کد خبر : 1622122 | 16 تیر 1398 ساعت 09:45 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

اخراج سرمربی و استعفای رئیس فدراسیون مصر

شکست مصر در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملتهای آفریقا برای فوتبال این کشور تبعات سریعی داشت و به اخراج سرمربی تیم ملی و استعفای رئیس فدراسیون فوتبال این کشور منجر شد.

اخراج سرمربی و استعفای رئیس فدراسیون مصر

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست تیم ملی مصر مقابل آفریقای جنوبی که در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملتهای آفریقا و در خانه مصر اتفاق افتاد، خاویر آگیره، سرمربی مکزیکی مصر از سمت خود اخراج شد. فرعون‌های مصری از شکست‌شان در مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابتها شوکه شده بودند. مصر از سال 2004 تا کنون هرگز از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملتها بازنمانده بود.

 

بعد از این دیدار بود که خاویر آگیره، سرمربی مکزیکی مصر از سوی فدراسیون فوتبال مصر اخراج شد و سپس هانی ابورضا، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور هم از استعفای خود و کل کادر اجرایی و فنی فدراسیون خبر داد.

 

1417579

 

ابورضا که از اعضای هیات‌مدیره فدراسیون فوتبال مصر هم درخواست کرده مثل او استعفا بدهند در عین حال گفت با وجود استعفا از ریاست فدراسیون، همچنان تا پایان جام ملتهای آفریقا وظیفه خود به عنوان رئیس کمیته برگزاری تورنمنت را انجام خواهد داد.

 

مصر، خاویر آگیره مکزیکی را بعد از حذفش از مرحله گروهی جام جهانی 2018 منصوب کرده و سکان هدایت تیم را در اختیارش گذاشته بود. آگیره که پیش از مصر هدایت تیمهای ملی ژاپن و مکزیک را به عهده داشته سال گذشته با قراردادی چهارساله جانشین هکتور کوپر در مصر شد.

 

آگیره در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت:" مسئول حذف مصر من هستم. مسئولیت همه انتخاب‌ها و نتایج نهایی با من است. ولی من همچنان به این گروه بازیکنان افتخار می‌کنم".

 

سرمربی اخراج شده مصر در ادامه گفت:" مرحله بعدی بعد از گفتگویم با هیات‌مدیره فدراسیون فوتبال مصر که فردا انجام می‌شود مشخص خواهد شد. بازی امروز خیلی باز بود و موقعیت‌های گلزنی زیادی داشت. تنها تفاوت ما این بود که آفریقای جنوبی یک گل زد که با همین یک گل توانست به مرحله بعدی صعود کند".

 

دیدگاه‌ها