کد خبر : 1631819 | 01 شهریور 1398 ساعت 11:55 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

اشکانی: نمی توانیم خودمان را جای کادرفنی بگذاریم

حمایت سرمربی سابق تیم ملی از تصمیمات محمد بنا

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کادرفنی تیم ملی تجربه بالایی دارد و قطعا شایسته ترین ها را انتخاب کرده است.

حمایت سرمربی سابق تیم ملی از تصمیمات محمد بنا

به گزارش "ورزش سه"، بعد از معرفی ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی 2019 قزاقستان، چند فرنگی کار که انتظار داشتند نامشان در لیست نهایی باشد، به نشانه اعتراض اردوی تیم ملی را ترک کردند.

 

محمد بنا در گفت و گویی درباره دلایل خط خوردن نفراتی همچون حسین نوری، محمدرضا گرایی و مهدی علیاری توضیح داد و دلیل اصلی را هم مصدومیت های اخیر آن ها دانست.


در همین راستا با علی اشکانی، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی تماس گرفتیم تا نظر او را درباره اتفاقات چند روز اخیر و وضعیت فرنگی کاران اعزامی به مسابقات جهانی جویا شویم.

 


اشکانی درباره معرفی ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی به خبرنگار "ورزش سه" گفت: من 2 سال سرمربی تیم ملی بودم و می دانم که برای انتخاب نفرات نهایی کار چقدر سخت است. به هر حال سرمربی باید به عنوان مسئول فنی تیم جواب پس بدهد و به همین خاطر باید انتخاب ها منطقی باشد. من از همه کشتی گیرانی که در اردوی تیم ملی بودند، شناخت دارم. حتی نفراتی مثل ساروی، دلخانی و نجاتی در تیم ملی نوجوانان شاگرد من بودند.

 

وی افزود: فکر می کنم در دوره جدید فدراسیون، دبیر و سرمربیان تیم های ملی برنامه ای خواهند داشت تا فرآیند جدیدی برای انتخاب نفرات نهایی ارائه دهند. متاسفانه در ماههای اخیر بلاتکلیفی فدراسیون و دیر برگزار شدن انتخابات باعث شد تا در این دوره مسابقات جهانی نظرات فدراسیون جدید اعمال نشود و حتی شاید تیم ها آنطور که مدنظر سرمربیان بود، آماده نشده باشند. یقینا در آینده هر کسی که بخواهد دوبنده تیم ملی را بپوشد باید طبق فرآیندی که تعریف می شود، پیش برود و از فیلترهایی عبور کند.

 

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی درباره اعتراض برخی از ملی پوشان به تصمیم کادرفنی تیم ملی عنوان کرد: قطعا کادرفنی تیم ملی خیلی از موارد مثل جو داخل اردو، آسیب دیدگی، مسائل اخلاقی و آمادگی کشتی گیران را در نظر گرفتند تا این ترکیب را انتخاب کردند. به نظرم نباید حرف و حدیثی وجود داشته باشد چون هم محمد بنا و هم کادرفنی اش سابقه زیادی دارند. آن ها 2 المپیک را تجربه کردند و شناخت کافی نسبت به نفرات دارند. پس قطعا شایسته ترین ها را انتخاب کردند.  باید به انتخاب کادرفنی احترام بگذاریم. من یا هر فرد دیگری به درستی شرایط کشتی گیران در اردو را نمی دانیم. شاید یک کشتی گیر مطرح از نظر انضباطی و تمرین مشکل داشته؛ پس کادرفنی او را اعزام نمی کند. نمی شود به هر قیمتی به مدال فکر کرد.

 


وی درباره اینکه محمد بنا دلیل خط خوردن این نفرات را مصدومیت عنوان کرده، گفت: شاید کشتی گیران احساساتی شوند و بگویند خودمان را با وجود مصدومیت به مسابقات می رسانیم. به نظرم تشخیص این مساله باید به عهده کمیسیون پزشکی باشد. به هر حال نفراتی همچون علیاری، حسین نوری و گرایی جزو ذخایر کشتی ایران هستند و نباید فراموش شوند.
اشکانی در پایان افزود: امیدوارم این تیم با همین ترکیب در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را بگیرد. توقع مردم از کشتی بالاست و در این دوره هم کسب سهمیه المپیک از همه چیز مهمتر است.

دیدگاه‌ها