کد خبر : 1620641 | 08 تیر 1398 ساعت 13:36 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی شیلی و یادآوری یک خاطره تلخ

پنالتی‌های زیر طاقی، قاتل کی‌روش

بازیکنان تیم ملی شیلی در جریان پیروزی 5-4 مقابل کلمبیا در ضربات پنالتی همه ضربات خود به جز ضربه آخر را به طاق دروازه کوبیدند تا خاطره یک شکست تلخ را برای ایرانی‌ها زنده کنند.

پنالتی‌های زیر طاقی، قاتل کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم ملی کلمبیا و شیلی دیشب در مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا به مصاف هم رفتند اما دو تیم در وقتهای قانونی به تساوی بدون گل دست یافتند تا تکلیف تیم صعود کننده به ضربات پنالتی کشیده شود. البته شیلی در وقتهای قانونی دو بار توپ را از خط دروازه کلمبیا عبور داد اما هر دو گل بعد از بررسی داور توسط VAR یک بار به دلیل آفساید و یک بار به دلیل خطای هند لغو شد تا کی‌روش بار دیگر شاهد تلاش تیمش در ضربات پنالتی یک تورنمنت قاره‌ای باشد.

 

1415965

 

در شروع ضربات پنالتی، خامس رودریگز پنالتی اول کلمبیا را به سمت راست دروازه شیلی شلیک کرد و اولین گل کلمبیایی‌ها را وارد دروازه شیلی کرد.

 

1415967

 

اما این نقطه آغاز پنالتی‌های فوق‌العاده بازیکنان شیلی بود. پنالتی‌هایی که به جز پنالتی بسیار حساس آخر، همه آنها توسط شیلیایی‌ها به طاق دروازه کلمبیا دوخته شد.

 

شلیک ضربات پنالتی به خودی خود فوق‌العاده استرس‌زا است و اینکه چهار بازیکن یک تیم، یکی بعد از دیگری، ضربات خود را با اعتماد به نفس به طاق دروازه شلیک کنند نشان از روحیه بالای آنها دارد.

 

1415962

 

در نهایت کلمبیایی‌ها پنالتی پنجم‌شان را به بیرون زدند تا الکسیس سانچس، آخرین پنالتی شیلی را این بار نه به طاق دروازه بلکه به شکلی مطمئن وارد دروازه کلمبیا کرده و صعود لاروخای آمریکای جنوبی را به نیمه‌نهایی قطعی کند.

 

1415959

 

این نوع زدن ضربات پنالتی برای کی‌روش و فوتبالدوستان ایرانی یادآور خاطره‌ای تلخ بود. خاطره بازی ایران و عراق در یک‌چهارم نهایی جام ملتهای آسیای 2015. بازی‌ای که بازیکنان عراق نیز در آن همه ضربات پنالتی‌شان را به طاق دروازه ایران شلیک کردند تا بعد از یک ماراتون نفس‌گیر در ضربات پنالتی، به دلیل از دست رفتن پنالتی اول ایران توسط احسان حاج صفی و پنالتی آخر تیم ملی که توسط وحید امیری به تیر دروازه کوبیده شد، سلام شاکر در آخرین ضربه  عراق با غلبه بر حقیقی، ایران را حذف کرده و عراق را به نیمه‌نهایی برساند.

 

1415964

 

1415966

 

1415960

 

1415961

 

دیدگاه‌ها