کد خبر : 1626561 | 05 مرداد 1398 ساعت 20:23 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ های احتمالی برای شروع لیگ تکذیب شد؛

لیگ برتر ایران منتظر ۶ ورزشگاه!

سازمان لیگ تاریخ مشخصی را برای شروع لیگ نوزدهم اعلام نکرده و منتظر تجهیز ۶ استادیوم است.

لیگ برتر ایران منتظر ۶ ورزشگاه!

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ هرساله چندین ماه زودتر برنامه شروع مسابقات فصل جدید را اعلام می کرد و امسال نیز تاکید داشت بازی های لیگ نوزدهم را در اوایل مردادماه برگزار کند و حتی قصد داشت بخاطر حضور تیم ذوب آهن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، دیدار این تیم را زودتر از موعد مقرر انجام دهد ولی تاکنون که پنجمین روز از مردادماه سپری شده، این اتفاق نیفتاده است.

 

برخلاف سال های گذشته که تا این مقطع قرعه کشی فصل جدید انجام می گرفت، در حال حاضر نه تنها زمان شروع مسابقات، بلکه زمان قرعه کشی لیگ نوزدهم نیز مشخص نشده و سازمان لیگ نیز اعلام کرده تا زمان تجهیز ورزشگاه ها بازی ها را برگزار نمی کند.

 

سعید فتاحی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در جدیدترین اظهارات خود درباره شروع بازی های لیگ نوزدهم عنوان کرده باید ساختار ایمنی و امنیتی استادیوم ها با گیت گذاری، شماره گذاری صندلی ها، نصب دوربین مدار بسته و بلیت فروشی الکترونیکی انجام شود تا مسابقات را شروع کنند.

 

طبق برنامه سازمان لیگ قرار بود بازی ها از روز دهم مردادماه آغاز شود ولی طبق اعلام فتاحی، هنوز هیچ باشگاهی اعلام نکرده که ورزشگاهش به طور کامل شرایط برگزاری مسابقه را دارد.

 

با وجود اینکه فتاحی تاکید داشته برخی باشگاه ها برای رفع مشکلات استادیوم ها اقدام کردند، اما یکی از موضوعات اصلی که شاید باشگاه ها تاکنون به طور جدی به بحث ایمنی و امنیتی ورزشگاه ها نپرداختند، عدم مالکیت آنها در مجموعه های ورزشی مذکور است و همین مسئله موجب شده تا ورزشگاه ها درحال حاضر آماده نباشد.

 

البته سازمان لیگ عنوان کردن این موضوع از سوی باشگاه ها را نپذیرفته و تاکید داشته بخاطر اینکه دو ماه قبل رفع مشکلات ورزشگاه ها را به باشگاه ها اعلام کرده بودند، مدیران باشگاه ها می توانستند با مسؤولان مربوطه(ازجمله وزارت و اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه) نشستی داشته باشند و با تعامل، این مشکلات را برطرف کنند تا لیگ برتر در موعد مقرر آغاز شود.

 

آنطور که فتاحی گفته، تا به امروز هیچ ورزشگاهی شرایط میزبانی را از نگاه سازمان لیگ ندارد و حتی ورزشگاه امام علی سیرجان به شروع مسابقات لیگ برتر نمی رسد، اما سازمان لیگ منتظر است تا ۶ ورزشگاه شرایط میزبانی را پیدا کنند تا مسابقات لیگ نوزدهم شروع شود.

 

در حال حاضر ورزشگاه آزادی حدود ۹۵ درصد آماده مسابقات لیگ برتر است و تنها بحث بلیت فروشی الکترونیکی آن باقی مانده، اما سایر استادیوم ها مشکلات بیشتری دارند که از نگاه سازمان لیگ هنوز جای کار دارد و باشگاه ها باید آن را برطرف کنند.

به نظر می رسد ۶ استادیوم اصلی که سازمان لیگ منتظر آنها برای شروع فصل جدید لیگ برتر است، ورزشگاه های امام رضا مشهد، آزادی تهران، یادگار امام تبریز، شهدای فولاد خوزستان، نقش جهان اصفهان و فولادشهر هستند که در مقایسه با سایر ورزشگاه ها تجهیزات بهتری دارند و طی سالیان اخیر تجهیز شده اند.

 

آنطور که مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفته، آنها با وجود اینکه زمان مقرری برای شروع بازی های فصل ۹۹-۹۸ اعلام نکردند، اما تمام تمهیدات لازم برای آغاز مسابقات را انجام دادند و برای برگزاری فصل جدید مشکلی ندارند.

البته فتاحی درمورد شایعه تعویق بازی های لیگ برتر بخاطر الزام ای اف سی برای حضور بانوان اظهار نظر خاصی نداشته و عنوان کرده مسائل را به یکدیگر مرتبط نکنند.

 

با این اوصاف و صحبت هایی که فتاحی داشته، مشخص است که سازمان لیگ به طور جدی بر برنامه خود که تجهیز ورزشگاه ها و رعایت مسائل ایمنی و امنیتی است، تاکید داشته ولی بخشی از حرف های این مسؤول سازمان لیگ که گفته ورزشگاه امام علی سیرجان به شروع مسابقات لیگ برتر نمی رسد، نشان می دهد که آنها یک زمان خاصی را برای هفته اول لیگ نوزدهم در نظر گرفتند.

دیدگاه‌ها