کد خبر : 1627099 | 08 مرداد 1398 ساعت 19:42 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از آلمان، انگلیس و حالا اسپانیا

اوکازاکی در 33 سالگی به مالاگا پیوست

مهاجم 33 ساله ژاپنی تیم فوتبال لستر با قراردادی یک‌ساله به مالاگای اسپانیا پیوست.

اوکازاکی در 33 سالگی به مالاگا پیوست

تیم فوتبال مالاگا حالا اولین قرارداد خود را در این فصل به ثبت رساند و به‌این‌ترتیب شینجی اوکازاکی مهاجم نوک ژاپنی تیم فوتبال لسترسیتی را به‌عنوان اولین بازیکن آسیایی تاریخ خود معرفی کرد.


 این مهاجم 33 ساله از چهارشنبه هفته گذشته با همبازی‌های جدید خود تمریناتش را آغاز کرده و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی به‌طور رسمی قرارداد خود را تا تاریخ 30 ژوئن سال آینده به امضا رساند تا یک بازیکن ژاپنی در این سن و سال فوتبال خود را در کشور اسپانیا و در لیگ یک این کشور موسوم به سیگاندا ادامه دهد.


اوکازاکی پس از حضوری 5 ساله در باشگاه "شیمیزو "اس پالس" ژاپن و به ثمر رساندن 42 گل به تیم فوتبال اشتوتگارت آلمان پیوست و بعدازآن به "ماینس" نقل‌مکان کرد. او پس از درخشش در این تیم و به ثمر رساندن 27 گل طی 65 بازی به لیگ برتر انگلیس و باشگاه لسترسیتی پیوست. او همراه با این تیم در کنار بازیکنانی مثل جیمی واردی و ریاض محرز در کمال شگفتی تحت هدایت کلودیو رانیری در فصل 2015/2016 به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید تا بعد از پارک جی سون دومین بازیکن ژاپنی باشد به این عنوان دست می‌یابد. او در طی دوران سه‌ساله حضور در تیم لستر 114 بازی به میدان رفت و موفق به ثمر رساندن 14 گل شد.


 شینجی اوکازاکی در عرصه ملی هم با 114 بازی در تیم ملی ژاپن در باشگاه صدتایی‌ها قرار می‌گیرد و 50 گل ملی در کارنامه درخشانش به ثبت رسانده است.


 به‌هرحال او با پیوستن به آبی و سفید پوشان مالاگا فصلی تازه در فوتبال خود آغاز کرده است. او حالا جزو معدود بازیکنان آسیایی است که فوتبالش را در سه کشور آلمان، انگلیس و حالا اسپانیا تجربه کرده و درواقع از سال 2011 تابه‌حال در سطوح بالای فوتبال قاره سبز به میدان رفته است.


 گفتنی است علاوه بر این مطالب اوکازاکی سابقه حضور سه جام جهانی را تجربه کرده و در سال 2009 وی توسط IFFHS (فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال) به‌عنوان بهترین گلزن سال معرفی‌شده است.

دیدگاه‌ها