کد خبر : 1620616 | 08 تیر 1398 ساعت 11:40 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

رینالدو روئدا، شیلی را دوباره قهرمان کوپا می‌کند؟

حکایت سرمربی سرسخت کلمبیایی در شیلی

رینالدو روئدا، سرمربی کلمبیایی تیم ملی شیلی که در ژانویه 2018 سکان هدایت این تیم را به دست گرفته حالا یکی از محبوب‌ترین مربیان تاریخ فوتبال این کشور است.

حکایت سرمربی سرسخت کلمبیایی در شیلی

به گزارش "ورزش سه"، محبوبیت امروز رینالدو روئدا، سرمربی کلمبیایی تیم ملی شیلی در حالی بدست آمده که او در اولین روزهای ورودش به این کشور برای بدست گرفتن سکان هدایت قرمزپوشان به هیچ وجه محبوب نبود و با شک و تردید و نگاه‌های سنگین از همه سو مورد استقبال قرار گرفت.

 

آرتورو ویدال، ستاره بزرگ تیم ملی شیلی در همان روزها برای اینکه با سرمربی جدید این تیم اتمام حجت کند این پیام را خطاب به او ارسال کرد:" شیلی بهترین تیم دنیا است. شیلی بهتر از هر تیم دیگری  فوتبال بازی می‌کند و برایش مهم نیست که رقیبش چه تیمی است".

 

1415926

 

تیم ملی شیلی بعد از جار و جنجالهای شدید در رختکن این تیم و بی‌نظمی‌های عجیب و غریب بازیکنانش به سرمربی جدیدی نیاز داشت که در وهله اول بتواند نظم را در رختکن این تیم برقرار کرده و تیم ملی را بازسازی کند. در کمال شگفتی همگان یک خارجی برای این سمت انتخاب شد. کسی که ویدال در روزهای اول گفته بود او را اصلا نمی‌شناسد: رینالدو روئدا.

 

روئدا به این ترتیب به فضایی وارد شد که از همان آغاز برایش پرتنش بود. با اینکه سرمربی کلمبیایی گفته بود می‌داند باید خودش را برای جنگی کامل با رسانه‌ها و بازیکنان رام‌نشدنی شیلی آغاز کند اما خیلی زود نوبت به درگیری او با رسانه‌ها رسید. روئدا سال گذشته در ماه نوامبر بود که در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران درگیری لفظی پیدا کرد و سپس به طور مفصل از نقش منفی فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در عملکرد یک تیم ورزشی صحبت کرد و خبرنگاران را عامل فضای منفی حول و حوش تیم ملی شیلی دانست.

 

1415925

 

رسانه‌ها در شیلی هم به نوبه خود هر کاری از دست‌شان برمی‌آمد کردند تا او را بین هواداران شیلیایی منفور کنند. همین یک ماه پیش بود که روی دیوارهای مجموعه تمرینی تیم ملی شیلی، مجموعه خوان پینتو دوران، شعارهایی با این مضمون نوشته شده بود:" روئدا باید اخراج شود"، " این کلمبیایی بت‌های ما را می‌شکند".

 

کار برای روئدا در تیم ملی شیلی هرگز راحت و آرام نبوده. حتی پیش از شروع کوپا آمه‌ریکای 2019 فدراسیون فوتبال شیلی به او اولتیماتوم داده بود که در صورتی که در کوپا نتیجه بدی بدست بیاورد اخراج خواهد شد. اما هیچ چیز نتوانست مانع از آن شود که روئدا شیلی را یک بار دیگر به مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمریکا، قدیمی‌ترین تورنمنت ملی فوتبال دنیا برساند. باید دید آیا روئدا می‌تواند با این شیلی شگفتی دیگری آفریده و بار دیگر جام قهرمانی کوپا را بالای سر ببرد؟

 

دیدگاه‌ها