استادیوم اتفاق می‌افتد و می‌گویند وزیر باید پاسخگو باشد، نباید این انتظار را داشت. اگر حوزه مسئولیت خوب تعریف شود، می‌توان دید چه کسی باید پاسخگو باشد؟ بررسی‌ها انجام شده و هر کس کوتاهی کرده، باید پاسخ دهد. وزارت ورزش هم از مسئولیت خود فرار نمی‌کند، اما برخی موضوعات در چارچوب دیگر و ارگان های دیگر است.

دیدگاه‌ها