کد خبر : 1634749 | 13 شهریور 1398 ساعت 17:14 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

تورام: برای تادیب نژادپرستان بازی‌ها باید متوقف شوند

اتفاق تلخ اخیر رخ داده برای لوکاکو در جریان بازی کالیاری و اینتر بار دیگر ثابت کرد که فوتبال ایتالیا تا چه اندازه از مشکل نژادپرستی رنج می برد.

تورام: برای تادیب نژادپرستان بازی‌ها باید متوقف شوند

به گزارش "ورزش سه"، روملو لوکاکو روز شنبه و در جریان پیروزی 2-1 نراتزوری مقابل کالیاری مدعی شد با شعارهایی از سوی هواداران کالیاری روبرو شده که او را به میمون تشبیه می‌کردند. درحالیکه هواداران کالیاری سابقه بدرفتاری با بازیکنان سیاه‌پوست از جمله کولیبالی(مدافع ناپولی)را دارند، لوکاکو از بازیکنان اینتر و دیگران خواسته بود علیه این تبعیض با هم متحد شوند.

در این بین، گروهی از هواداران اینترمیلان که به گروه هواداران کوروا نورد معروفند، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به روملو لوکاکو مدعی شدند آنچه مهاجم بلژیکی ادعا کرده حملات نژادپرستانه هواداران کالیاری به او بوده، نه اقدامی نژادپرستانه بلکه شکلی از نمایش احترام بوده است.

 

 

1432161

 

 

این بیانیه انتقادات شدیدی را به دنبال داشت و لیلیان تورام مدافع فرانسوی سابق یوونتوس و پارما را به واکنش وا داشت:« نژادپرست های ایتالیا درس نخواهند گرفت چرا که همه چیز فقط در حد حرف باقی می ماند و هیچ اقدامی صورت نمی گیرد. همین باعث می شود آنها به کار خود ادامه دهند. این واضح است که در فوتبال ایتالیا مدیرانی که بر راس کار هستند، معضل نژادپرستی را جدی نمی گیرند. از نظر من آنها هیچ تفاوتی با افراد نژادپرست ندارند. شاید اظهارنظر من تند باشد ولی این چیزی است که از این قضایا متوجه شده ام.»

 

تورام ادامه داد:« در فرانسه هرگاه چنین اتفاقاتی در ورزشگاه ها می افتد، داور بازی را متوقف کرده و تیم ها را به رختکن می فرستد و این یک راه مناسب برای تادیب نژادپرستان است ولی به یاد ندارم در ایتالیا هرگز چنین اتفاقی رخ داده باشد.

وقتی در مورد نژادپرستی در فوتبال ایتالیا صحبت می شود، شما باید متوجه شوید که این فقط مربوط به ورزش نیست. در ایتالیا همانند فرانسه و هر جامعه‌ی سفیدپوست دیگری نژادپرستی وجود دارد. هستند سفیدهایی که معتقدند از سیاه ها برترند و می توانند هر بلایی سر آنها بیاورند. متاسفانه قرن هاست چنین بوده و تغییر این فرهنگ، کار آسانی نیست. ایتالیا به مانند هر کشور اروپایی دیگر یک جامعه نژادپرست است.»

 

 

 

دیدگاه‌ها