کد خبر : 1620785 | 09 تیر 1398 ساعت 11:16 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

کری خوانی کاپیتان استقلالی تیم ملی برای سرخ ها

صمد نیکخواه: پرسپولیس تیم دوم ایران است

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران امروز در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد و در بخشی از این برنامه به همراه مجری وارد کل کل های آبی و قرمز شدند.

صمد نیکخواه: پرسپولیس تیم دوم ایران است

به گزارش" ورزش سه" کری هایی که هواداران افراطی استقلال و پرسپولیس در طی یکی دو فصل اخیر با هم داشتند حالا پای چهره های مطرح را نیز به این ورطه کشانده است. امروز صبح صمدنیکخواه بهرامی در برنامه "سلام صبح بخیر" شبکه سه تلویزیون حضور داشت و در بخشی از گفت و گویی که با حسین کلهر مجری برنامه داشت ، او هم پا به میدان کری خوانی افراطی های سرخابی گذاشت.


*کری های عامیانه با کاپیتان تیم ملی


کلهر(مجری): شما استقلالی تیر هستین؟


صمد: بله خوشبختانه ...شما پرسپولیسی هستین


مجری: خوشبختانه اش رو شک دارم ولی دیگه تابلو شد ...من پرسپولیسی هستم


صمد: شما با این جایگاهی که دارید نباید از تیمی طرفداری کنید


مجری: من جایگاهی ندارم، یک میز است پشت آن نشسته ام،  شما هم تریبون میلیونی دارید سر دوستانتان پرخاش می کنید... ببینید اصلا مساله خاصی نیست ، چون پرسپولیسی ها بیشتر هستن فکر می کنم الان تعداد کسایی که با من حال می کنن خیلی بیشتر از کساییه که با من حال نمی کنن!


صمد: قبول دارم پرسپولیسی ها همیشه بیشتر بودن. ببینید دو مدل استقلالی و پرسپولیس داریم، یک مدل استقلالی هستند که از پرسپولیس متنفرن و  یکسری هم استقلالی هستن اما از پرسپولیس هم به عنوان یک تیم خوب بدشان نمی آید.


مجری: شما جزو دسته دوم هستید


صمد:من پرسپولیس را به عنوان تیم دوم ایران قبول دارم


مجری: ما سه سال است که میخواهیم دوم شویم اما نمی شه... بازهم اول می شیم


صمد: البته نمی شه در تلویزیون خیلی صحبت ها را کرد...ولی در شرایطی  که کل سیستم دولت پشت تیم شما بود


مجری: نه اینطوری نیست.. استقلالی هایی که آمدن اینجا می گفتن دولت و وزارت ورزش دارند تلاش می کنن پول پروپئیچ را بدهند تا با منفی شش امتیاز بازی ها را شروع نکند...


صمد: خب وقتی دیدن سال قبل موضوع حمایتشان از پرسپولیس تابلو شده و اینقدر طرفداری کردن ، برای خواباندن صدای استقلالی ها به این تیم هم توجه کردند...


مجری: حالا فکر می کنید با استراماچونی استقلال موفق میشه؟


صمد: راستش ،  من چند سالی هست که از فضا دورم و شاید سه چهار بازی استقلال را هم ندیدم، با این وجود فکر نمی کنم که با یک مربی همه چیز درست بشه ، در پرسپولیس هم فقط آقای برانکو نبود که در نتیجه گیری تیم نقش داشت و خیلی از مسایل نقش داشتن.


مجری: پس شما می گی که با استراماچونی هم نتیجه نمی گیرید؟


صمد: نه ما حتی آقای استراماچونی هم نمی آمد نتیجه می گرفتیم


*بازی در زمین فضای مجازی


اما آنچه این بخش از گفت و گوی کاپیتان تیم ملی بسکتبال را تامل برانگیز می کند کلماتی است که به شکل کری میان او و مجری رد و بدل می شود. به نظر می رسد آن ها کاملا دارند در زمینی بازی می کنند که متعلق به یک طیف خاص و تاثیرگذار در فضای مجازی است. درواقع بحث بر سر حمایت های دولتی از استقلال و پرسپولیس و اتهام حکومتی بودن همان بحثی است که در دو سال اخیر به خصوص در فضای مجازی و توسط برخی از کانال ها و کاربرهای خاص طراحی شده است. نکته قابل توجه این جا است که استیلای این گروه از کانال ها، صفحات و کاربران در فضای مجازی به گونه ای است که در سال های اخیر چهره های مطرحی را چه در ورزش و چه در سینما و فرهنگ و دیگر حوزه ها در این میدان به بازی گرفته است.


موضوع مهم اینجا است که در اینروزها چهره های مطرح یا همان سلبریتی ها! آنقدر در گیر فضای مجازی هستند که فرض ناخودآگاهشان این است که کلیت جامعه مخاطب آن ها همان گرداندگان بازی فضای مجازی هستند. به همین خاطر امروز بیشتر حرف ها و رفتار سلبریتی ها پاسخ به کامنت ها است و به بیان بهتر مخاطب و هدفشان کاربران ، کانال ها و صفحات فضای مجازی هستند. چنین جریان قدرتمندی در فضای مجازی ، باعث شده حتی ساخت و ساز برنامه های تلویزیونی و اینترنتی در حوزه ها و گونه های مختلف نیز کاملا برای این بخش از جامعه که در فضای مجازی فعالیت ویژه ای دارند ساخته می شود.  نتیجه اما بی تردید نتیجه ای آرمانی و دلخواه نخواهد بود و جامعه و سلبریتی ها را به سوی کمال نمی برد.

دیدگاه‌ها