کد خبر : 1629699 | 22 مرداد 1398 ساعت 09:54 | 44.3K بازدید | 0 دیدگاه

سیرجان مثل یک دیوار داغ است

ملی پوش سابق هلند در ایران چه می‌کند؟

هافبک هلندی سیرجانی ها می گوید شاید انتخاب ایران برای او شبیه به یک قمار باشد ولی او در این بازی برنده خواهد بود.

ملی پوش سابق هلند در ایران چه می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، کوین جانی جانسون یکی از بازیکنان خارجی لیگ نوزدهم است که در ترکیب گل گهر سیرجان و زیر نظر وینکو بگوویچ کار خواهد کرد. هافبک 27 ساله ای که حضور در تیم زیر 21 ساله های فوتبال هلند و باشگاه فاینورد را در کارنامه دارد. طی روزهای اخیر صحبت هایی در مورد عدم رضایت این بازیکن از شرایطش در سیرجان به گوش می رسید؛ به همین دلیل با جانسون هم صحبت شدیم تا بیشتر در مورد او بدانیم و با سابقه او بیشتر آشنا شویم.

 

در زیر می توانید گفتگو با هافبک سابق زیر 21 ساله های هلند که با بازیکنان شناخته شده این روزهای فوتبال دنیا هم‌تیمی بوده است را دنبال کنید.

 

*صحبت هایی در مورد عدم رضایت شما از شرایطتان در باشگاه گل گهر وجود داشته و گفته می شد شما قصد ترک ایران را دارید. در این زمینه خودتان بیشتر توضیح بدهید.


من صبح 31 جولای به ایران رسیدم. نه من می خواهم در ایران بمانم ولی در ابتدا می خواستم، اطمینان حاصل کنم که همه چیز در مورد خودم و خانواده ام درست است. بله چند روز اول برای من و خانواده ام دشوار بود، ولی حالا همه چیز خوب است. خانواده ام البته در هلند هستند و من  تنها به ایران آمده ام.

 

1426163

 

*در مورد دوران حضورتان در تیم فاینورد توضیح و تیم زیر 21 ساله های هلند صحبت کنید و اینکه با چه بازیکنان سرشناسی هم تیمی بوده اید.


من از هشت سالگی تا 19 سالگی زمان زیادی را در تیم فاینورد سپری کردم. زمانی که 17 ساله بودم، گاهی اوقات در تیم زیر 21 ساله های فاینورد بازی می کردم و با آنها در مسابقات شرکت می کردم. بعضی هفته ها بازی می کردم ولی بعضی هفته ها نه.

 

او در مورد تیم زیر 21 ساله های فوتبال هلند افزود: بازی در تیم زیر 21 ساله های هلند لحظات خاصی بود. من البته در تیم های زیر 17، 18، 19 و 20 سال هلند هم بازی کرده ام. من در جام جهانی زیر 17 ساله های نیجریه هم بازی کرده ام که اتفاقا در آن جام یک بر صفر به تیم ایران باختیم (باخنده). ولی در تیم فوتبال زیر 21 ساله ها و بازی مقابل جمهوری چک همه چیز فوق العاده بود و فکر می کنم آن مسابقه، یکی از بهترین بازی های عمر فوتبالی من بوده است. اما 4 روز بعد خوشی تمام شد و در بازی باشگاهی رباط صلیبی ام پاره شد و فصل برایم تمام شد.

 

1426162

 

کوین جانسون در پاسخ به این سوال که با چه بازیکنانی همبازی بوده است، گفت: من با بازیکنان بزرگ زیادی هم تیمی بوده ام. در فاینورد من با کاستاینوس و استفان دیفرای بازی کرده ام که به اینترمیلان رفتند. همچنین با بازیکنانی نظیر ممفیس دپای و حکیم زییخ در تیم هلند همبازی بودم. من با بازیکنان زیادی همبازی بوده ام که حالا در تیم های خوب و سرشناس اروپایی بازی می کنند و گفتن نامشان چندان ساده نیست.

 

تو در تیم نایخمن عضویت داشته ای و پس از خروج جهانبخش به این تیم رفتی. علیرضا جهانبخش یک سال پیش بود که پس از درخشش در تیم آلکمار به برایتون پیوست. او پیش تر اما در نایخمن بازی کرده بود. آیا در مورد او اطلاعاتی داری؟


البته که علیرضا جهانبخش را به خوبی می شناسم. او بهترین بازیکن لیگ هلند در سال گذشته بود؛ بازیکنی فوق العاده. او در نایخمن بسیار خوب بود؛ آلکمار او را خرید و بقیه ماجرا را هم که می دانید.

 

1426161

 

*پس از سال ها حضور در فوتبال هلند، در ایران چه اهدافی در سر داری؟


من تا امروز 8 سال در فوتبال هلند بازی کرده ام و برای من زمانش فرارسیده بود تا در جایی دیگر به فوتبالم ادامه دهم. البته که کشورهای دیگری هم بودند ولی من ایران را انتخاب کردم، چون می خواهم دنیای جدیدی را ببینم. بی شک ماندن در اروپا، آسان تر از کوچ به آسیا است. بنابراین شاید این برای من شبیه یک قمار باشد ولی فکر می کنم این تصمیم درنهایت برای من جواب خواهد داد. در نایخمن دروازه بان دوم تیم ما ایرانی بود. او چیزهایی در مورد فوتبال در ایران به من گفت. در هلند ما هیچ چیزی در مورد فوتبال ایران نمی دانیم، بنابراین من خودم باید فوتبال ایران را کشف کنم.

 

*از دوستت در چه موردی پرسیدی و او چه پاسخی داد؟


اولین سوالی که مردم هلند در مورد ایران می پرسند، این است؛ آیا این کشور برای بازی کردنت و زندگی با خانواده ات امنیت دارد؟ او به من گفت که امنیت در ایران فوق العاده است و من حالا این را می دانم.

 

1426160

 

*سیرجان یکی  از مناطق کویری ایران است که با هلند تفاوت زیادی از نظر آب و هوا دارد. این تضاد برایت چطور بوده؟


اوه خدای من؛ هوا در سیرجان واقعا گرم است. من حتی در زمستان هم عرق می کنم و اینجا برایم مثل یک دیوار داغ است (باخنده) ولی من به این آب و هوا عادت می کنم.

دیدگاه‌ها