کد خبر : 1618984 | 31 خرداد 1398 ساعت 09:15 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

اروگوئه 2- 2ژاپن؛ توقف آسیایی‌ها با جنجال داوری

اروگوئه در دیدار مقابل ژاپن با دو تصمیم جنجالی داوری موفق شد با این تیم به تساوی 2-2 دست یافته و برای صعود به مرحله بعدی کوپا آمه‌ریکا منتظر بازی آخر خود در مرحله گروهی بماند.

اروگوئه 2- 2ژاپن؛ توقف آسیایی‌ها با جنجال داوری

به گزارش "ورزش سه"، در روز دوم رقابتهای گروه C کوپا آمه‌ریکا اروگوئه به مصاف ژاپن رفت و با اینکه در طول مسابقه دو بار از ژاپنی‌ها عقب افتاد ولی در هر دو مورد، به لطف تصمیم‌های بحث‌برانگیز داوری توانست جبران کرده و در نهایت بازی را با نتیجه تساوی 2-2 به پایان ببرد.

 

اروگوئه با این تساوی 4 امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به شیلی، با چهار امتیاز در رتبه اول جدول گروه C قرار گرفت. ژاپن نیز با این یک امتیاز فعلا در رتبه سوم این گروه، بالاتر از اکوادور ایستاد.

 

1414203

 

ژاپن در حالی بازی را شروع کرد که بازی اولش را 4-0 به شیلی باخته بود اما از آن سوی میدان، اروگوئه موفق شده بود اکوادور را 4-0 شکست داده و از پیش رو بردارد. اما با وجود چند تلاش در اوایل بازی از سوی اروگوئه، ژاپن کم کم به تیم برتر میدان تبدیل شد و کوجی میوشی در دقیقه 25 آسیایی‌ها را پیش انداخت. این گل روی ضدحمله و با ضربه دقیق میوشی به ثمر رسید.

 

هفت دقیقه بعد، لوئیس سوارز ستاره اروگوئه‌ای از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. این پنالتی بعد از بررسی با استفاده از VAR و جنجال‌های بسیار به نفع اروگوئه اعلام شد. به نظر می‌رسید در تلاش برای به دست گرفتن کنترل توپ، ادینسون کاوانی به مدافع ژاپنی، نائومیچی اوئدا ضربه زده اما در کمال شگفتی‌ ژاپنی‌ها داور ضربه پنالتی را به سود اروگوئه اعلام کرد.

 

1414202

 

اما عصبانیت ژاپنی‌ها با شروع نیمه دوم بیشتر هم شد چرا که درحالیکه به نظر می‌رسید خوزه خیمنز مدافع اروگوئه روی شویا ناکامیجی مرتکب خطا شده داور از دادن پنالتی به تیم آسیایی خودداری کرد. اما ژاپنی‌ها کمی بعد بدون نیاز به پنالتی دوباره از حریف خود پیش افتادند.

 

فرناندو موسلرا سنگربان اروگوئه برای جمع کردن یک سانتر از دروازه بیرون آمد اما توپ را با کف دست جلوی پای میوشی انداخت تا او به راحتی دومین گل خود در این بازی را به ثمر برساند.

 

1414199

 

اروگوئه، قهرمان 15 دوره کوپا آمه‌ریکا هفت دقیقه بعد توسط خیمنز بازی را یک بار دیگر به تساوی کشاند. تیم اسکار تابارز بعد از آن برای زدن گل پیروزی تلاش زیادی کرد ولی موفق نشد. سوارز در این دقایق توپی را به تیر دروازه کوبید تا در نهایت اروگوئه نتواند صعود خود را قطعی کرده و منتظر بازی آخر خود در این گروه بماند.

 

 

دیدگاه‌ها