کد خبر : 1617756 | 25 خرداد 1398 ساعت 11:54 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

برادران گاسول، فاتحین اسپانیایی NBA

با قهرمانی تورنتو رپترز در رقابتهای NBA، دو برادر اسپانیایی، مارک گاسول و برادرش پاو، به اولین دو برادری تبدیل شدند که موفق شده‌اند جام قهرمانی NBA را بالای سر ببرند.

برادران گاسول، فاتحین اسپانیایی NBA

به گزارش "ورزش سه"، مارک گاسول، ستاره اسپانیایی تورنتو رپترز بالاخره به آرزویش رسید و عنوان قهرمانی NBA را بدست آورد. مارک به این ترتیب به برادرش پاو پیوست که در سالهای 2009 و 2010 با لس‌آنجلس لیکرز موفق به فتح NBA شده بود. به این ترتیب برادران گاسول به اولین برادرانی تبدیل شدند که در تاریخ NBA موفق به فتح این رقابتها شده‌اند.

 

پنج‌شنبه شب، تورنتو رپترز با غلبه بر حریفش گولدن استیت واریرز در نهایت در فینال NBA با نتیجه 4-2 به پیروزی رسیده و حلقه قهرمانی را به خود اختصاص داد. مارک گاسول یکی از بازیکنان مهم رپترز در رقابتهای امسال بود که در آخرین لحظات فرصت نقل و انتقالات گذشته از ممفیس گریزلی به تورنتو منتقل شده بود.

 

1413051

 

مارک این قهرمانی را ده سال بعد از آنکه برادرش پاو، موفق شده بود با لیکرز قهرمانی NBA را بدست آورد، به خود اختصاص داد تا سرانجام از زیر سایه برادرش بیرون بیاید. برادران اسپانیایی گاسول تا ابد در کتابهای تاریخ NBA باقی خواهند ماند چرا که در تاریخ 73ساله این رقابتها تا کنون هیچ دو برادری موفق به قهرمانی در این رقابتها نشده‌اند و بعید است به این زودی‌ها چنین اتفاقی تکرار شود.

 

پاو و مارک که زاده و بزرگ شده بارسلونای اسپانیا هستند در قهرمانی‌های تیم‌هایشان نقش بسیار مهمی داشتند. آنها در تمام بازی‌های تیم‌های خود از ابتدا در زمین حضور داشته، در میدان نقش رهبری را به عهده گرفته و آمار خیره‌کننده‌ای به نمایش گذاشته‌اند.

 

مارک گاسول در رقابتهای پلی‌آف امسال در 24 بازی برای رپترز به میدان رفت و میانگین امتیازهای کسب شده‌اش در هر بازی 9.4 امتیاز بود. او در هر بازی میانگین ریباند 6.4، میانگین اسیست 3 و میانگین بلاک 1.1 را هم به ثبت رساند.

 

رسانه‌های اسپانیایی به درخشش مارک در NBA امسال و رکورد تاریخی او و برادرش پاو پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای داده و می‌گویند درخشش این دو غول اسپانیایی هرگز از حافظه ورزش اسپانیا پاک نخواهد شد.

 

دیدگاه‌ها