کد خبر : 1620605 | 08 تیر 1398 ساعت 10:20 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

جنجال VAR؛ دو گل مردود برای شیلی(عکس)

شیلی در حالی موفق شد در ضربات پنالتی از سد کلمبیا گذشته و به نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا صعود کند که در جریان بازی دو گل این تیم از سوی داور بعد از بررسی با VAR مردود اعلام شد.

جنجال VAR؛ دو گل مردود برای شیلی(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کلمبیا با هدایت کارلوس کی‌روش و شیلی، مدافع عنوان قهرمانی کوپا آمه‌ریکا دیشب در حالی در یک‌چهارم نهایی این رقابتها به مصاف هم رفتند که بازی در وقتهای قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید ولی این شیلیایی‌ها بودند که در ضربات پنالتی موفق شدند با نتیجه 5-4 به پیروزی رسیده و راهی نیمه‌نهایی شوند.

 

1415912

 

اما اگر در ضربات پنالتی نتیجه‌ای غیر از پیروزی شیلی بدست می‌آمد، این بازی مسلماً بسیار جنجال‌برانگیز می‌شد و در حال حاضر شاهد اعتراض‌های بسیار شدید شیلیایی‌ها بودیم. چرا که شیلی در جریان 90 دقیقه دو گل وارد دروازه کلمبیا کرد اما هر دو گل آنها توسط داور، بعد از بررسی صحنه توسط VAR مردود اعلام شد تا بازی در نهایت با حساب 0-0 به پایان برسد. یک گل شیلی به دلیل آفساید و یگ گل به دلیل خطای هند بازیکن این تیم مردود اعلام شد.

 

1415914

 

اولین صحنه جنجالی در دقیقه 15 بازی اتفاق اقتاد. زمانی که ضربه شیلیایی‌ها توسط اوسپینا دروازه‌بان کلمبیا دفع شده و آرانگوئیز بازیکن شیلی در بازگشت توپ را وارد دروازه شاگردان کی‌روش کرد. اما داور مسابقه نستور پیتانا بعد از بررسی صحنه با VAR اعلام کرد الکسیس سانچس، بازیکن شیلی قبل از به ثمر رسیدن گل در آفساید قرار داشته.

 

1415913

 

اما شیلی در ادامه بازی یک بار دیگر توسط آرتورو ویدال به گل رسید. درحالیکه ویدال در حال جشن گرفتن گل خود با بازیکنان شیلی بود یک بار دیگر نوبت به پیتانا رسید تا شادی آنها را نقش بر آب کند. پیتانا بعد از بررسی صحنه گل توسط VAR حکم داد که گل ویدال قبل از عبور از خط دروازه کلمبیا به دست گیرمو ماریپان برخورد کرده و در نتیجه با خطای هند وارد دروازه شده است.

 

1415910

 

 

دیدگاه‌ها