کد خبر : 1635163 | 16 شهریور 1398 ساعت 11:37 | 75.9K بازدید | 0 دیدگاه

شکست تلخ دیگری برای لوو و مانشافت

شکست در هامبورگ؛ چهره رنگ‌پریده قهرمان سابق دنیا

تیم ملی آلمان دیشب باشکست 4-2 مقابل هلند در خانه خود نشان داد که واقعا با بحران مواجه است. آلمان‌ها حالا حتی از صعود خود از مرحله مقدماتی یورو2020 هم مطمئن نیستند.

شکست در هامبورگ؛ چهره رنگ‌پریده قهرمان سابق دنیا

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یواخیم لوو با اینکه دیشب در هامبورگ مقابل هلندی بسیار آماده و سرحال قرار گرفته بودند ولی در این شکی نیست که مانشافت در این بازی عملکرد قابل قبولی نداشت. تاکتیک‌های کومان در مقابل آلمان یادآور توتال فوتبالی بود که فصل گذشته آژاکس به نمایش می‌گذاشت. پرس از بالای زمین و تاکید بر حفظ مالکیت توپ. هلند با هدایت رونالد کومان همچنان به پرس کردن شدید حریفانش ادامه می‌دهد.

 

1432662

 

جورجینیو واینالدوم بدون تردید ستاره اصلی هلند در این دیدار بود و خط هافبک سه نفره  هلند در میانه زمین به راحتی مرکز میدان را در کنترل خود گرفته بود. جلوتر از آنها هم دیپای فعال و سریع بازی کرده و در طول 90 دقیقه خط دفاعی آلمان را بارها و بارها آزار داد.

 

آلمان البته در نیمه اول خوب کارکرد. تاکتیک‌های یواخیم لو مشخص بود: عقب نشستن و انتظار برای فرصتی برای ضدحمله. ژرمن‌ها اجازه می‌دادند تا هلندی‌ها توپ را به گردش در بیاورند و زمانی که توپ توسط هلندی‌ها از دست می‌رفت روی آن سرمایه‌گذاری کرده و به سمت دروازه آنها هجوم می‌آوردند. این تاکتیک درستی به نظر می‌رسید چون دفاع هلند زمانی که توپ را در اختیار نداشت آسیب‌پذیر به نظر می‌رسید.

 

اما مهمترین نکته درباره ضعف آلمان در این بازی ضعف مفرط خط دفاعی این تیم بود. آلمان‌ها آنقدر بد دفاع کردند که بعضی کارشناسان معتقدند حتی حضور متس هوملس و ژروم بواتنگ می‌توانست نتیجه بهتری برای مانشافت رقم بزند. شکی نیست که آلمان به تغییر و تحولی اساسی نیاز دارد و این  همان چیزی است که لوو برای انجام دادنش تلاش می‌کند. با اینحال آنچه آلمان در این بازی کمبودش را احساس می‌کرد وجود مدافعین باتجربه در خط دفاعی بود.

 

1432665

 

مانوئل نویر وظیفه خود را به خوبی انجام داد ولی جاناتان تا، ماتیاس گینتر و نیکو شولتز بسیار پراشتباه بودند. اشتباهات فردی و کند بودن خط دفاعی در طول بازی مهمترین دلیل به ثمر رسیدن سه گل اول هلند بود. پیشرفت تدریجی تنها راه موفقیت در دنیای فوتبال است و می‌توان درک کرد که برنامه یواخیم لوو برای هدایت آلمان در این دوران گذار چیست ولی با اینحال از بازی دیشب کاملا مشخص بود که سنگین‌تر شدن کفه تجربه بدون تردید می‌تواند به این مانشافت کمک کند.

 

1432658

 

 

دیدگاه‌ها