کد خبر : 1628630 | 16 مرداد 1398 ساعت 14:25 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

در حد خودمان از این تیم انتظار داشته باشید

ظریف: مطمئن باشید والیبال المپیکی می‌شود

لیبروی سابق تیم ملی والیبال گفت: و به نظرم امسال بهترین نتیجه والیبال ایران در لیگ ملت‌ها رقم خورد چون کسب 12 برد بی‌سابقه بود.

ظریف: مطمئن باشید والیبال المپیکی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، فرهاد ظریف که تا همین چند سال قبل جزو بازیکنان باسابقه تیم ملی به شمار می رفت و در پست لیبرو تقریبا بدون رقیب بود، چند سال بعد از خداحافظی از تیم ملی در آستانه اعزام ملی پوشان به روسیه در محل تمرین شاگردان کولاکوویچ حاضر شد. در حاشیه این تمرین با لیبروی سابق تیم ملی والیبال همکلام شدیم تا هم از وضعیت خودش باخبر شویم و هم نظرش را درباره نتایج تیم ملی و آینده بلندقامتان بپرسیم.


در ادامه مشروح صحبت های فرهاد ظریف با خبرنگار "ورزش سه" را می‌خوانید.


فرهاد قائمی گفت به ما سر بزن


خودم هم کلاس و هم تمرین داشتم. از طرفی دلم برای بچه های تیم ملی تنگ شده بود و تصمیم گرفتم سر تمرین بروم. داشتم با فرهاد قائمی حرف می زدم که گفت سر تمرین ما بیا و من هم تصمیم گرفتم قبل از اعزام بچه ها به روسیه اینجا باشم و به آنها روسیه بدهم. یاد گذشته ها برای ما زنده شد و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.


والیبال ایران قطعا المپیکی می شود


مسابقات انتخابی المپیک از نامش مشخص است و خیلی سطحش بالاتر از لیگ ملت هاست. با آمادگی که بازیکنان دارند و نتایج خوبی که کسب کردند، باید منتظر اتفاقات خوب در روسیه هم باشیم. شاید در مرحله اول کارمان در روسیه سخت باشد، اما ما ایرانی ها همیشه نشان دادیم از پس کارهای سخت برمی آییم. حتی همین روسیه را چند سال قبل در کشور خودش شکست دادیم. فکر می کنم جای امیدواری هست که این اتفاق را دوباره را رقم بزنیم. جای امیدواری هست که اگر در مرحله اول نشد، در مرحله دوم بتوانیم سهمیه را بگیریم. این تیم با پتانسیلی که دارد، با حمایت مردم و رسانه ها قطعا برای دومین بار به المپیک می رود.


بهترین نتیجه تاریخ والیبال امسال رقم خورد


من هیچ وقت تعارف ندارم و به نظرم امسال بهترین نتیجه والیبال ایران در لیگ ملت‌ها رقم خورد. این تیم 12 برد در مرحله مقدماتی به دست آورد که یک رکورد بی‌سابقه بود. نباید زحمات بازیکنان را نادیده بگیریم. به هر حال وقتی تیم ملی با کمترین استراحت به آمریکا رفت، کارش سخت بود. این تعداد برد خودش یک رکورد بود و نمی دانم چرا کسی به این رکورد نپرداخت. آن سال هم که با کواچ به مرحله نهایی رفتیم و چهارم شدیم، این تعداد برد را نداشتیم. یکسری دوستان که قصد و غرض دارند، نیمه خالی لیون را می بینند که چرا ما روی سکو نرفتیم! ما خودمان را با کدام تیم‌ها مقایسه می کنیم؟


اصلی‌ها بازی نمی‌کردند، اصلا به فینال نمی‌رسیدیم


ما با 6، 7 بازیکن کل مسابقات را دنبال کردیم و باید این کار را می‌کردیم. مطمئن باشید اگر می‌خواستیم از بازیکنان جایگزین استفاده کنیم و به اصلی‌ها استراحت بدهیم، جزو 6 تیم برتر قرار نمی‌گرفتیم. تمام بچه ها تلاششان را کردند و اینطور نیست که بخواهیم دائما ایراد بگیریم. متاسفانه متوجه شدم برخوردهای بدی با بازیکنان تیم ملی در آمریکا شده و از این بابت ناراحتم چون لیاقت آن‌ها بیش از این است.


در حد امکانات خودمان انتظار داشته باشیم


در همان کشور آمریکا که میزبان مرحله نهایی لیگ ملت ها بود، چندی قبل یک تورنمنت در شهر لاس وگاس برگزارشد. در رده 14 تا 16 سال 900 تیم آمده بودند و حدود یک میلیون بازیکن در یک استادیوم بازی می کردند. البته تنها همین یک استادیوم 120 زمین داشت! والیبال ما با چنین کشوری از نظر امکانات قابل مقایسه است؟‌ ما باید در حد توان و امکانات خودمان توقع داشته باشیم. ما این همه استعداد داریم و فقط یک سالن والیبال!


امسال با مشهد در لیگ هستم


امسال در لیگ بازی می کنم. 3 پیشنهاد داشتم و یکی از آنها تقریبا تمام شده است. تمریناتم را حدود یک ماه است که شروع کردم. سال قبل هم شرایط لیگ از نظر مالی خوب نبود و هم خودم درگیر برخی مسائل بودم و نتوانستم بازی کنم. امسال خدا را شکر هم شرایط خودم خوب است و هم لیگ شرایط بهتری خواهد داشت. فکر می کنم در لیگ امسال در مشهد بازی کنم.

دیدگاه‌ها