کد خبر : 1619330 | 01 تیر 1398 ساعت 19:43 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

چالش بزرگ ارزی پیش روی استقلال و پرسپولیس

گزارش ویژه: دلار بر سر ما ببار!

مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این روزها برای شروع قدرتمند در لیگ نوزدهم روزهای پرکاری را پشت سر می گذارند تا بتوانند هزینه های ضروری این باشگاه را هرچه زودتر تامین کنند.

گزارش ویژه: دلار بر سر ما ببار!

به گزارش "ورزش سه"، استقلالی ها بعد از پشت سر گذاشتن روزهای پر استرس انتخاب استراماچونی به عنوان سرمربی این تیم حالا روزهای نسبتا آرامی را سپری می کنند و قرار است تمرینات این تیم هم از فردا آغاز شود تا آبی ها برخلاف سال های گذشته جزو اولین تیم هایی باشند که خود را آماده شروع لیگ می کنند. اما در این بین مدیران باشگاه روزهای شلوغی را پشت سر می گذارند،  آنها مشغول تامین دلار هستند تا بتوانند فصلی بدون دغدغه را پشت سر بگذارند، دلارهایی که باید صرف پرداخت قرارداد استراماچونی و دستیارانش، تمدید قرارداد با پاتوسی، فسخ قرارداد با وینفرد شفر و از همه مهتر بستن پرونده پردردسر پروپئیچ شود.


اما برعکس استقلال، پرسپولیس در بلاتکلیفی مطلق است چراکه این تیم بعد از جدایی برانکو سرمربی ندارد، تعدادی از بازکینان این تیم ممکن است جدا شوند، هنوز بازیکن جدیدی جذب نکرده اند و تاریخ دقیق شروع تمرین قرمزها مشخص نیست. اما مدیران پرسپولیس هم به رقم قابل توجهی دلار نیاز دارند تا بتوانند شرایط باشگاه را به حالت نرمال در بیاورند، از پرداخت طلب برانکو و دستیارانش گرفته تا پرداخت پول به بازیکنان فصل گذشته و البته انتخاب سرمربی جدید که مطمئنا مبلغ زیادی را روی دست باشگاه خواهد گذاشت.

 

استقلال


پروپئیچ

شکل عجیب جدایی پروپئیچ از استقلال پرونده این بازیکن را به یکی از خطرهای بزرگ پیش روی آبی ها تبدیل کرده است، بازیکنی که در لیگ پانزدهم با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست اما در پایان این فصل قراردادش به صورت یک طرفه و بدون رضایت این بازیکن فسخ شد تا حالا باشگاه مجبور باشد کل قرارداد سال دوم او را که حدود 400 هزار دلار می شود به این بازیکن پرداخت کند.
گفته می شود اگر تا کمتر از یک ماه آینده باشگاه پول پروپئیچ را پرداخت نکند استقلال از پنجره نقل و انتقالاتی پیش رو محروم می شود و به همین دلیل پرداخت پول این بازیکن در اولویت آبی ها است، هرچند که این روزها باشگاه استقلال درگیر پرونده های ریز و درشت است و تامین پول این بازیکن اصلا کار ساده ای نیست.

 

1106032

 

 

آیاندا پاتوسی
آیاندا پاتوسی بازیکنی است که در نیم فصل دوم لیگ هجدهم با استقلال قرارداد قرضی امضا کرد و به یکی از بهترین بازیکنان تیمش تبدیل شد.  استقلال حالا برای قطعی شدن قرارداد این بازیکن باید ظرف دو سه روز آینده 300 هزار دلار به باشگاه کیپ تاون پرداخت کند.
در این بین بارها این خبر منتشر شده است که باشگاه با توجه به هزینه های زیادی که دارد توان پرداخت این پول را ندارد اما مدیران باشگاه در تلاش هستند هرطور که شده کاری کنند که این بازیکن با کیفیت فصل بعد هم در جمع آبی پوشان باقی بماند.

 

 

 

 

قرارداد استراماچونی و دستیارانش

حضور استراماچونی در استقلال همانقدر که جذاب است مدیران باشگاه را برای پرداخت دستمزدش با سختی روبرو می کند. این مربی ایتالیایی به عنوان یک مربی با رزومه با استقلال قرارداد امضا کرده است و مدیران باشگاه در تلاش هستند تا طبق وعده قبلی قرارداد او را سر وقت پرداخت کنند.

در این بین گفته می شود مدیران استقلال مبلغ پیش قرارداد را به استراماچونی و دستیارانش پرداخت کرده اند و آنها مثل وینفرد شفر به صورت ماهانه مابقی قراردادشان را دریافت می کنند.

 

 

وینفرد شفر
قرارداد سال دوم وینفرد شفر با استقلال به یک مشکل بزرگ برای مدیران این باشگاه تبدیل شده است. مدیران استقلال هنوز مذاکره جدی با وینفرد شفر سرمربی فصل قبل این تیم انجام نداده اند و دلیل آن هم این است که آنها منتظر هستند این مربی آلمانی رسما اعلام کند که با باشگاه بنی یاس قرارداد امضا کرده است تا مجبور بشود به آبی ها تخفیف بدهد.  
در این بین گفته می شود قرارداد شفر با بنی یاس 700 هزار دلار خواهد بود و استقلال باید 500 هزار دلار به این مربی آلمانی پرداخت کند.

 

 

 


پرسپولیس


برانکو
همانقدر که پیروزی ها و جام هایی که برانکو ایوانکویچ برای پرسپولیس بدست آورد شیرین بود حالا پرداخت دستمزد باقی مانده او برای قرمزها دردسرساز است.
برانکو ایوانکویچ که همین هفته گذشته از پرسپولیس جدا شد و به عنوان سرمربی الاهلی عربستان انتخاب شد طلب 720 هزار دلاری از پرسپولیس دارد و مدیران باشگاه ملزم هستند پول او را پرداخت کنند چرا که اگر آنها این پول را پرداخت نکنند این مربی کروات می تواند شکایت کند و کل قرارداد فصل بعد خود را هم بگیرد.

 

1407043

 


زلاتکو، ایگور و مارکو
در این بین زلاتکو ایوانکویچ، ایگور پانادیچ و مارکو هم به عنوان سه دستیار برانکو ایوانکویچ روی هم حدود 160 هزار دلار از پرسپولیس طلب دارند که باشگاه باید پول آنها را پرداخت کند.
این مبلغ چیزی حدود 2 میلیارد  می شود که در شرایطی که پرسپولیس مشغول جذب بازیکن است پرداخت آن برای باشگاه کار ساده ای نیست.

 

1200639

 

رادو، بودیمیر و بشار

در بین بازیکنان خارجی فصل گذشته پرسپولیس هم از این باشگاه مطالبات قابل توجهی دارند، بودیمیر تقریبا پولی از فصل گذشته نگرفته است، رادوشویچ بخش زیادی از طلب خود را نگرفته است و حتی فصل قبل هم مدتی به نشانه اعتراض به کشورش سفر کرد و بشار هم حدود 90 هزار دلار از پرسپولیس طلبکار است.

در این که پرسپولیس باید این مبالغ را به این 3 بازیکن پرداخت کند شکی نیست اما هنوز مشخص نیست از بین آنها سرمربی جدید کدامیک را برای فصل بعد می خواهد  و کدامیک از این تیم جدا می شود.

 

1411093

 

سرمربی جدید
پرسپولیس بعد از جدایی برانکو ایوانکویچ هنوز سرمربی فصل بعد خود را انتخاب نکرده است و اگر گزینه فصل بعد این تیم خارجی باشد، قرمزها از حالا باید مبلغ قابل توجهی دلار برای او کنار بگذارند.
البته فعلا مدیران پرسپولیس موضع رسمی خود را در مورد سرمربی فصل بعد خود مشخص نکرده اند ولی با منتفی شدن حضور یحیی گل محمدی احتمالا سرمربی فصل بعد این تیم خارجی خواهد بود.

دیدگاه‌ها