کد خبر : 1635346 | 17 شهریور 1398 ساعت 14:45 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

نایب قهرمانی ایران در پنجمین مرحله لیگ جهانی

سارا بهمنیار، ستاره درخشان کاراته در ژاپن

دختر کاراته کای ایرانی، ستاره کاروان اعزامی به ژاپن بود و تنها طلای ایران در پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان را کسب کرد.

سارا بهمنیار، ستاره درخشان کاراته در ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، پنجمین مرحله لیگ برتر کاراته وان به میزبانی توکیو ژاپن امروز به پایان رسید و تیم ملی ایران در بخش مردان و بانوان پس از تیم ژاپن بر سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت.


سارا بهمنیار که ستاره کاراته ایران در ژاپن بود، برای حضور در دیدار فینال ابتدا در مقابل جلنا پنهار از کرواسی 3 بر صفر به برتری دست یافت. او در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد مادوری پوانسان، دارنده مدال نقره و برنز امیدهای آسیا در سال‌های 2018 و 2019 پیروز شد.


بهمنیار در گام سوم نیز با نتیجه نزدیک 4 بر 3 مقابل آیاکا تادنو، دارنده مدال طلای آسیا در سال 2017 به برتری دست یافت. نماینده وزن 50- کیلوگرم کاراته ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز به مصاف باخرینسو بابایف، قهرمان آسیا در سال 2019 از ازبکستان رفت و پس از تساوی 2-2 با قانون سنشو(کسب امتیاز اول) از سد حریف خود عبور کرد.


اوج کار این دختر کاراته کا در فینال وزن 50- کیلوگرم بود که به مصاف الکساندرا ریچیا، دارنده دو مدال طلا و یک برنز جهان از فرانسه رفت و در دیداری یک طرفه به برتری قاطعانه 5 بر یک دست یافت.


علاوه بر مدال طلای بهمنیار، در این رقابت ها ذبیح اله پورشیب و صالح اباذری مدال نقره، مجید حسن نیا و بهمن عسگری مدالهای برنز را کسب کردند.


در خاتمه این رقابتها تیم ژاپن با ۸ طلا، ۳ نقره و ۹ برنز قهرمان شد، تیم ایران با ۱ طلا، ۲نقره و ۲ برنز نایب قهرمان شد و تیم آذربایجان با ۱ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز بر سکوی سوم ایستاد.

دیدگاه‌ها