کد خبر : 1621575 | 13 تیر 1398 ساعت 10:44 | 959 بازدید | 0 دیدگاه

شانس قدوس؛ جوانترین سرمربی لیگ فرانسه

سامان قدوس هم مثل بیشتر لژیونرهای فوتبال ایران فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

شانس قدوس؛ جوانترین سرمربی لیگ فرانسه

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی، نخستین سال حضور مهاجم ایرانی در لیگ فرانسه و امی‌ین شروع خیلی خوبی داشت، ولی اوضاع در ادامه خوب پیش نرفت، هرچند در مجموع یکی از بهترین‌های تیمش بود و نمره قبولی گرفت. سامان در آستانه شروع فصل جدید مصمم است عملکرد بهتری داشته باشد و امید دارد که اتفاقات این‌بار به زیانش نباشد.


او پس از جام‌جهانی 2018 چند پیشنهاد داشت و تا یک‌قدمی انتقال به اوئسکا پیش رفت، ولی در نهایت با قراردادی 4میلیون یورویی که گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه هم بود به امی‌ین پیوست. او هرچند پس از شروع فصل اضافه شد و تمرینات پیش‌فصل را از دست داد، ولی خیلی زود توانست به ترکیب اصلی برسد و با تیمش بدرخشد. کاشته دیدنی هفته پنجم مقابل لیل و شوت سنگینش مقابل دیژون در هفته نهم دو گلی بودند  که نامش را سر زبان‌ها انداختند، ولی او نتوانست این فرم خوب را حفظ کند.


غیبت شش‌هفته‌ای برای جام ملت‌های آسیا و جراحی آپاندیس، او را برای مدتی از تیم دور کرد، ولی در هفته‌های پایانی بهتر شد و در آخرین بازی مقابل گنگان گلی زد که به امی‌ین کمک کرد برای دومین فصل متوالی در لیگ فرانسه باقی بماند. او در نهایت نخستین تجربه‌اش در لیگ فرانسه را با 27 بازی، 4 گل و 4 پاس گل تمام کرد.


سامان درباره عملکرد فصل گذشته می‌گوید: «من هیچ شناختی از فرانسه و لوشامپیونا نداشتم. برایم تجربه جالبی بود و حالا منتظرم فصل جدید شروع شود. از عملکرد خودم راضی نیستم و می‌خواهم این فصل بهتر باشم. فکر نمی‌کنم بد بازی کرده باشم، ولی خیلی هم خوب نبودم. هدفم برای فصل جدید این است که خیلی بهتر باشم. 4 گل و 4 پاس گل برایم کافی نیست. فصل جدید عملکردم خیلی بهتر خواهد بود.»


تمرینات امی‌ین برای فصل جدید از دوشنبه شروع شده و قدوس این‌بار از روز اول می‌تواند کنار تیم تمرین کند. این‌بار از جام ملت‌های آسیا هم خبری نیست و او می‌تواند تمام تمرکزش را روی امی‌ین بگذارد.


تمرینات امی‌ین با تست‌های بدنی شروع شده و این تیم برای اردو چهار روز به «توکه» در فرانسه خواهد رفت. این تیم پس از ادامه تمرینات در فرانسه و دو بازی دوستانه مقابل «بولونی سورمر» (دسته سوم) و والنسین (دسته دوم) به اردوی انگلیس می‌رود و یک بازی دوستانه با هال‌سیتی خواهد داشت. آخرین بازی تدارکاتی امی‌ین مقابل لگانس در خانه است و پس از آن به استقبال فصل جدید می‌رود. نخستین بازی امی‌ین در لوشامپیونا 19 مرداد در خانه نیس است و در هفته دوم میزبان لیل، نایب‌قهرمان فصل قبل خواهد بود.


تغییر بزرگ دیگر در امی‌ین انتخاب لوکا السنر به‌عنوان سرمربی جدید است. این اسلوونی 36ساله که خیلی زود وارد این حرفه شده، جوان‌ترین سرمربی لیگ فرانسه خواهد بود. او جانشین کریستف پلیسیه می‌شود که امی‌ین را از دسته سوم به لوشامپیونا رساند و پس از دو سال حضور در جمع بزرگان این فصل روی نیمکت لوریان در دسته دوم می‌نشیند.


السنر در سال‌های کوتاه فعالیت‌اش عملکرد خیلی خوبی داشته و بازیکنان سابقش مدعی‌اند با این مربی کیفیت بازی‌شان ارتقا پیدا کرده است. قدوس هم می‌تواند با این مربی شروع دوباره‌ای داشته باشد. گفته می‌شود السنر علاقه زیادی به آمار دارد و قطعا او هم می‌خواهد کاری کند که قدوس فصل را با بیشتر از 4 گل و 4 پاس گل به پایان برساند.

دیدگاه‌ها