کد خبر : 1633009 | 06 شهریور 1398 ساعت 09:33 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

سرنا- شاراپووا ؛ کمتر از یک ساعت تمام شد

در نبرد دو ستاره بزرگ، سرنا ویلیامز در دور اول اوپن آمریکا توانست در مدتی کمتر از یک ساعت بر ماریا شاراپووا پیروز شود

سرنا- شاراپووا ؛ کمتر از یک ساعت تمام شد

به گزارش ورزش سه ، در نخستین دور از رقابت‌های تنیس اوپن آمریکا، چهارمین و آخرین گرنداسلم فصل جاری، در بخش زنان یک بازی مهیج میان دو رقیب قدیمی از آمریکا و روسیه برگزار شد.


سرنا ویلیامز پرافتخارترین تنیسور زن شاغل حال حاضر دنیا و ماریا شاراپووا زن شماره یک سابق جهان، با هم روبه‌رو شدند.


خیلی‌ها شاید دوست داشتند که مصافی طولانی و نزدیک را بین دو فردی که جزو بهترین‌های رشته خودشان محسوب می‌شوند، ببینند اما ویلیامز خیلی سریعتر و راحت‌تر از آنچه تصور می‌شد، کار حریف روس خود را یکسره کرد و در عرض تنها 58 دقیقه او را در دو ست متوالی با دو نتایج قاطع 6 بر یک شکست داد.


بازگشت سرنا به استادیوم آرتور اش، در تضادی کامل با آخرین حضورش در این ورزشگاه بود و این زن 37 ساله شاراپووا را به معنای واقعی تحقیر کرد و گام اول برای نگه داشتن جام قهرمانی در خانه را قاطعانه‌ برداشت. ویلیامز پس از مسابقه گفت: «خب حریف من بازیکنی است که 5 بار قهرمان گرنداسلم‌ها شده است. من بعد از مشخص شدن قرعه‌ام، تک تک جلسات تمرینی‌ام برای این مسابقه را با نهایت جدیت و انرژی انجام داده بودم. زمانی که شما مقابل شاراپووا بازی می‌کنید، باید تمرکزی فوق‌العاده داشته باشید. اگر او کنترل بازی را به دست بگیرد، همینطور به امتیازگرفتن ادامه می‌دهد. امروز بازی مفرحی انجام دادیم. خوشبختانه بدنم به خوبی برای انجام این بازی جواب داد و درد کمرم هم نسبت به قبل کمتر شده است. من واقعاً هیجان زده‌ام.»


پشت سر گذاشتن دور نخست رقابت‌ها با چنین نتیجه‌ای و مقابل چنین حریفی، بهترین شروع ممکن برای ویلیامزی بود که در صدد کسب بیست‌و‌چهارمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها است. با این پیروزی او خط و نشانی جدی برای سایر رقبایش هم کشید.


شاراپووا در حالی وارد اوپن آمریکا شد که اکنون در جایگاه هشتادوهفتم تنیسورهای زن دنیا قرار دارد.


او با شکست سنگینش مقابل ویلیامز نشان داد از تنیسوری که زمانی مدعی اصلی فتح گرنداسلم‌ها بود، برای او تنها فقط یک نام باقی مانده است. او پس از محرومیت دو ساله‌اش به دلیل استفاده از ماده ممنوعه ملدونیوم، هنوز نتوانسته به دوران اوج برگردد و حالا باید تا ماه ژانویه سال 2020 منتظر بماند تا یک بار دیگر شانس خود را برای کسب ششمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها امتحان کند.

منبع :ایران ورزشی

دیدگاه‌ها