کد خبر : 1632912 | 05 شهریور 1398 ساعت 18:22 | 133.3K بازدید | 0 دیدگاه

انصاری فرد بازیکن پرافتخار و مدیری بدون جام

بازگشت پسر پاستوریزه به پرسپولیس

امروز و در حالی که تا قبل از آن صحبت از گزینه های دیگر بود محمدحسن انصاری فرد باردیگر به سمت مدیرعاملی پرسپولیس رسید.

بازگشت پسر پاستوریزه به پرسپولیس

به گزارش" ورزش سه" محمدحسن انصاری فرد یکی از معدود بازیکنان پرسپولیس است که توانسته به صندلی مدیرعاملی این باشگاه برسد. علی پروین و احمدرضا عابدزاده نیز در مقاطعی کوتاه به این سمت رسیده اند اما انصاری فرد تنها بازیکن پرسپولیس است که توانسته یک مدیرعامل جدی باشد. او برای دومین بار است که این پست دشوار را به عهده می گیرد هرچند دوران مدیریت اول او برخلاف دوران پرفروغ بازی اش خالی از جام و افتخار است.

  
از پیروزی تا پرسپولیس


محمدحسن انصاری فرد متولد 1340 در محله پیروزی تهران است. او فوتبال را در نوجوانی و از تیم شاهینی که بازیکنان بزرگی را در اختیار داشت آغاز کرد. او سپس به تیم همایون که عباس انصاری فرد برادر بزرگش همه کاره آن بود رفت. این تیم بعدها به تکاور تغییر اسم داد و سال 64 بود که به واسطه رابطه برادر بزرگش حسین انصاری فرد به  یکی از بهترین پرسپولیس های تاریخ پیوست. او در سال 65 تبدیل به بازیکن ثابت یکی از پرستاره ترین تیم های پرسپولیس همه دوران شد و در کنار علی پروین، ناصرمحمدخانی، حمیددرخشان، شاهرخ بیانی، محمدپنجعلی و فرشاد پیوس بازی کرد. او به عنوان یک دفاع چپ به پرسپولیس آمد اما در 7 سال حضورش در این تیم به غیر از درون دروازه در تمامی پست ها بازی کرد. انصاری فرد از همان زمان حضورش در پرسپولیس یکی از بازیکنان اصلی لیست تیم ملی ایران بود. او بی تردید یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در دهه شصت و ابتدای هفتاد است، یک بازیکن دوپا و تکنیکی با قدرت بازیسازی و گلزنی؛ او گل قهرمانی پرسپولیس را در رقابت های جام در جام آسیا برابر المحرق بحرین به ثمر رساند. او با شماره 16 بازی های درخشانی را با پرسپولیس انجام داد و 5 قهرمانی باشگاه های تهران، قهرمانی در جام در جام و 2 قهرمانی در جام حذفی و قهرمانی در بازی های آسیایی پکن در زمان حضور او در آن پرسپولیس طلایی و تیم ملی به دست آمد.

 

 

1429807

او زمانی که اولین بار مدیرعامل پرسپولیس شد علی پروین روزهای سختی را می گذراند و در نهایت این همکاری خیلی طولانی شد و سلطان از پرسپولیس کنار گذاشته شد.


اختلاف با سلطان


آن دوران که فضای رسانه ای محدود به چند مجله و هفته نامه بود ، اخبار حاشیه ای زیادی به گوش مردم نمی رسید اما گفته می شد که یک بحث در یکی از تمرینات تیم در نهایت باعث جدایی او از پرسپولیس شد هرچند او همانطور که مجتبی محرمی در یکی از مصاحبه های قدیمی اش گفته بود"پاستوریزه ترین بازیکن پرسپولیس که از فحش های علی آقا در امان بوده" و این تفاوت خلق و خو نیز در جدایی اش بی تاثیر نبود. در سال 71 از پرسپولیس جدا شد و به کشاورز تیم متمول آن دوران رفت که ستاره های فوتبال ایران را به خدمت می گرفت.
انصاری فرد در فصل بعد از جدایی از پرسپولیس بازی های درخشانی انجام داد اما مغضوب سلطان بود و حتی با وجود مصدومیت مجتبی محرمی  نیز پروین او را که تا قبل از آن یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود به تیم ملی دعوت نکرد. دوران درخشش او با کشاورز مثل پرسپولیس مداوم نبود و او آرام آرام مربیگری را آغاز کرد.

 

1429811

او آری هان را به جای پروین به پرسپولیس آورد اما بعد از پایان لیگ و 9 بازی با حضور آری هان، او به خاطر اختلافاتی که با مربی هلندی داشت او را برکنار کرد


فوتسال دروازه فوتبال


محمدحسن انصاری فرد چند تجربه مربیگری با تیم های فتح، پایانه های اصفهان و پارت سازان داشت و بعد از آن  هدایت تیم ملی فوتسال ایران را به عهده گرفت و همراه این تیم سه بار عنوان قهرمانی در آسیا را به دست آورد. تیم فوتسال پرسپولیس و تام ایران خودرو دیگر تیم هایی بودند   که او هدایت آنها  را به عهده داشت و انصاری فرد با تام در لیگ فوتسال ایران قهرمان شد.

 

1429812

انصاری فر در زمینه نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشت، او با مربیان بزرگی چون سنول گونش مذاکره کرد و البته بازیکنی چون علیرضا نیکبخت را از استقلال به پرسپولیس آورد.

 

1429815

مصطفی دنیزلی سرانجام توسط او انتخاب شد و یکی از جذاب ترین فصل های این تیم را رقم زد هرچند در عمل تیم هیچ جامی به دست نیاورد.


آغاز دوران مدیرعاملی


درباره محمدحسن انصاری فرد این موضوع وجود دارد که تجربه مدیریتی اش را از سال 69 و از سن 29 سالگی شروع کرده است. او در این زمان و به مدت سه سال همزمان که در پرسپولیس بازی می کرد مدیرکل تربیت بدنی راه آهن بود. او اولین بازیکن تاریخ پرسپولیس است  که توانست روی صندلی مدیرعاملی بنشیند. او از پاییز سال 1384 مدیرعامل پرسپولیس شد. اولین کار مدیریتی انصاری فرد برکناری آری هان و جذب مصطفی دنیزلی بود. او زمانی که آمد آری هان مربی تیم بود اما در پایان فصل و بعد از اختلافاتی که با مدیربرنامه و مترجم او داشت مرد هلندی را برکنار کرد. در آن زمان او دو گزینه اصلی برای پرسپولیس داشت اما از بین برانکوایوانکوویچ و مصطفی دنیزلی مرد ترکیه ای را به ایران آورد.  او اما با وجود بلندپروازی هایی که در دوران مدیریتش داشت اما تنها یک نایب قهرمانی جام حذفی و یک مقام سوم لیگ برتر را به دست آورد.

 

1429781

پرسپولیس در زمان مدیریت او و هدایت مصطفی دنیزلی بازی های زیبایی انجام داد اما در کسب عنوان موفق نبود.

 

1429782

دیدگاه‌ها