کد خبر : 1617586 | 24 خرداد 1398 ساعت 15:44 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیم امیر روی ارسال‌ها خطرناک‌تر شد؛

گلزن‌ترین مدافعان لیگ در سپاهان به هم رسیدند

جرجی ولسیانی و عزت پورقاز روی هم رفته 10 گل برای تیم هایشان به ثمر رساندند که آماری بسیار خوب به شمار می رود.

گلزن‌ترین مدافعان لیگ در سپاهان به هم رسیدند 

به گزارش "ورزش سه"، نگاهی به جدول گلزنان لیگ هجدهم به وضوح نشان می دهد که ولسیانی و پورقاز آماری خیره کننده در گلزنی داشته اند و نام خود را در میان 5 گله های فصل گذشته ثبت کرده اند؛ این در حالی است که هیچ مدافع وسط دیگری موفق به ثبت این رکورد نشده است.


در میان مدافعین وسط پس از ولسیانی و عزت پورقاز می توان به دانشگر و خلیل زاده در دو تیم استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و همینطور سیاوش یزدانی که حالا گفته می شود با استقلالی ها به توافق رسیده موفق شد 2 گل به نام خود در لیگ هجدهم ثبت کند. ایمان سلیمی مدافع میانی تراکتورسازی هم 2 گل طی یک فصل برای تیمش به ثمر رساند.


گل های پورقاز در لیگی که گذشت به ترتیب در دیدارهای رفت مقابل تراکتورسازی، ذوب آهن و پرسپولیس ثبت شد؛ حتی می توان گل او به پرسپولیس را یکی از زیباترین گل های لیگ قلمداد کرد که با شوتی سرکش به زیرطاق دروازه بیرانوند برخورد کرد و پشت سرش کمی آن طرف تر از خط دروازه به زمین خورد. مدافع 32 ساله سپاهان، همچنین در دور برگشت مقابل نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان هم گلزنی کرد تا شمار گل هایش را مانند شماره پیراهنش به عدد 5 برساند. این تعداد گل در 27 بازی و 2430 دقیقه حضور به نام پورقاز ثبت شد و البته باید به تک گل او مقابل شهرداری ماهشهر در جام حذفی هم اشاره داشت.

 

دیگر مدافع میانی گلزن لیگ برتر که به تازگی به عضویت سپاهانی ها درآمده 5 گل طی لیگ هجدهم ثبت کرد. گل های این مدافع 28 ساله مقابل سایپا، پرسپولیس ، صنعت نفت آبادان، پارس جنوبی جم و فولادخوزستان به ثمر رسید. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که 3 گل از 5 گل ولسیانی از روی نقطه پنالتی به دست آمده و این مدافع 2 بار هم به اشتباه مقابل تیم های پارس جنوبی جم و تراکتورسازی دروازه تیم خودی را باز کرده است. ولسیانی طی فصل هجدهم در 22بازی برای نساجی به میدان رفت و 1980 دقیقه حضور به نام او ثبت شده است.


امیرقلعه نویی در فوتبال ایران شهره به داشتن تیم های قدرتمند در نبردهای هوایی است؛ تیم های که همیشه مهاجمان هدف بلندقامت دارد و ارسال های زیادی در طول بازی به شش قدم حریف می رساند؛  حالا این مربی با در اختیار داشتن دو مدافع گلزن و بلندقامت می تواند اتکای بیشتری به توپ های هوایی با حضور پورقاز 185 سانتی متری و ولسیانی 195 سانتی متری داشته باشد که به سایر مهاجمان بلندقامت تیم اضافه می شوند.

دیدگاه‌ها