کد خبر : 1633526 | 08 شهریور 1398 ساعت 13:37 | 29.4K بازدید | 0 دیدگاه

برای المپیکی شدن، فقط برد می‌خواهیم

ایران-پورتوریکو؛ بسکتبال در جنگ جهانی اول!

تیم ملی بسکتبال ایران در اولین گام از جام‌جهانی 2019 حساس‌ترین بازی خود را برابر پورتوریکو برگزار خواهد کرد.

به گزارش "ورزش‌سه"، بالاخره بعد از مدت‌ها تلاش و انتظار جام‌جهانی بسکتبال از فردا رسما در شهرهای مختلف چین آغاز می‌شود؛ جایی که آسمان‌خراش‌های ایرانی هم رویای بزرگ خود یعنی صعود به دور دوم و گرفتن مجوز حضور در المپیک 2020 را جست‌وجو می‌کنند.


ایران در گروه C جام جهانی در کنار اسپانیا، پورتوریکو و تونس قرار گرفته و فردا کلیدی‌ترین بازی خود را مقابل تیمی از قاره آمریکا برگزار می‌کند.


پیروزی برابر تونس برای ایران و پورتوریکو نسبتا قابل پیش بینی به نظر می‌رسد و شکست دادن اسپانیا هم برای این 2 تیم تقریبا غیرممکن است. بدین ترتیب تنها شانس برای قرار گرفتن در رده دوم این گروه شکست دادن رقیب مستقیم است. طبق پیش بینی کارشناسان برنده بازی فردا ایران و پورتوریکو که از ساعت 13 در شهر گوانگژوی چین آغاز خواهد شد، می‌تواند پشت سر اسپانیا به دور بعدی جام جهانی بسکتبال 2019 که برای نخستین بار با 32 برگزار می شود، برسد.


پورتوریکو که دارای رنکینگ 16 فیبا است، از بازیکنان باکیفیتی در ترکیب خود بهره می برد که اکثر آن‌ها سابقه بازی در NBA را هم دارند. جیان کلاول ستاره نام آشنای تیم ملی پورتوریکو است که در آخرین مصاحبه خود نیز با اشاره به تیم ملی ایران گفته است: «همه تلاش خود را انجام خواهیم داد که بهترین نتیجه را در مصاف با تیم‌های گروه خصوصا ایران کسب کنیم.»

 

1430534


این تیم در دور انتخابی 2 بازی نزدیک را برابر آمریکا انجام داد و با اختلاف های کمتر از 10 امتیاز به پرافتخارترین تیم جهان باخت؛ موضوعی که نشان از قدرت بالای پورتوریکو دارد.


در حال حاضر هدایت این تیم را "ادی کاسیانو" پورتوریکویی به عنوان سرمربی بر عهده دارد. جالب است بدانید پورتوریکو هم سابقه چهارمی در المپیک و هم جام جهانی را دارد، اما هیچ گاه نتوانسته در این رقابت ها به مدال برسد.


در سوی دیگر میدان ایران با هدایت مهران شاهین طبع و رنک 27 جهان امید زیادی دارد تا در بهترین فرم خود قرار داشته باشد و فردا بتواند از بازی مرگ و زندگی خود سربلند بیرون بیاید. تیم ملی بسکتبال ایران که در گروه خود در انتخابی قاره آسیا پشت سر استرالیا و ژاپن به مقام سومی رسید، حالا تقریبا با تمام پتانسیل خود و استفاده از 2 بازیکن دوملیتی تازه وارد به مصاف حریفان جهانی‌اش می رود.

 

1430533


نمایش خوب آسمان خراش‌های ایرانی در بازی‌های تدارکاتی قبل از جام جهانی خیلی‌ها را به کسب یک نتیجه تاریخی و خوب امیدوار کرده؛ چون ایران در 2 دوره قبلی حضور خود در این رقابت‌ها تنها موفق به کسب یک برد شده است.


تنها راه برای المپیکی شدن بسکتبالیست‌های ایرانی معرفی آن‌ها به عنوان بهترین تیم آسیایی در پایان جام جهانی 2019 است. چینی‌ها که میزبانی این مسابقات را هم برعهده دارند، قطعا شانس بیشتری برای گرفتن این تک سهمیه آسیا متصور می شوند، اما ایران می تواند با شکست پورتوریکو در گام نخست به رویای خود نزدیک شود.

 

دیدگاه‌ها