کد خبر : 1621050 | 10 تیر 1398 ساعت 15:43 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

افشارزاده: برای پروپئیچ پول نداشتیم

گفت و گو با مدیرعاملی که از استقلال شکایت کرد

مدیرعامل اسبق استقلال بار دیگر ادعا کرد که مقصر شکایت مهاجم سابق این باشگاه به فیفا نیست.

گفت و گو با مدیرعاملی که از استقلال شکایت کرد

 

به گزارش "ورزش سه"، موضوع شکایت پروپئیچ به فیفا به مهمترین دغدغه این روزهای استقلال تبدیل شده است، بازیکنی که در لیگ پانزدهم با قرارداد دو ساله به استقلال پیوست اما در لیگ شانزدهم از سوی منصوریان نامش در لیست مازاد استقلال قرار گرفت اما باشگاه بدون توافق با این بازیکن قراردادش را فسخ کرد تا حالا این بازیکن به فیفا شکایت کند و نزدیک به 400 هزار دلار باشگاه را محکوم کند.


در این بین عده ای بهرام افشارزاده را مقصر اصلی پرونده پروپئیچ می دانند، کسی که در آن زمان مدیرعامل باشگاه بود و به گفته مدیربرنامه این بازیکن می توانست در ازای پرداخت 30 هزار دلار رضایت این بازیکن را برای فسخ قرارداد جلب کند که این اتفاق رخ نداد.


همه این ها باعث شد که بهرام افشارزاده متنی را در اختیار ورزش سه قرار بدهد تا به این شکل از خود رفع اتهام کند، متنی که می توانید در زیر آن را بخوانید:


«قرارداد پروپئیچ در سال ٩٤ و توسط علی نظری جویباری و بهرام امیری به مدت ٢ سال منعقد شد. در آن زمان پرویز مظلومی سرمربی تیم بود. سال بعد توسط علیرضا منصوریان از تیم کنار گذاشته شد ولی باشگاه به بازیکن نامه زد که به تیم برگرده - بازیکن مطالبات معوقه رو بهونه کرد و برنگشت. باشگاه اقدام به استخدام یک وکیل ایتالیایی بنام سالواتوره کرد از طریق یک ایجنت ایرانی بنام محسن ابراهیمی و مقرر شد در ازای دریافت حق الزحمه پرونده را در فیفا به نفع باشگاه با مستندات پیش ببرد.


در زمان حضور مدیرعامل جدید وقت - آقای افتخاری - شخصا ارتباط با ایجنت مذکور و به تبع آن وکیل ایتالیایی را به عهده گرفت.


متاسفانه علیرغم ارسال کلیه مستندات توسط باشگاه به وکیل ایتالیایی به فیفا رای علیه باشگاه صادر گردید و بدلیل مشکلات همیشگی مالی پرداخت به بازیکن صورت نپذیرفت.»

 

اما ابهاماتی که در مورد متن بهرام افشارزاده وجود داشت باعث شد خبرنگار ورزش سه دوباره با وی تماس بگیرد که توضیحات تکمیلی مدیرعامل اسبق استقلال را در ادامه می خوانید:

 

متنی که شما در اختیار "ورزش سه" قرار دادید نمی تواند چندان قانع کننده باشد. می توانید بیشتر در این باره توضیح بدهید؟

 

همه اش می گویید چه شد، چه شد، چه شد، همه چیز دقیقا عین متنی است که برایتان نوشتم و این متن قشنگ موضوع را توضیح می دهد. قرارداد این بازیکن توسط آقای نظری و امیری بسته شد، بعد سرمربی عوض شد و او را نخواست، بعد ما برای پرونده او یک وکیل گرفتیم و آقای افتخاری که مدیرعامل شد این پرونده را رها کرد.

 

ولی در همان زمان گفته شد که اگر 30 هزار دلار به این بازیکن داده می شد او با توافق دوطرفه قراردادش را فسخ می کرد.

 

آن زمان پولی نبود که بدهیم و اگر حضور من ادامه دار می شد حتما این پول را پرداخت می کردیم بعد پروسه افتاد دست آقای افتخاری و آقای گودرزی هم هیچ کاری نکرد، ایشان باید این کار را می کردند که نکردند. من کار خودم را کرده بودم و وکیل ایتالیایی گرفته بودم.

 

ولی وقتی منصوریان گفت او را نمی خواهد می شد با پروپئیچ تفاهم کرد. قبول دارید؟


آن زمان که منصوریان سرمربی استقلال شد، جو حاکم و داد و فریاد هواداران شما را نگاه کنید. شما مساله را حل شده نگاه می کنید، حل شده نگاه نکنید. ببینید در آن سال چه خبر بوده است.

 

یعنی در آن زمان باشگاه نیاز مالی داشت؟

 

بهترین جواب را برای شما نوشتم، بله نیاز مالی داشتیم.

 

معلوم است که وقتی شما بازیکن را بیاورید و برای فسخ قرارداد با او توافق نمی کنید، این اتفاق ها رخ می دهد. رضا افتخاری وقتی روی کار آمد که کار از کار گذشته بود.

 

وقتی  آقای افتخاری آمد هنوز پرونده در جریان بود، بخوانید من چه نوشته ام، من وکیل ایتالیایی گرفته بودم.

 

ولی اگر آن پول پرداخت می شد دیگر نیازی به گرفتن وکیل ایتالیایی نبود.

 

شما متوجه حرف من نشده اید. من وقتی بودم بهترین مربی ها را گرفتم، 6 میلیارد پول خرید بازیکن دادم. یک ماه دیگر مانده بودم این پول را هم پرداخت می کردیم. برای پروپئیچ وکیل ایتالیایی گرفتیم، ایجنتش باید کار را پیگیری می کرد که نکرد.

 

ولی مدیر برنامه های پروپئیچ قویا می گوید که با 30 هزار دلار قرارداد این بازیکن فسخ می شد.

 

آقاجان آن زمان پولی نبود، شما بگو 1 میلیون تومان. تقصیر من است که آن نامه را فرستادم، آنقدر من را سین جیم نکنید.

 

من می گویم 120 میلیون تومان رقمی نیست که باشگاه نتواند آن را پرداخت کند.

 

آن زمان پول نبود، شرایط باشگاه مثل حالا نبود که اسپانسر وجود داشته باشد. من خودم از استقلال یک هزار تومان نگرفته ام، برای حقوقی که دریافت نکرده ام از باشگاه شکایت کرده ام.

 

ولی می توانستید در همان زمان این موضوع را رسانه ای کنید.

 

آن زمان شما نبودید که موضوع را رسانه ای کنم. اعصاب من را خرد نکنید، خداحافظ شما.

 

به این ترتیب گفت و گوی ما با بهرام افشارزاده نافرجام ماند تا هنوز سوال های زیادی در مورد پرونده پرحاشیه پروپئیچ بدون پاسخ باقی بماند.

دیدگاه‌ها