کد خبر : 1621374 | 12 تیر 1398 ساعت 09:45 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

خلیل زاده: طلب پروپئیچ جور شده است

عضو هیئت مدیره استقلال می گوید اگر طلب پروپئیچ پرداخت نشود پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال بسته خواهد شد.

خلیل زاده: طلب پروپئیچ جور شده است

به گزارش "ورزش سه"، اسماعیل خلیل زاده عضو هیئت مدیره استقلال در برنامه سلام صبح بخیر حضور یافت و درباره پرونده پروپئیچ گفت: برمیگردد به دوستان قبلی باشگاه استقلال، مدیرعامل و هیئت مدیره که با این بازیکن قرار داشتند و قرارداد او را پرداخت نکردند. آن زمان که در استقلال بازی می کرد قرار بود با 30 هزار دلار قرارداد را فسخ کند اما متاسفانه نشده و رفته شکایت کرده و چند سالی است گذشته. باتوجه به این که 330 40 هزار دلار بوده، 5 درصد به آن اضافه شده و شده 440 هزار دلار و باید در همین چند روز پرداخت کنیم.

 

او همچنین در این باره که آیا مدیران استقلال به فیفا خواهند رفت، عنوان کرد: بله همینطور است، ما به مشکل بدی خوردیم برای پروپئیچ و اتفاقی که بود این بود که ما طلبی را که به خاطر 4 بازیکن حاضر در جام جهانی بود، از فیفا طلب داریم و آقای مهندس تاج محبت کردند یک نامه ای را به مدیران باشگاه ما دادند و حالا یکی از مدیران ما مذاکره می کند تا آن مبلغ را بگیرد و پرداخت کند به آقای پروپئیچ. حالا ما به جز آن هم مبلغی را جور کرده ایم که اگر ندادند پرداخت کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که اگر پرداخت نشود چه اتفاقی می افتد گفت: دو پنجره ما بسته می شود.

 

خلیل زاده درباره پاتوسی هم اظهار داشت: همانطور که عرض کردم ما درگیر پرونده پروپئیچ هستیم و برای ما بحث آقای پروپئیچ خیلی مهم است که این آسیب را نبینیم و زود حلش کنیم. آقای پاتوسی تا الان که من خبر دارم با هیچ باشگاهی قرارداد نبسته و اگر بتوانیم در این یکی دو روزه مشکل پروپئیچ را حل کنیم، انشالله نسبت به پاتوسی هم فکر کردیم و فکرهایی هم خواهیم کرد تا او را نگه داریم.

 

عضو هیئت مدیره استقلال در مورد میزان درخواست پاتوسی از باشگاه استقلال توضیح داد: من نمی دانم، 330 هزار دلار قراردادش با ما بود، الان چیزی که درخواست کرده نمی دانم و در رابطه با این سوال شما آقای فتحی کامل می داند. من در این باره دخالتی نداشته ام و با آقای خطیر یا فتحی در این باره صحبت کنید بهتر است.

 

شاید پول نداشتن بدهند


من در جریان کامل چند و چون اتفاقات آن مقطع مدیریتی استقلال نبودم که بدانم چرا باشگاه با 30 هزار دلار مشکل پروپئیچ را حل نکرده است اما باید اعتراف کنم در تیم هایی مثل استقلال چون منابع درآمدی مشخصی وجود ندارد هیچ گاه نمی توانی روی برنامه پرداختی داشته باشی. استنباط خودم این است که شاید آن روزها پول نداشتند که بدهند و پرونده این مهاجم خارجی را ببندند.

 

جز یکی دو خارجی بقیه در استقلال خوب نبودند


در این مدت صحبت های زیادی پیرامون خارجی های استقلال صورت گرفته است اما خودم به شخصه اعتقادم این است جز یکی دو نفر بقیه خریدها در باشگاه انتظارات را برآورده نکردند و اصلا چنین هزینه ای برای آنها توجیه اقتصادی و فنی نداشت. من از دید خودم به این ماجرا نگاه می کنم و چه بسا خودم تصمیم گیرنده بودم اجازه این قرارداد بستن را نمی دادم.

 

مخالف خرید خارجی نیستم اما ...


من نمی توانم بگویم مخالف خرید بازیکن خارجی هستم چون ممکن است مربی نیاز به ترمیم تیم با این بازیکنان و خریدها را حس کند و ما ملزم به تامین نیازهای او هستیم اما اعتراف می کنم با این چیزی که ما از خریدهای خارجی قبل باشگاه دیدیم با قطعیت می گویم ما خودمان در داخل ایران بازیکنان بسیار بهتر و باکیفیت تر از این خارجی ها داریم که می توانیم روی آنها سرمایه گذاری کنیم.

 

استقلال و پرسپولیس سهامی عام می شوند


اصل 44 قانون اساسی واگذاری باشگاه های دولتی به بخش خصوصی است که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده و باید اجرا شود. آن چیزی که در خصوص این دو باشگاه وجود دارد با توجه به این که من نایب رئیس اتاق تعاون هستم و در جریان هستم که دوستانم در این اتاق تعاون دنبال خصوصی سازی دو باشگاه هستند حتم دارم این اتفاق رخ می دهد. بله این موضوع باید برود فرابورس اما این اتفاق بیافتد و برگردد ما برنامه اش را تنظیم کردیم. این دو باشگاه چون هوادار زیاد دارد برای استقلال، پیشکسوتان را دعوت و شرکتی تعاونی عام ثبت کردیم. در بخش تعاون هم دوستان دنبال این هستند که برای پیشکسوتان دو باشگاه سهامی عام ترتیب بدهند تا هم بزرگان دو باشگاه و طرفداران سهامدار باشند.

 

هزینه پارسال استقلال 100 میلیارد بالاتر نبود


در خصوص بحث مالی باشگاه باید بگویم درآمد ما تنها از طریق اسپانسرهاست. باشگاه دولتی است اما ردیف بودجه ای ندارد. عملا اگر دریافتی ها از اسپانسر عقب بیافتد ما به مشکل می خوریم. دقیق نمی توانم بگویم بودجه واقعی ما چقدر است اما بودجه واقعی ما برای فصل جاری 90 میلیارد نیست. پارسال مشخص شده اما برخلاف شنیده ها بالای 100 میلیارد نبود بلکه پایین تر بود. خودم به شخصه مسئول تدوین بودجه این فصل هستم و با وسواس هم در حال تدوین آن هستم تا به قول فلاسفه بودجه ما چقدر می تواند باشد.

دیدگاه‌ها