کد خبر : 1630239 | 24 مرداد 1398 ساعت 17:44 | 50.5K بازدید | 0 دیدگاه

مس در یک قدمی دومین قهرمانی؛

فوتسالیست‌های ایران در فینال آسیا

شاگردان اسماعیل تقی‌پور با برتری مقابل AGMK ازبکستان به فینال جام باشگاه‌های آسیا صعود کردند.

فوتسالیست‌های ایران در فینال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم مس سونگون ایران که بعد از قرار گرفتن در رده دوم جدول مرحله گروهی، در دور یک چهارم نهایی برابر بانک بیروت لبنان به برتری رسید، از ساعت ۱۵:۳۰ امروز در مسابقه نیمه نهایی فوتسال جام باشگاه‌های آسیا به مصاف تیم AGMK ازبکستان رفت.

 

مس سونگون بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۳ با شوت مهدی جاوید تیرک افقی دروازه AGMK ازبکستان را به لرزه درآورد و در دقیقه ۸ هم علیرضا وفایی با یک حرکت تکنیکی، این کار را تکرار کرد.

 

تلاش شاگردان تقی‌پور در دقیقه ۹ نتیجه داد و مسی‌ها با پاس مهدی جاوید و ضربه علیرضا عسگری‌کهن به گل اول رسیدند و در دقیقه ۱۲ نیز باز هم روی پاس جاوید و شوت تماشایی فرهاد فخیم گل دوم را زدند.

 

در دقیقه ۱۴ محمد شجری بعد از یک- دو با عسگری‌کهن، با یک ضربه بغل پای دقیق گل سوم مس سونگون را به ثمر رساند و دو دقیقه پس از آن نیز برگشت شوت ابوالقاسم عروجی که به تیرک دروازه اصابت برخورد داشت را مهدی جاوید تبدیل به گل کرد.

 

در حالی که نیمه اول با برتری ۴ بر صفر رو به پایان بود، AGMK ازبکستان در دقیقه ۱۸ با ضربه چیپ عثمان‌اف و یک دقیقه بعد با شوت داورون چوری‌اف دو گل به ثمر رساند تا اختلاف در پایان ۲۰ دقیقه اول مسابقه به دو گل کاهش پیدا کند.

 

مس سونگون که به دنبال زدن گل‌های بیشتر بود، در دقیقه ۳۱ روی حرکت علیرضا وفایی و ضربه پای چپ عسگری‌کهن گل پنجم را به ثمر رساند، اما کمتر از یک دقیقه بعد با حرکت یک پا، دو پای دلشاد رحمت‌اف و شوت زمینی او سومین گل را دریافت کرد تا نتیجه ۵ بر ۳ شود.

 

ازبک‌ها که بعد از قرار گرفتن در رده دوم جدول گروه B و برتری مقابل تای پورت تایلند میزبان به مرحله نیمه نهایی فوتسال جام باشگاه‌های آسیا رسیده و نمی‌خواستند خیلی زود با این رقابت‌ها وداع کنند، در فاصله ۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه به پایان بازی روی به پاور پلی آوردند ولی تاکتیک آنها جواب نداد و در دقیقه ۳۶ دو گل از مهدی جاوید با شوت زمینی و ضربه چیپ دریافت کردند.

 

مس سونگون تا پایان مسابقه توانست برتری ۷ بر ۳ مقابل AGMK  ازبکستان را حفظ کند تا با پیروزی در بازی نیمه نهایی به فینال جام باشگاه‌های آسیا راه یافته و حریف ناگویا ژاپن شود.

 

شاگردان تقی‌پور در آخرین بازی مرحله گروهی نیز با ناگویا ژاپن به رقابت پرداختند که در آن مسابقه مس سونگون با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و در رده دوم جدول گروه D قرار گرفت، اما حالا فوتسالیست‌های ایرانی امیدوار هستند در روز شنبه از سامورایی‌ها انتقام بگیرند و برای دومین سال متوالی قهرمان فوتسال آسیا شوند.

دیدگاه‌ها