کد خبر : 1633486 | 08 شهریور 1398 ساعت 11:20 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

پروژه سرمایه‌گذاری چین در لیگ قهرمانان

بیش از یک دهه است که هیچ چینی‌ای در لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشته اما حالا باشگاهی با مالکیت چینی، اسلاویا پراگ به مرحله گروهی این رقابتها راه یافته است.

پروژه سرمایه‌گذاری چین در لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته بود که اعلام شد شرکت چینی سیتیک اند سینوبو با انجام یک سرمایه‌گذاری کلان و بلندمدت اکثریت سهام باشگاه اسلاویا پراگ در جمهوری چک را بدست آورده و عملا مالک این باشگاه اروپایی شده است. سرمایه‌گذاری‌ای که حالا با راه یافتن اسلاویا پراگ به مرحله گروهی لیگ قهرمانان به ثمردهی نزدیک شده است.

 

بیش از یک دهه است که هیچ چینی‌ای در لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشته اما چینی‌ها این بار نه با یک بازیکن بلکه با یک باشگاه به این رقابتها بازگشته‌اند. اسلاویا پراگ که سهام مدیریتی‌اش در اختیار یک شرکت بزرگ چینی است حدود ده روز پیش با پیروزی 1-0 بر سی‌اف‌آر کلوژ رومانی در خانه این تیم و سپس پریروز در خانه خود با یک پیروزی 1-0 دیگر موفق شد در مجموع دو بازی رفت و برگشت این تیم را 2-0 شکست داده و به مرحله گروهی چمپیونزلیگ راه یابد.

 

1430482

 

در قرعه‌کشی دیروز لیگ قهرمانان، اسلاویا پراگ در گروه مرگ قرار گرفت تا با بارسلونا، اینترمیلان و بوروسیا دورتموند همگروه شود. با اینکه اسلاویا پراگ ضعیف‌ترین تیم این گروه دشوار به حساب می‌آید ولی صرف بازی با غولهایی مثل بارسلونا، اینتر و دورتموند برای این تیم و مالک چینی‌اش اتفاقی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

 

شرکت سیتیک اند سینوبو با علم به این موضوع در حساب توییتری رسمی خود راه‌یابی اسلاویا پراگ به مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به این تیم، بازیکنان، کادر فنی و همه هوادارانش تبریک گفته و به فوتبالدوستان چینی نوید رقابتهایی بسیار جذاب را داده است.  

 

1430483

 

دیدگاه‌ها