کد خبر : 1624449 | 26 تیر 1398 ساعت 11:58 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

سورپرایز یک کاندیدای ناشناخته و غیبت خادم و جدیدی

پایان انتخابات داغ کشتی؛ دبیر رای اعتماد گرفت

انتخابات فدراسیون کشتی در حالی آغاز شد که خبرنگاران با 30 دقیقه تاخیر در مجمع حاضر شدند.

پایان انتخابات داغ کشتی؛ دبیر رای اعتماد گرفت

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون کشتی که از 9 ماه قبل با استعفای رسول خادم رییس نداشته و با سرپرست اداره شده، بالاخره امروز رییس خود را می شناسد.


مجمع انتخاباتی که از ساعت 10 صبح امروز طبق برنامه آغاز شد، با بی نظمی عجیبی در سالن آکادمی ملی المپیک همراه بود. خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران دقایق زیادی را پشت در ماندند و اجازه ورود آنها بعد از حدود 30 دقیقه صادر شد. همین باعث شد تا رسانه ها نتوانند نیم ساعت ابتدایی مجمع را پوشش دهند.


محمدرضا داورزنی به عنوان رییس مجمع و کیکاووس سعیدی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و بهروز نعمتی به عنوان سرپرست فدراسیون در مجمع حضور داشتند.


امیررضا خادم و عباس جدیدی 2 کاندیدای نامدار فدراسیون کشتی در نهایت مجوز حضور در مجمع را پیدا نکردند، اما علیرضا دبیر به عنوان دیگر قهرمان کشتی توانست در روزهای آخر مجوز کاندیداتوری خود را دریافت کند..


سید اصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی‌تمیم، علی‌اکبر جیره‌سرایی بازارکرد، محمدرضا صالحی و عبدالمهدی نصیرزاده دیگر کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخابات فدراسیون کشتی هم در مجمع حاضر بودند.
گزارش لحظه به لحظه انتخابات فدراسیون را در ادامه می خوانید:


* خبرنگاران در هنگام صحبت های سید اصغر آزوره در مجمع حاضر نبودند.


* جاسم امیری پشت تربیون قرار گرفت و با اسلایدهایی که در ال سی دی نشان می داد، برنامه های خود را ارائه کرد. او اعلام کرد با هماهنگی جیره سرایی، دیگر کاندیدای فدراسیون 5 دقیقه از وقت او را هم گرفته و بیشتر صحبت می کند.


* اسبقیان بعد از ورود خبرنگاران و شلوغی عجیب سالن آکادمی از این بابت تذکر داد.

 

* حسن یزدانی و محمدعلی گرایی به عنوان نماینده ورزشکاران و غلامرضا محمدی به عنوان نماینده مربیان در مجمع حاضر هستند.

 

 

* حمید بنی تمیم که گفته می شود رقیب اصلی علیرضا دبیر در انتخابات امروز خواهد بود، کاندیدای بعدی بود که پشت تربیون قرار گرفت. او در ابتدا درباره سابقه خود در دوران قهرمانی و همچنین دوران مدیریت ارائه کرد. او از برخی عناوین تیم های ملی کشتی در دوران سرپرستی 6 ماهه خود به عنوان کارنامه موفق خود یاد کرد. او در پایان صحبت هایش نیز گفت: آمادگی دارم اتحاد را بین قهرمانان کشتی به وجود بیاورم.

 

 

* جیره سرایی، دیگر کاندیدایی حاضر در مجمع از حضور در انتخابات انصراف داد و باقی مانده وقت خود را به علیرضا دبیر داد.


* علیرضا دبیر کاندیدای بعدی بود که پشت تربیون قرار گرفت. او در ابتدای صحبت هایش به انتقاد از تایید نشدن امیررضا خادم و عباس جدیدی پرداخت. همچنین اعلام کرد که سختی های زیادی کشیده تا توانسته در مجمع امروز حاضر باشد.


* دبیر در بخشی از صحبت های خود اعلام کرد مشکلی با رسول و امیر خادم ندارد و اگر همین حالا از در وارد شوند، به احترام آنها از روی صندلی بلند می شود.

 

 

* علیرضا دبیر در بخش پایانی صحبت های خود گفت: «قبلا 2 بار قرار بود به فدراسیون کشتی بیایم. یک بار سال 85 که به خاطر معامله سیاسی نیامدم و یک بار هم قبل از المپیک ریو به من گفتند سرپرست فدراسیون باش که قبول نکردم. امیدوارم این سومین بار همه چیز برای ما خیر باشد.»


* عبدالمهدی نصیرزاده آخرین کاندیدایی بود که پشت تربیون قرار گرفت. او در ابتدا سعی کرد خودش را با بیان بخشی از رزومه اش به اعضای مجمع معرفی کند!

 

* این کاندیدا هم برنامه های خود را ارائه کرد و بدین ترتیب بخش بعدی انتخابات آغاز شد.

 

* در این بخش رای گیری برای انتخاب ناظران انتخابات برگزار شد که محسن کاوه به عنوان نماینده باشگاه‌ها و رییس هیات استان لرستان انتخاب شدند.

 

* طبق اعلام اسبقیان ۴٣ عضو مجمع حاضر هستند و هر کاندیدایی بتواند ٢٢ رای به دست بیاورد، رییس خواهد شد.

 

* جاسم امیری و جیره سرایی از حضور در انتخابات انصراف دادند تا رقابت بین ۴ کاندیداها باشد.

 

* بعد از شروع رای گیری بهروز نعمتی، سرپرست فدراسیون از مجمع خارج شد و بعد از دقایقی برگشت.

 

* اعضای مجمع یک به یک رای خود را داخل صندوق انداختند.

 

 

* انتخابات به دور دوم کشیده شد.

 

 

* ازوره ٢ رای، بنی تمیم ١١ رای، دبیر ١٨ رای و نصیرزاده ١٢ رای آوردند. بدین ترتیب انتخابات در دور دوم بین علیرضا دبیر و نصیرزاده خواهد بود.

 

* در دور دوم رای گیری، علیرضا دبیر 31 رای به دست آورد و عبدالمهدی نصیرزاده 12 رای کسب کرد. بدین ترتیب دبیر توانست رای اکثریت مجمع فدراسیون را کسب کند و به عنوان رییس فدراسیون در 4 سال اینده انتخاب شود.

 

 

*علیرضا دبیر بعد از انتخابش به عنوان رییس فدراسیون کشتی گفت: نه ناراحت هستم، نه خوشحال. حالا که انتخابات تمام شده، می گویم که با بنی تمیم برادر و رفیق هستیم. از 43 عضو مجمع تشکر می کنم؛ اگرچه 4، 5 نفر از آنها به سمت دیگری چرخیدند.


وی افزود: همه بدانند که ما حذفی نداریم. می خواهم با آنهایی که حتی به من رای ندادند، هم کار کنم. من خیلی مطبوعاتی نیستم و شاید خیلی مصاحبه نکنم، اما سخنگو قرار می دهیم. درباره عملکرد فدراسیون گذشته نیز گزارشی را تهیه و ارائه می کنیم.

 

دیدگاه‌ها