کد خبر : 1635644 | 19 شهریور 1398 ساعت 12:38 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

14 سال پس از پیونگ یانگ این بار قرار در هنگ‌کنگ

بازی امنیتی دیگری برای تیم‌ملی پس از 173 ماه

دقیقا چهارده سال و پنج ماه پس از نبرد ملی پوشان ایران در پیونگ‌یانگ، آنها حالا باید این بار در هنگ کنگ و در یک دیدار امنیتی دیگر حاضر شوند.

بازی امنیتی دیگری برای تیم‌ملی پس از 173 ماه

به گزارش "ورزش سه"، چهارده سال و پنج ماه از آخرین دیدار امنیتی تیم ملی فوتبال ایران می گذرد. دیداری که در فروردین ۸۴ در شهر پیونگ‌یانگ برگزار شد دیداری که بازی رفت ایران و کره شمالی از مرحله دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ بود، پیروزی در آن برای ایران حیاتی بود و در نهایت بازی برتر شاگردان برانکو دو گل برای آنها به همراه داشت تا در نهایت بتوانند بالاتر از ژاپن خود را نزدیک به جام جهانی ببینند.

 

آن بازی در روزهایی برگزار می شد که شرایط اجتماعی کره شمالی شباهت بسیاری به هنگ کنگ این روزها داشت و ملی پوشان فوتبال ایران توانستند با دو گل مهدوی کیا و نکونام بازی را به سود خود به پایان برسانند اما داستان اصلی این بازی دقیقا پس از پایان، آغاز شد.

 

با توجه به اوضاع دیپلماتیک و شرایطی که بین کشورها حکمفرماست نه ملی پوشان ایران و نه هیچ یک از ما تماشاگران بازی باورمان نمی شد نمایشی مطابق آنچه دقایقی پس از پایان دیدیم و شنیدیم اتفاق بیفتد.

 

عکسی از آن بازی به ثبت نرسیده و به همین دلیل برای فهمیدن آنچه بیرون رختکن تیم ملی ایران اتفاق افتاد باید اکتفا کنیم به ماجرایی که توسط ملی پوشان بیان شده و البته فیلمی که در رختکن تیم ملی گرفته شد، فیلمی که در آن نشان داده می شود تدارکاتچی های تیم ملی مشغول هل دادن اجسام سنگین به سمت در رختکن هستند تا در توسط تماشاگران خشمگین کره ای باز نشود و البته صدای فرماندهی از محمد دادکان به گوش می رسید که با حرف های کوتاه اما محکم خود روحیه ملی پوشان را بالا می برد.

 

هر آنچه که بود پس از دقایقی گویا اتفاقات فروکش کرده و هواداران کره ای که احتمالا خودی و غیرخودی برایشان وجود نداشت مهار شدند و پس از آن هم ملی پوشان بدون مشکلی استادیوم را به مقصد هتل ترک کردند.

 

حالا دقیقا 173 ماه پس از دیدار در پیونگ یانگ، یک بار دیگر ملی پوشان ایران در شرق آسیا و البته این بار در هنگ کنگ باید روبروی حریفی نیمه چشم بادامی! قرار بگیرند. حریفی که البته پیروزی برابر آن چیز عجیبی به شمار نمی رود اما می تواند اتفاق خوبی برای اولین دیدار رسمی مارک ویلموتس با تیم ملی ایران محسوب شود.

دیدگاه‌ها