کد خبر : 1626538 | 05 مرداد 1398 ساعت 18:25 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

قاسمی، اولین طلایی تاریخ سنگین وزن کشتی ایران

درخواست تایمازوف رد شد؛ طلای لندن بر گردن کمیل

با اعلام رسمی اتحادیه جهانی طلای المپیک لندن در دسته فوق سنگین کشتی آزاد به کمیل قاسمی خواهد رسید.

درخواست تایمازوف رد شد؛ طلای لندن بر گردن کمیل

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل کمیته ضددوپینگ جهانی اعلام کرد آرتور تایمازوف، قهرمان المپیک های 2008 و 2012 پکن و لندن به دلیل مثبت شدن نمونه اش باید 2 مدال طلای خود را پس بدهد.


این خبر با واکنش کشتی گیر ازبکستانی و اعتراض او همراه بود. با این حال گویا با بررسی مجدد نمونه دوپینگ تایمازوف بازهم دوپینگ او محرز شده است.

 


با اعلام بخش فارسی سایت اتحادیه جهانی کشتی کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک نظرش را در مورد آرتور تایمازوف ازبکستانی اعلام کرد که در تست مجدد نمونه دوپینگش مربوط به المپیک 2012 لندن مردود شد. تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون، دوپینگش مثبت شده است.


طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی گیر ازبک در مسابقات وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافته بود و با حذف او از جدول مدالها، کمیل قاسمی از ایران برنده جدید مدال طلا خواهد بود، بلال ماخوف از روسیه نیز به عنوان برنده مدال نقره باقی ماند و ترول دلاگنف از آمریکا نیز جدیدا صاحب مدال برنز می شود.

 


ترتیب مدال آوران المپیک به ترتیب زیر می شود:


مدال طلا: کمیل قاسمی از ایران
مدال نقره: بلال ماخوف از روسیه
مدال برنز: ترول دلاگنف از آمریکا
مدال برنز: دولت شابانبای از قزاقستان


ممکن است تایمازوف طی 21 روز نسبت به تصمیم کمیسیون اخلاق IOC درخواست فرجام خواهی کند. پس از این تاریخ اتحادیه جهانی کشتی نیز محرومیت این ورزشکار را اعلام می‌کند.

 

با توجه به اینکه کشتی گیر گرجستانی و دارنده مدال نقره المپیک لندن هم پیش از این دوپینگش مثبت شده بود، کمیل قاسمی مدالش از برنز به طلا تبدیل می شود. او بدین ترتیب اولین طلایی سنگین وزن تاریخ کشتی ایران در المپیک لقب می گیرد.

دیدگاه‌ها