کد خبر : 1634774 | 13 شهریور 1398 ساعت 18:50 | 34.1K بازدید | 0 دیدگاه

چین باخت، امیدها برای المپیکی شدن زنده ماند

ایران 65 – اسپانیا 73؛ امان از کوارتر چهارم!

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی مقابل اسپانیا شکست خورد.

ایران 65 – اسپانیا 73؛ امان از کوارتر چهارم!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه بسکتبالیست های ایرانی 2 شکست را مقابل پورتوریکو و تونس تجربه کرده بودند و شانسی برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2019 نداشتند، اما با انگیزه بالایی برابر یکی از بهترین تیم های جهان حاضر شدند.


در حالی که پیش بینی می شد ایران سخت ترین بازی خود در جام جهانی را برابر اسپانیا برگزار کند، شاگردان شاهین طبع در دقایق ابتدایی خیره کننده ظاهر شدند و توانستند 10 بر صفر از حریف نامدار خود پیش بیفتند.


سرمربی اسپانیا که تمام ستاره های خود را از ابتدا به میدان فرستاده بود، وقت استراحت درخواست کرد و بعد از این وقفه ماتادورها کمی به بازی برگشتند.
کوارتر اول با برتری ایران همراه بود، اما در پایان نیمه اول اسپانیا با جبران امتیازات از دست رفته، 2 امتیاز برتری نسبت به ایران داشت.


با اینکه برد و باخت تفاوتی در جایگاه 2 تیم در جدول گروه C ایجاد نمی کرد، اسپانیا تلاش زیادی می کرد تا از شکست برابر ایران جلوگیری کند. مارک گسول که جدال تماشایی با حامد حدادی داشت، در کوارتر سوم توانست کمک زیادی به تیمش بکند.

 

1432192

 


بازی در کوارتر چهارم هم برابر پیش می رفت و حتی در فاصله 3، 4 دقیقه به پایان بازی بازهم ایران توانسته بود از اسپانیا جلو بیفتد، اما بازهم مثل بازی با پورتوریکو در دقایق پایانی تمرکز آسمان خراش های ایرانی از دست رفت و این بار اسپانیا با پرتاب های دقیق و استفاده از اشتباهات ایران 8 امتیاز پیش افتاد.


در نهایت این بازی با نتیجه 73 بر 65 به سود اسپانیا به پایان رسید تا این تیم با 3 پیروزی به دور بعدی صعود کند و ایران هم همچنان در حسرت پیروزی در جام جهانی بماند.
پورتوریکو در این گروه با 2 برد دوم شد و همراه اسپانیا به دور بعدی رفت.
تونس سوم و ایران چهارم شدند و باید برای کسب مقام های هفدهم تا سی و دوم جام جهانی تلاش کنند.


اتفاق خوب و امیدوار کننده برای ایران، امروز شکست چین برابر ونزوئلا بود. میزبان این رقابت ها نتوانست دومین برد خود را کسب کند و از راهیابی به دور یک هشتم نهایی بازماند تا هیچ تیم آسیایی در بین 16 تیم برتر جام جهانی نباشد.
بدین ترتیب همه تیم های آسیایی در دور بعدی تلاش می کنند تا جایگاه بهتری به دست بیاورند و در نهایت بهترین تیم آسیایی سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهد کرد.


شانس برای المپیکی شدن بسکتبال ایران زنده ماند و حالا با انگیزه کسب بهترین جایگاه بین آسیایی ها شاگردان شاهین طبع باید به کار خود در چین ادامه دهند.

دیدگاه‌ها