کد خبر : 1631473 | 30 مرداد 1398 ساعت 19:35 | 115.3K بازدید | 0 دیدگاه

چه بر سر باشگاه‌های بدهکار می‌آید؟

پنجره‌های نیم فصل دوم لیگ بسته شد

جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت تاکید کرد که باشگاه های بدهکار قطعا نمی توانند از صد در صد بازیکنانشان در دیدار افتتاحیه لیگ برتر استفاده کنند.

پنجره‌های نیم فصل دوم لیگ بسته شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از روزها و نزدیک به سه هفته تعویق در برگزاری مسابقات لیگ برتر، سرانجام از روز آینده شاهد برگزاری این رقابت‌ها خواهیم بود؛ اما آیا تمام تیم ها توانسته اند، استانداردها و الزامات مدنظر فدراسیون فوتبال را تامین کنند یا همچنان مشکلاتی در این زمینه دارند.


جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در این زمینه می گوید، هنوز تیم هایی هستند که برای تسویه بدهی های خود، اقدامی انجام نداده اند و روز آینده قطعا با مشکل روبرو می شوند؛ مگر اینکه در مدت زمان باقی مانده برای حل مشکلاتشان و تسویه بدهی ها، قدم پیش بگذارند.

 

مشروح صحبت های نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال را در ادامه می خوانید.

 

یک بار برای همیشه باید تکلیف مشخص شود
رئیس کمیته تعیین وضعیت فدارسیون فوتبال حرف هایش را در مورد باشگاه های بدهکار و اینکه آیا می توانند در بازی روز آینده، با تمام بازیکنانشان مقابل حریفشان بازی کنند، اینگونه آغاز کرد: ببینید ما به دوستان (باشگاه های بدهکار) گفته ایم که بیایند و مشکلاتشان را حل کنند. قبلا می گفتند 25 درصد بدهید و مجوز بگیرید ولی من از روز اول گفتم صد در صد باید بدهی ها را بدهند. برخلاف گذشته باید یک بار برای همیشه تکلیف بدهی ها و وضعیت مالی تیم ها مشخص شود.
 
 

کار ما حتما ناراحتی ایجاد می کند
نورشرق ادامه داد: با این شرایط هر سال باشگاه ها، انبوه بدهی را از فصلی به فصل دیگر می برند. این در طول زمان یک غده چرکی می شود و روز به روز بزرگتر. حالا که ما می خواهیم، جلوی این روند را بگیریم، حتما حاشیه ایجاد می شود؛ حتما ناراحتی ایجاد می شود، ولی ما چون فکر می کنیم مسیرمان و کارمان درست است، با قدرت ادامه می دهیم.

 

اولویت باشگاه ها باید پرداخت بدهی ها باشد
نورشرق در ادامه به برخی کارهای نادرست باشگاه ها اشاره کرد و افزود: پافشاری ما بر روی تسویه کامل بدهی ها است. اینکه باشگاه اولویت خود را پرداخت بدهی‌ها قرار دهد و با مانده برود و بازیکن بخرد. الان اما اینگونه است که باشگاه پول بازیکن فصل گذشته اش را نمی دهد و همزمان می رود و به عنوان مثال یک میلیارد با یک بازیکن دیگر قرارداد می بندد و این یعنی دور باطل.

 

تاکید ما قرارداد بازیکنان را واقعی می کند
او اضافه کرد: ما به دنبال قطع کردن مجاری و راه های ناصحیح هستیم و جلوگیری از خرج شدن منابع مالی در مکان های نادرست. متاسفانه در برخی موارد این اتفاق می افتد؛ چون باشگاه دغدغه ای بابت کوه بدهی پشت سرش ندارد. اگر باشگاه ها این را بدانند که باید حتما با بازیکنانی که قرارداد می بندند، با رقم های واقعی قرارداد می بندند. از طرف دیگر طلبکارهای دیگری هم هستند که مثلا 250،300 میلیون طلب دارند و ارزش این پول هر روز و هر سال در حال کمتر شدن است و بعد می روند و با یک بازیکن دیگر 400 میلیون قرارداد می بندند، در حالی که ارزش قرارداد قبلی آنها در این روزها به 50 میلیون رسیده !

 

تا دوسال آینده انضباط مالی رعایت می شود
رئیس کمیته تعیین وضعیت با اشاره به این موضوع که در نهایت همه چیز بر سر فدراسیون خراب می شود، اینگونه توضیحاتش را ادامه داد: در نهایت این بی مبالاتی ها، سر فدراسیون فوتبال خراب می شود و همه می گویند چرا فدراسیون به این هرج و مرج نظم نمی دهد. حالا ما می گوییم بازیکن بگیرید، ولی باید بدهی ها قبلی تسویه شود. امیدواریم با کمک همه رسانه ها این کار انجام شود. خیلی ها هستند که می خواهند مقابل کار ما و عزم ما بایستند تا تحقق پیدا نکند.  با تمام این ها اما تصورم این است که طی یکی دو سال آینده، انضباط مالی در فوتبال ایران رعایت می شود.

 

فشار باشگاه ها روی ما تاثیری ندارد
از نورشرق در رابطه با بازی های روز آینده پرسیدیم و اینکه تیم پارس جنوبی جم یکی از تیم هایی بوده که هنوز نتوانسته پرونده ها  و بدهی های مالی اش را به سرانجام برساند؛ اینکه آیا مماشاتی در کار خواهد بود یا خیر. نورشرق تاکید کرد: من سه هفته پیش با سایت فدراسیون مصاحبه کردم و امروز را دیده بودم که آن مصاحبه را انجام دادم. گفتم اگر روز قبل از مسابقه باشگاهی بخواهد ما و فدراسیون را تحت فشار قرار دهد، برایمان اهمیت ندارد و توجهی نمی کنیم. باشگاه ها در آن روزها تمام تمرکزشان روی جذب بازیکن بود و حواسشان به شرایطشان نبود. جالب اینکه همان بازیکنی که جذب می کنند هم سال بعد مشکل بازیکنان فعلی تیم را پیدا می کند.

 

 

هنوز باشگاه های زیادی مشکل دارند
از رئیس کمیته تعیین وضعیت در این رابطه پرسیدیم که چه تیم هایی توانسته اند مشکلات و پرونده های مالی خود را تا پیش از آغاز رقابت ها حل کنند. او توضیح داد: الان تیم فوتبال پرسپولیس از کمیته تعیین وضعیت مجوز گرفته؛ چند تا دیگر نظیر سپاهان و ذوب آهن هم تسویه کرده اند و چند باشگاه هم تضمین داده اند. متاسفانه اما هنوز باشگاه های زیادی هستند که مشکلاتشان حل نشده است.

 

تقریبا نصف شانزده تیم لیگ برتری مشکل دارند
نورشرق حرف هایش را ادامه داد و گفت: ما با باشگاه ها همکاری و مساعدت می کنیم ولی برخی باشگاه ها هستند که اصلا قدم پیش نگذاشته اند. تقریبا نصف شانزده تیم این مشکل را دارند. با این حال ما در حال تلاش هستیم و فکر می کنیم، مسیر درستی را دنبال می کنیم. ما در کمیته تعیین وضعیت مسئولیت رسیدگی به مطالبات مالی را داریم و اگر این کار را نکنیم یعنی چشممان را روی مسائل بسته ایم.

 

برخی باشگاه ها نمی توانند از صددرصد بازیکنانشان استفاده کنند
نورشرق در ادامه در مورد باشگاه های بدهکار صحبت کرد؛ اینکه اگر روز آینده موانعی برای حضور برخی بازیکنانشان وجود داشت، خودشان مسئول و مقصر هستند. او در این رابطه توضیح داد: من تا همین چند دقیقه پیش در حال صحبت با باشگاه ها بودم و بعد از تماس شما هم کارمان ادامه خواهد داشت. باشگاه ها باید این را بدانند که حتما خودشان مقصر اتفاقات رخ داده هستند و قطعا برخی باشگاه ها نمی توانند از صد در صد بازیکنان جدید خود استفاده کنند.  ما البته نمی خواهیم فوتبال را تعطیل کنیم و می گوییم تو یک قدم جلو بیا و ما دوقدم حرکت می کنیم (خطاب به باشگاه های بدهکار).

 

لیست ما برای نیم فصل دوم از حالا بسته شده
نورشرق حرف هایش را اینگونه خاتمه داد: باشگاه های بدهکار باید جلو بیایند. 50 درصد بدهی را بدهند و برای 50 درصد مابقی هم ضمانت نامه بدهند. از حالا هم به باشگاه های بدهکار هشدار می دهم که لیست ما در پنجره دوم از همین حالا بسته شده و آماده است و هر روز در راهی که می رویم عزم قوی تری خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها