کد خبر : 1628775 | 17 مرداد 1398 ساعت 12:10 | 25.5K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی آماری گلرهای 6 تیم مدعی لیگ؛

کدام گلر سوپراستار لیگ نوزدهم می‌شود(عکس)

حضور دروازه بان یکی از مهم ترین ارکان برای موفقیت یک تیم در هر رقابتی به شمار می رود.

کدام گلر سوپراستار لیگ نوزدهم می‌شود(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی موفق به کسب عنوان قهرمانی سه دوره اخیر لیگ برتر شده است، که حضور علیرضا بیرانوند در کسب این عناوین نقش بسزایی داشته است. سرخپوشان تا پیش از به خدمت گرفتن علیرضا بیرانوند با معضلات زیادی در خط دروازه اشان مواجه بودند که با حضور او، این مشکلات تمام شده است.


بی شک در لیگ نوزدهم هم تیمی که می خواهد قهرمان شود به یک دروازه بان تراز اول نیاز خواهد داشت. به همین منظور در زیر نگاهی می اندازیم به 6 تیمی که روی کاغذ در لیگ نوزدهم مدعی به شمار می روند و به بررسی عملکرد گلرهای آنها طی لیگ نوزدهم می پردازیم.

 

1424858

 

1-  علیرضا بیرانوند: بیرانوند فصل گذشته یکی از ارکان موفقیت سرخپوشان بود.  او در 24 بازی برای تیم برانکو به میدان رفت و 6 بازی هم فرصت به رادوشویچ سنگربان ذخیره پرسپولیس رسید. هنوز اخبار زیادی مربوط به احتمال خروج بیرانوند از پرسپولیس شنیده می شود؛ با این حال به نظر می رسد این گلر 195 سانتی متری همچنان به حضورش در جمع سرخپوشان ادامه دهد. بیرانوند فصل گذشته 10 بار دروازه اش باز شد ولی موفق شد 16 مرتبه طی بازی هایی که انجام داد، دروازه اش را بسته نگه دارد.

 

1424857

 

2-  پیام نیازمند: نیازمند در پنجره نقل و انتقالات لیگ هجدهم، اولین خرید امیر قلعه نویی بود. او در تمام 30 بازی سپاهان در لیگ به میدان رفت تا رکوردی ویژه در این زمینه به نام خود میان گلرهای لیگ حتی بازیکنان ثبت کند. سپاهانی ها که می دانستند با اتمام قرارداد نیازمند که انتهای لیگ نوزدهم خواهد بود، ممکن است این دروازه بان ملی پوش و جوان را از دست بدهند، یک سال دیگر با او تمدید کردند. امیرقلعه نویی معتقد است، عملکرد نیازمند در لیگ نوزدهم بهتر از لیگ بیستم خواهد بود. او 20 گل طی این بازی های دریافت کرد و پس از بیرانوند که 16 کلین شیت انجام داد، 15 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش شد.

 

1424859

 

3-  سیدحسین حسینی: فصل گذشته حسینی سال سختی را پشت سر گذاشت؛ او در شرایطی که انتظار حضور ثابت در چارچوب دروازه تیمش را داشت، در 13 بازی به میدان رفت و مابقی بازی‌ها مهدی رحمتی از ابتدا در چارچوب دروازه آبی ها قرار گرفت. دوگانه رحمتی-حسینی یکی از مشکلات شفر در فصل هجدهم بود. در لیگ نوزدهم و با خروج رحمتی، حالا حسینی می داند که تنها محرومیت و مصدومیت، او را از ترکیب اصلی دور خواهد کرد. حسینی طی 13 بازی، 7 مرتبه کلین شیت کرد و 6 مرتبه هم دروازه اش توسط مهاجمان حریف باز شد.

 

1424860

 


4-  مهدی رحمتی: مهدی رحمتی برای پایان دادن به دوگانه ای که در استقلال میان او و حسینی ایجاد شده بود، تصمیم گرفت، یکبار دیگر از تیم محبوبش جدا شود. او به تیم شهرخودروی مشهد رفته که فصل گذشته نتایج درخشانی با یحیی گل محمدی کسب کرد. بی شک حضور یکی از مورد اعتمادترین دروازه بان های سالیان اخیر لیگ برتر در چارچوب دروازه می تواند، قدرت بیشتری به نماینده شهر مشهد ببخشد. رحمتی در 17 مسابقه سنگربان آبی های تهران بوده، که آمار خوب 12 کلین شیت به نامش ثبت شد و تنها 6 بار دروازه اش باز شد.

 

1424861

 

5-  رشید مظاهری: مشکلات ایجاد شده میان رشیدمظاهری و برخی از اعضای باشگاه ذوب آهن، سرانجام سبب شد تا این دروازه بان از جمع سبزپوشان اصفهانی پس از سال ها حضور در این تیم دل بکند. او به تراکتور رفته و در ترکیب این تیم به دنبال کسب عنوان قهرمانی لیگ است. فصل گذشته مشکلات تراکتورسازی با اشتباهاتی که در چارچوب دروازه این تیم رخ داد، آغاز شد و پس از آن حواشی ای اتفاق افتاد که دیگر قابل کنترل نبود. با رشید مظاهری حالا تراکتوری ها امیدوارند که مشکلی در خط دروازه نداشته باشند. رشید مظاهری 25 بار در دروازه تیم ذوب آهن قرار گرفت، 11 مرتبه کلین شیت کرد و 24 مرتبه دروازه خود را باز شده دید که بیشتر به دلیل نتایج ضعیف ذوبی ها در نیم فصل اول مسابقات بود.

 

1424862

 


6-  محمدباقرصادقی: فصل گذشته محمدباقر صادقی که سومین فصل حضورش در ذوب آهن را تجربه می کرد، تنها 4 بازی فرصت حضور در زمین مسابقه را پیدا کرد و 25 بازی رشید مظاهری گلر تیم اصفهانی بود. حالا با خروج رشید مظاهری و اعتمادی که منصوریان به گلر فصل گذشته تیمش داشته، همه چیز فراهم است تا این دروازه بان بتواند در 30 سالگی توانایی های خود را نشان دهد. صادقی با اینکه تنها در 4 بازی برای تیمش به میدان رفت، آمار خوبی دارد؛ او سه بار کلین شیت کرد و تنها یک بار توپ را از درون دروازه اش بیرون آورد.

 

در پایان باید به این نکته اشاره داشت که بی شک گلرهای توانمند دیگری در لیگ نوزدهم حضور خواهند داشت؛ ولی این 6 گلر، بر اساس شانسِ تیم هایشان جهت قرار گرفتن در میان مدعیان، در فهرست ما قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها