کد خبر : 1628974 | 18 مرداد 1398 ساعت 17:41 | 248.5K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانان جام حذفی همگروه شدند؛

اتفاق تلخ؛ ۳ تیم مطرح ایران در لیگ سه!

دو تیم قهرمان سال های نه چندان دور فوتبال ایران فصل جدید را در لیگ دسته سوم آغاز خواهند کرد.

اتفاق تلخ؛ ۳ تیم مطرح ایران در لیگ سه!

به گزارش "ورزش سه"، دو روز قبل مراسم قرعه کشی لیگ دسته سوم فوتبال ایران با حضور مسوولان سازمان لیگ و باشگاه های حاضر در این رقابت ها برگزار شد که طی آن تیم ها در پنج گروه ۱۳ تیمی به رقابت خواهند پرداخت و با اتمام دور اول بازی ها، تیم های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم راهی مرحله دوم خواهند شد.

 

اما نکته جالب در فهرست تیم های قرعه کشی شده و شرکت کننده در مسابقات لیگ سه، حضور سه تیم مطرح فوتبال ایران که دو تیم از این جمع سابقه قهرمانی در جام حذفی را دارند، بود.

 

تیم صبای قم که دو سال قبل و در پایان فصل ۹۶-۹۵ از لیگ برتر سقوط کرد و پیش از انتقال به قم، با نام صباباتری تهران در سال ۸۴ به قهرمانی در جام حذفی رسیده بود، ازجمله تیم هایی بود که نام آن در قرعه کشی لیگ دسته سوم حضور داشت و فصل آینده باید در این رقابت ها بازی کند.

 

صبا بعد از انتقال نافرجامی که به قم داشت، حتی توانست طی دو فصل سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، اما شرایطی برای این تیم به وجود آمد تا در پایان لیگ شانزدهم جزو سقوط کننده ها باشد و در فصل ۹۷-۹۶ نیز با نتایج عجیب و شکست های پُر گل در لیگ یک، در نهایت به لیگ دو برود.

 

1425141

 

تیم صبا با سابقه قهرمانی در جام حذفی و سه دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا، سال گذشته شرایطی داشت که به دلیل نداشتن هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه، عدم حمایت متولیان ورزش قم و بدهی های مالی چند ده میلیاردی، نتوانست حتی در لیگ دو تیمداری کند تا در نهایت به صورت خودکار به لیگ سه برود.

علاوه بر صبا که طی کمتر از سه سال از لیگ برتر به لیگ سه رفته، تیم ریشه دار نفت تهران هم که در فصل ۹۶-۹۵ به قهرمانی در جام حذفی رسید ولی یک سال بعد از لیگ برتر سقوط کرد هم در قرعه کشی لیگ دسته سوم با نام «نفت ایرانیان» حضور داشت.

 

غیر از صبای قم و نفت تهران، تیم قدیمی راه آهن تهران هم که در فصل ۹۵-۹۴ از لیگ برتر سقوط کرد نیز در قرعه کشی لیگ سه حضور داشت.

 

1425143

 

این اتفاق دردآور فوتبالی که با عدم حمایت و مدیریت نادرست مدیران باشگاه ها برای سه تیم مطرح رخ داده، در حالی تلخ تر خواهد شد که قرار است سه باشگاهی که تا کمتر از پنج سال قبل در لیگ برتر با یکدیگر رقابت می کردند و سرمربیان نامداری روی نیمکت خود داشتند، در فصل ۹۹-۹۸ باید در گروه یک لیگ سه با هم بازی کنند.

 

 

قرعه کشی لیگ دسته سوم فوتبال ایران به صورت زیر است:

گروه یک: صبای قم، راه آهن تهران، نفت ایرانیان، عقاب آشخانه، دریای بابل، شهرداری فریدون کنار، مقاومت نوین تهران، پیام سرخه سمنان، سرخ پوشان قم، تربیت نوین مشهد، x۱، استیل البرز آق قلا و x۲

گروه دو: سولدوز نقده، آریو نجم تهران، کیمیا تهران، نماینده البرز، ستاره کاسپین بابل، هیرکانی چالوس، شهروند رامسر، آذرآب اراک، برق آرا البرز، آبیدر سنندج، x، تالار وحدت همدان و ذوب فلزات همدان

گروه سه: شهاب زنجان، هرماس فاتح شیران تبریز، سرخپوشان تبریز، شهید عورکی اسلامشهر، مکریان مهاباد، کشاورز بوکان، کاویان نقده، طلایه داران بوئین زهرا، عقاب تهران، آذرکوثر تبریز، میعاد معان، x  و مقاومت آستارا

گروه چهار: کوثر مهران ایران، تامردادی یاسوج، بهزیستی لرستان، پرسپولیس دزفول، افتخار شرافت شوشتر، استقلال ماهشهر، رز موکت بروجن، المپیک درون، x، غلامی کرمانشاه، شاهین بندرعامری و استقلال بندرگز

گروه پنج: یزد لوله، فولاد بویر کرمان، شهرداری منوجان، خلیج فارس میناب، رضوانی اصفهان، صنعت فولاد اصفهان، شهدا آران و بیدگل، x، فولاد هرمزگان، عقاب زاهدان، مقدسی کیش، ۰۴ بیرجند و امید بتن نور آباد

 

 

دیدگاه‌ها